402 BBC ei kulje

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Keränen, 18.11.2018.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Pumpun käyttötanko kulunut...?
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^
     
  3. rodhot

    rodhot Gearhead

    Onko lohko -65/66? Takimmaisen nokkalaakerin öljynkulku oikein ?
     
  4. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Tuliko nokan mukana tupla venajouset?
    Oliko sama puola paikallaan kun kokeilitte toista HEI jakajaa?
     
  5. Venajouset ilman ihmettelyä vaihtoon. tilaa uudet comp.camsit tms, mittaat korkeuden ja vielä asennettaessa mahdollinen loppushimmaaminen. Yli 100lbs asennuspaine riittää ja on turvallinen.

    Mekaaninen pumppu riittää kunhan on reilun kokoisella reiällä oleva bensa linja (putki, letku). Joillakin on ollut linja ahdistavana tekijänä, virtausnopeus kasvaa liikaa.

    Toisaalta tuon painoinen auto, tuo aika ja loppunopeus... aika hyviä tuloksia ja en usko että ylåpään RPM enää mahdottomia aikaa paranna.

    ah


    Mulla oli kerran 290cc big ovalport kannet. Stock miehet ei tykänny kun porttasin ne...
    Antoi 445hp 396cid, mutta ruttua oli enemmän ja nokka oli L88 mekaaninen jne. Olihan se mahtava soundi mitä kiristelty 396 antaa tuommosella vanhankansan mekaanisella kepillä....
     
  6. Keränen

    Keränen Gearhead

    HEI-jakajassa on puola itse jakajassa eli toisella jakajalla mýös puola vaihtui. Lohko on -68. Jousipaketin mukaan jousen seat load 1,9" pituudella on 122lbs. 1,4" pituudella 309lbs. Rate 373lbs/in.
     
  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kyllä jousipaineiden tulee olle se mitä nokkakortti sanoo, varsinkin kun joku propleema motissa on. Ja myös se asennuskorkeus tietysti. Yli 10% alitusta en hyväksyis tälläsessä tapauksessa.

    Laitapa kuva(tai muuta tietoa) siitä nooan aikuisesta imarista niin ihaillaan porukalla sen designia, ja funtsitaan että onko sen kans kukaan nähnyt tehokasta moottoria?
     
  8. Weijari

    Weijari Gearhead

    Onko tuo seat load mitattu?
    Onko varma että nokka on se mitä kortissa sanotaan?
    Ilmeisesti nämä ovat peräisin jostain paketista? Ettei olis ns. maanantaisetti, jossa on joko väärät jouset tai väärä nokka?

    Nooan aikuista Imaria tekisi myös mieli epäillä.
     
  9. Keränen

    Keränen Gearhead

  10. Baxter

    Baxter 3rd gear

    Mitään asiasta tiedä, mutta tälläinen sattui eteen:

    "I've used three different Comp Cams flat tappet hydraulics in my big block. NEVER, NEVER again!!! Your lifter noise is probably one bad lifter that leaks down too fast. What they don't tell you in the catalogs and on the tech line is that big block valves are just too heavy to run with hydraulic lifters and get any kind of capabililty to run over 5500 RPM. The last one, a XE274H ran ok, but at 5500 at full throttle, it was like someone shut the key off. Stopped cold. No load revving in the driveway it sputtered to get to 6000. Even their anti-pump up lifters did this, and they were really noisy once the motor got warmed up.

    In my last rebuild I went to a Crane solid. It screams right through 6300 RPM without a sputter.

    Throw that hydraulic thing in the trash. "


    Täältä asiasta lisää ja linkki alkuperäiselle lähteelle. Mistäs sitä tietää, jos tästä on jotain apuja. :)

     
    xarper tykkää tästä.
  11. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ajoin ekan kiihdytyskisani joskus -80 luvulla motilla jossa oli tollanen imari. Veti kyllä yli 7donan.
     
  12. KLE100

    KLE100 3rd gear

    Jos nyt palattas takaisin arkeen. Oletko varma että kansipahvit on pienellä 396:lle tarkoitetulla reijällä.
    Alunperin näissä moottoreissa tehdas käytti ohutta peltitiivistettä. Ulkomuistista .16-18" tai jotain sellaista. Vauhtikauppojen nykytiivisteet on yleensä 454-502 ja isommille porauksille ja pirun paksuja. Ettei puristukset ja litistykset olis hukassa ja epäsoinnussa ton nokan kanssa. Imari ja kaasari tuskin jarruttaa jos on penkitetty ja afr on kartalla. Venttiilin jouset kyllä protestoi äänekkäästi, jos eivät pysy mukana 5000 jälkeen.
    T. wanha pieru
     
  13. camaro`75

    camaro`75 3rd gear

    Mulla meni 402bbc /Compin 274Xe nokalla, 14.055/172.99km/h. Löysillä venajousilla=5200rpm/lepo! Jäi 800 kierrosta "reserviin"
     
    Muokattu: 20.11.2018
  14. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Kromaa se.

    Jos se ei kulje: kromaa se! :D
     
    renttu81 tykkää tästä.
  15. max

    max Double Gearhead



    Tämän videon olen usein esittänyt,mutta mulla kävi just tässä niin että seetipaine oli 120lbs kun sen olis pitänyt olla luokkaa 140-150 lbs.
    Eli yläpäästä jäi vähän vajaaksi.
     
  16. Keränen

    Keränen Gearhead

    Puristukset laskin 0,04" tiivisteellä. Koneessa on pattipäämännät. Nyt viikonloppuna ois tarkoitus mitata jousipaineet kun saan mittarin lainaan.
     
  17. roku65

    roku65 Gearhead

    Ilmoittamasi jousivoimat on 911-16 yksinkertaisille jousille, joissa damper sisällä. Samat jouset on käytössä miedoimmissa laahureissakin. Omassa kellui venttiilit 5200 rpm xe laahurissa noilla jousilla. Vaihtoehtoinen "upgrade" 924-16 tuplajousisarjakaan ei vielä kovin jäykkä ole. Sulla on painavammat rullanostajat ja kenties nokkakin laahaavia nopeampi. Yllättävän miedot on noi Compin jousisuositukset sun nokalle?
     
  18. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    924 tuplajouset ilmoitetulla 1.9" asennuskorkeudella ovat seetipaineiltaan ainoastaa 112lbs ja jäykkyyskin vain 347lbs vastaan 911:n 122/373.
    Tilanne ei siis ainakaan parane jos ne vaan lyödään entisten tilalle.

    924:n coil bind on kuitenkin niin paljon matalampi että ne voi shimmata asennuskorkeudeltaan reippaasti tiukemmalle, jolloin niitten hyötykin tulee esille.



    Tarkistin vielä noitten jousien arvoja, ja onhan noissa 911 jousissakin coil bindiin niin pitkälti tuollasen .510" noston kanssa että voi shimmata reilustikkin.
    Mutta jo 1.85" asennuskorkeudella sais seetipaineiksi 140lbs.
     
    Muokattu: 22.11.2018
  19. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    Mittaa myös puristuspaineet.
     
  20. Keränen

    Keränen Gearhead

    Puristuspaineet joka pytyssä 12,5 bar. Huomenna pitäs selvitä mitkä jousipaineet siellä on.
     

Kerro tästä muillekin!