Chevyn V6 4.3 käynti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sutinen, 11.3.2018.

  1. sutinen

    sutinen Gearhead

    Puolan johtoon kytkin tulpan en siis ole yhdestäkään tulpan johdosta testannut. Tämä osoittaa sen et puolalta tulee kipinä ja vika on jakajassa ja sen ulos annissa. Joku puhuu jostain Hei jakajasta. Mistä tietoo mikä mulla on.
    On mulla hyllyssä jakaja irtaalla samanlainen kuin chevyssä nyt paikallaan. Se onkin jännä tarina kun kaksi päivää sillä toimi viime syksynä ja katos kipinä kuten nytkin. Samalla tapaa.. Sit vanha jakaja mikä nyt autossa paikallaan toimi viime viikkoon asti.
    Ihmetyttää jos pyörijä tai kansi hajois jos auton sammutti tyhjäkäynniltä ja johtoo käytti irti niin siitäkö suuttui. Mikäs on rintapellississä musta boksi koneen takana mihin tulee johto nipusta liittimiä. No pitää kuva ottaa.
    Pitäne huvikseen toi icm toisesta vaihtaa olisko niin huono tuuri et se ehjä. Kansi ja pyörinkin saman näköinen mut ei ainakaan nykyisellä kannella ja pyörijällä tuo uusi jakajakaan kipinää viime syksynä palauttanut. Kertokaapa yleisin osa mikä näistä hajoo kansi ja pyörijä kuluu mut toi icm jos hajoo niin sekö kadottaa jopa kipinän puolaltakin ?
    Pitäne vielä kohta vähän vilkasta
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Kansi ja pyörijä on kulutustavaraa nimenomaan noissa, terveisin 4.3 v6 jäi matkahuollon pihaan eikä luvannutkaan, seuraavan päivänä oli kansi ja pyörijä mh oottamassa kun kyselin viisaammilta mikä noissa menee ja ehotti noita ja voilase rokkas taas pitkälle tulevaisuuteen.
     
    sutinen tykkää tästä.
  3. sutinen

    sutinen Gearhead

     
  4. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tarkotin puolalta jakajalle menevää johtoa, sen testasit tulpalla. Jos sulla tulee puolalta kipinä, niin se katkee puolan jälkeen, se on pyörijä kun jakaa sen kipinän pyöriessään. Eli sulla kipinä pääsee kanteen, mutta ei sieltä ulos.... pyörijä/kansi
     
    Jussi289 ja sutinen tykkäävät tästä.
  5. sutinen

    sutinen Gearhead

    [​IMG]


    [​IMG]



    [​IMG]

    [​IMG]

    Siisti jakaja toi uusi ja kesti 2 päivää kun kipinä hävisi. Hieno peli kun vaan olis toiminut. Tämän jakajan osat käy tohon entiseen mut ainakaan toisin päin toiminut et vanha jakajan kansi tähän ei kipinä palautunut. No voishan vielä kokeilla et siirtäs tämän uuden jakajan kannet ja pyörijän vanhaan jakajaan. Mut viisaammat kertoo et mikä uudesta jakajasta sippas 2 päivän jälkeen... Näyttää kyl ehjältä päällisin puolin ? No joskus vaan tuntuu ettei selitystä heti löydy. Sama homman teki, puolalta kipinä mut ei jakanut ulos. Onko jakajan akselissa millainen tunnistin voiko se hajota tuon icm lisäksi. Tarkoitan tunnistimella vastaavaa osaa kuin kärellisessä akselissa se nokka kohoutuma. Miten se näissä kärettömissä haistelee sen 6 kohtaa eri tulpille kipinä hetken.
    Joko tipahditte kärryiltä ?
     
  6. sutinen

    sutinen Gearhead

    Pitäskö vielä Koskiselta tilata kansi ja pyörin kun sen toimittama jakajan osat nyt paikallaan niin tulis ainakin kääpäset :) Sit loppuu kyllä tähän tähän autoon sijoittelut. Taidan ostaa uuden lada vision 4 x 4 tämän tilalle.
     
  7. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Usko vaan edellisiä, jos sulla puolan johdosta tulee säännöllinen kipinä, niin jakajahan on ehjä, vika siis jakajan kannessa, pyörijässä tai johdoissa. Tai sitten sytty pahasti pielessä. Jos jakaja ei toimisi ei tulisi kipunaa.
    Kaavio: (tosin kärjellinen systeemi mutta kuvitellaan kärkien tilalle hall-anturi ja icm johonkin kohtaan.:D) . Jos ei tule kuntoon voin noutaa auton parilla satkulla.
    [​IMG]
     
    caprice305 tykkää tästä.
  8. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Pick up coil kattoo sen hetken, mutta se ei liity siihen että kipinä tulee puolalta kanteen, mutta ei sieltä pois. Toihan toimii siis niin, että kipinä menee hatusta sisään, hatusta pyörijään, pyörijän kautta sit tulpille, sille tulpalle jota pyörijä osoittaa. Siinä vaiheessa kun kipinä lähtee puolalta, se ei mene icm tai pick up coilin tai minkään muunkaan kauttaa, ne on tehneet jo työnsä.
     
    Jussi289 ja sutinen tykkäävät tästä.
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Mulle saa lähettää sen rikkinäisem jakajan, ja jos sulla muutakin rikkinäistä on :rolleyes:
     
    Jussi289, sutinen ja Karpov tykkäävät tästä.
  10. sutinen

    sutinen Gearhead

     
  11. sutinen

    sutinen Gearhead

    Maksanko rahdinkin vielä :-')
     
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    No jos vaan viittit, ei viitsis maksaa rikkinäisistä osista ;)
     
    sutinen tykkää tästä.
  13. sutinen

    sutinen Gearhead

    Jos ei muuta hyvään niin renkaat [​IMG]
    Vaihteisto ja jakolaatikko pelaa hyvin ja ilmastointi myös jos kone vaan käy
     
  14. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Jos se ei ihan mätä ole, ni myy mieluummin ku purat ja romutat
     
  15. sutinen

    sutinen Gearhead

    Aika näyttää ja kuka näitä ostaa. Osina saane enempi kuin koko autolla.
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Siinä on juurikin HEI-jakaja, ns. pikku HEI ja se mitä jotkut kutsuu ICM:ksi on toiselta nimeltä HEI-moduli, tarkemmin 8-pin Hei moduli...ite en tuota ICM:a ole nimityksenä koskaan sisäistänyt.

    Jakajan kansi varmasti ehjä, puhdas, kuiva ja keskihiili kunnossa, pyörijä samaten ?

    Monta kertaa kun räkii ja pätkii talviseisonnan jälkeen, niin uudella kannella toimii heti.
    HEI järjestelmän jännite on nimensä mukainen (High Energy Induction) ja se roiskii kipinän minne sattuu jos on vähänkin halkeamaa, likaa tms kannessa.

    Jos jakajaa on nyt vaihdeltu nyt välillä, niin se voi olla pielessäkin...siis jos kokeilit sinne toista ?

    Puoliahan noista on vanhemmiten mennyt, ehkä se antaa heikkoa kipinää, mutta jaksaako se tulle tulpalle asti ?
    Jos ei näy kipinää tulpanjohdon päässä, niin kansi ja pyörijä ensin vaihtoon, sitten ite piuhat...kansi ja pyörijä on kuitenkin kulutus tavaraa, eikä mene hukkaan vaihtaa ennen kalliimpia piuhoja.
     
    Muokattu: 18.11.2018
    sutinen tykkää tästä.
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Jos se jakaja on mallia "kiina", niin varmaan puolet niistä on uutena jo sellasia ettei ne toimi...joku käytetty Delco romutorilta on paljon varmempi ostos kunhan katsoo ettei se sakaralevy ole halki niittien kohdilta ja ihan läpeensä ruosteessa.

    Kolmannessa kuvassa oleva musta boxi on ESC moduli, nakutuksenesto moduli ja lohkon ala laidassa vesipropun tilalla...olikohan kutosessa kuskin puolella...on nakutus tunnistin eli Knock-sensor...se kertoo ECM:lle jos kone nakuttaa ja se säätää sytkää sen mukaan.
     
    sutinen tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitä oon kutosenkin jakajaa irrotellut niin aina on saanut tapella, että sen saa just siihen kohtaan missä se on ollut. Joten helposti jo jakajan vaihdossa lipsahtaa eri asentoon + jos muutenkin jakajaa käännelty ja sytytysennakko mallia???
     
  19. sutinen

    sutinen Gearhead

    Puola siellä on myös uusi. Ovela toi uusi jakajakin et toimi 2 päivää ja kipinä katos. Pitäne tuohon vielä yks jakajan koppa ja pyörijä ostaa. Veneessä oli kaasari ja kärellinen jakaja eikä mitään ongelmia ikinä. Kierroksetkin kohtuulliset noin 4400- 4600 rpm suurin piirtein uruauki.. Aina toi kotia ei jättänyt järvelle.
    Kaasari peli varmempi lie.
    Hyvä tietää et tämäkin joku hei kopio mikä lie.
    Kokeillako tuota uutta jakajaa uusilla osilla vai uudet osat vanhaan jakajaan. Sit käviskö tähän hei tilalle käretön jakaja jos ottaa koneen itselle talteen. Ilmeisesti samat lohkot kuin veneessä mut onko mitään eroa virran jakajan akseleissa ?
     
  20. sutinen

    sutinen Gearhead

    No senhän näkee lampulla ja mitä itekin huomannut niin pientä heittoo kyllä tulee. Pitää vaan jatkossakin säätää 0 ja ennakko vaikka noin 10 lampun säädöllä. Siinä tuo muistaakseni ennen oli ja ainakin pyörinyt. Mut katotaan mitä tapahtuu ja missä vaiheessa käämit palaa :)
     

Kerro tästä muillekin!