ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos ja kun männänrengas/pyttypuolen vikaa niin harva siitä innostuu. Vaikka osat olis kuinka ilmaiset, työtä ja vaivaa tulee rutosti.
     
  2. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Ei tuommosta satasella tee, siksi siitä ei kukaan ole kiinnostunutkaan. Lisäksi siinä on vain riskiä ostajalle, muutenhan sen tekisit itsekkin. Aina tulee jotakin lisää laitettavaa, kun moottori avataan. Kansipahvi, pultit, jakopää, nokan, nostimien ym. kunto, sitten kun männät on poissa niin liuskat sinne kumminkin laittaa.

    Todellisuudessa 1000euroa voi riittää osiin, riippuen mikä auto, siihen omat työt päälle niin tuo 2000euron tili on mitätön.

    Tosin mitään tarkkaahan ei pysty sanomaan, kun ei auton malliakaan mainittu.
     
    Karpov tykkää tästä.
  3. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Auto on Ford S-Max 2,0 Duratec koneella.
    Mahle männänrengassarja, Reinz kannentiiviste, kannenpultit, pakosarjan tiiviste, venttiilivarrenkumit ym hilppeet ladoin verkkokaupan ostoskoriin, 93e kotiovelle kannettuna...
    Toki kansi pitää käyttää oikaistavana mutta ei siitäkään isoa lisäkulua tule.

    Noilla eväillä autolla ajelis taas pitkään, toki sitä rahaa saa menemään jos täyden rempan tekee mutta silloin taas kannattaa miettiä onko järkeä laittaa tonnilla osia tuon hintaiseen autoon.

    Töitä se toki teettää, kuten myynti-ilmoitukseenkin kirjoitin "miehestä riippuen 6-60h" ;)
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pytytkö tosta ei soikia tai männät ei ota nokkiinsa? Kone ketjulla?


    Pajalla äkkiä parin tonnin pieti ja se on se raha mitä ostajat näkee kun kuulee rempan. Jos ei lottovoitto löydy=ostaja joka ajattelee rempan 100€ hintaiseksi niin se pitää myydä lähes romun hinnalla tai korjata itse?
     
    Impalas tykkää tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    sit jos kansi on oikein kierossa vaatii myös nokkalinjan suoristamisen, mitä jos sieltä onkin jotain muuta rikki? Aina on riski ja siksi ei tollaseen ehkä haluta tarttua.
     
  6. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Pajalla varmasti maksaakin pari tonnia, merkkiliikkeessä varmaan 5 tonnia kun sieltä ei saa edes männänrenkaita vaan myyvät puolimoottoria...

    Pari soittajaa sentään ollut jotka vastaavia on tehnyt eikä työ pelottanut, yhden kanssa päästiin jo vaihtokauppaa hieromaan pitkälle kunnes selvisi että tarjotusta vaihturista alkaa ovien alareunat kadota (saman ikäluokan fordi sekin).

    Onneksi on pitkä kylmä talvi tulossa ja lämmin talli tyhjillään, jos ei muu auta ni tehtävä itte :)
     
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mutta eihän se ollut kuin päivän työ, mitäs lopputalven meinasit puuhata?;)
     
    Norri, riviera56, pas2 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Päivän työllä ja satasen osilla 1500-2000€. Kyllä minä tekisin!

    Toki itse en koe päivän työksi ja satasta osille :)
     
  9. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Vapaa-ajan ongelmaa ei ole kun asuu 60-luvun omakotitalossa, sen takia tämä(kin) projekti odottelee pihassa :D
     
  10. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Työkaverilla porsi samanlainen foortti niin siinä oli merkkiliikelläkin toinen työpäivä jo aika pitkällä kun oli männät pöydällä. Olisko sitten ollut vaan kädetön asentaja...
     
    Karpov tykkää tästä.
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Niillä on niin lyhyet päivät, harrastajalla on 24h.
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. pas2

    pas2 Gearhead

    Kahteen paskaan on herra taiteilija töherrelmiään kaupannut vaihdossa. Vastasin ensimmäiseen kohteliaasti ei ja toiseen jätin vastaamatta. Oliko se nyt sitten tonnin kasasta tarjoamassa kolmen tonnin arvosta tuherruksiaan, niin oli pakko sanoa, että ellei se saa niitä kuppasia muka kolmen tonnin taulujaan tonnilla kaupaksi ja rahoja mulle niin en minäkään usko sen taiteeseen. Mulkku äijä.
     
    Karpov tykkää tästä.
  13. pas2

    pas2 Gearhead

    Mä otan ton "tiukan hinnan " käyttöön.
     
    viikinki75, Catrik ja riviera56 tykkäävät tästä.
  14. pas2

    pas2 Gearhead

    Hei nää hiipparit himoitsi mun pakua, pistin piruuttain kehuen englanniksi sen oikeen viimesen päälle hyväksi bussiksi kun älämölö kyseli "about the bus" (myöhemmin vitsi osui kai enemmän itseeni). Ilmoituksessa luki, että Suomen halvin mutta ei todellakaan paras. Ja oli kuvia, joista ilmeni sama asia. Ensin soitteli tosiaan älämölö good price sitten txt tarjouksia ja sitten muija suomeksi, sitten taas enkku txt tarjouksia ja toiseen kertaan se akka soitteli, jolloin sille piti jo kertoa, että luuleeko ne apinat saavansa kulta-aarteen satasilla, annoin hinnan millä lähtee niin sitten olisi pitänyt juna/bussiasemalle ajaa liikennekäytöstä poistetulla heti, en vienyt. (oli autolle kuitenkin potentiaalisesti käyttöä kunnes leima loppuu), eikä muutenkaan ole luottoa. Ihmeellistä vääntöä niillä oli ja johtui kai siitä, että oli nettiauton halvin mallinsa edustaja.
    Sitten nostin hinnan tuplaksi niin meni puoleen hintaan kaupaksi.
     
    1purehell, signet ja riviera56 tykkäävät tästä.
  15. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Ei se kielimuuri niin paljon vaikuta, enempi vaikuttaa se jos on mulkkuja vastapuolena. Joskus myin auton kiinalaiselle mikä ei muuta kieltä puhunut. Kiina taas ei minulla erityisen vahva ole ja muuta taas ei vastapuoli siis ymmärtänyt. Ajoin jopa koeajonkin pokan istuessa vieressä ku pelotti vissiin sitä hiljainen liikenne ku ei oltu Pekingissä. Se vaan kuunteli koliseeko montuissa alusta. Sitte kirjoteltiin numeroita paperiin ja nyökkäiltiin ku alko oleen sopiva kummallekin.

    Sitte vaikka olis sama kieli eikä kulttuurimuuria sen isompaa välissä ni joittenkin kanssa vaan ei tule yhtään mitään. EN MYY tuolla hinnalla, ei aiheuta mitään reaktiota vaikka huutaisi sen suoraa huutoa.
     
    Kurko ja isalmela tykkäävät tästä.
  16. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Tuli muuten mieleen että olin minäkin joskus ihmeellinen ostaja. Ekaa omaa autoa ostamassa ja tarjosin pyyntihinnasta 200e enemmän kun myyjä kävin katsastamassa sen :D Eikä se ollu kyllä sen pyynnin arvonen läheskään.. Onneksi on muuten ollut kiva auto kun ei oo tarvinu vielä toista ostaa.
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. multsi

    multsi 2nd gear

    Pisteet siitä, että fordin öljynkulutusvika kerrotaan sentään rehdisti.

    Tuollaisen tyypillinen ostaja tuskin harrastaa koneremontteja ja rassaustaito rajoittuu renkaanvaihtoon. Noinkin modernin vehkeen moottorin purkaminen ei ihan joka jätkältä välttämättä onnistu.
     
  18. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Helppoahan se purkaminen on.
     
    Nikuzai tykkää tästä.
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Vahvistan. Se kasaaminen on sitte joskus aiheuttanu haasteita enemmän. Joskus sekin että onko seuraavassa viisivuotissuunnitelmassa vai sitä seuraavassa.
     
    Nikuzai ja rb tykkäävät tästä.
  20. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Vähän samoja kokemuksia itsellä. Mulkku on mulkku huolimatta siitä, mikä on nahkan väri ja käyttääkö länsimaisia aakkosia. Venäläisten kanssa on osakaupat sujuneet aina mutkitta, raha on valmiiksi kädessä eikä sovitusta edullisesta hinnasta aleta vänkäämään.

    Toisaalta arabien kanssa ei ikinä ole päästy kaupoille asti, tuntuu olevan tyyli se että kysytään onko tavara vielä kaupan ja kun vastaa että on, ei samasta Ahmedista kuulu toista kertaa.
     

Kerro tästä muillekin!