Onko kukaan tuottanut vanhaa matkailuautoa Jenkeistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Camaronkampiakseli, 26.11.2018.

  1. Terve,

    Aivan hillitön (matkailu)autokuume iski ja olen katsastanut kotimaan tarjonnan läpi ja yhtään sopivaa RV:tä en löytänyt meidän käyttöön. Olen etsimässä 1970-1980 -luvun motorhomea, jossa olisi makuupaikat 5-6:lle ja se olisi mahdollisimman alkuperäiskuntoinen. En ole etsimässä museo- enkä näyttelyautoa, mutta mahdollisimman hyväkuntoista missä kaikki toimisi. Eniten tarjontaa tuntuu olevan Chevyn tekniikalla (454+th400) ja p30 rungolla (winnebago, allegro, fleetwood, yms.). Kyseessä siis integroitu-malli.

    Ongelman onkin nyt, että pitäisi löytyä välittäjä/agentti, joka tarkastaisi auton Texasin ympäristössä ja hoitaisi rahdin Suomeen. Toimitus käy myös muualta, mutta Texasin seuduilla tuntuisi olevan paras tarjonta. Näihinhän on myös n. 100 taalalla mahdollista tehdä RV inspection ulkopuolisen toimesta ostajan ja myyjän ollessa paikalla.

    Onko kellään kokemuksia tai tuttuja suositella matkailuauton ostamiseen sekä toimitukseen.

    Olen soittanut Trafiin, kahteen katsastusliikkeeseen sekä käynyt yhdessä. Pikkuhiljaa alkaa hahmottua koko kuvio, mutta kaikki vinkit rekisteröintiin ja muutostöihin liittyen ovat tervetulleita sekä onko tekijöitä Etelä-Karjalassa?

    ps. luin vanhat ketjut läpi ja aloitin uuden kun niissä käsiteltiin uudempia autoja slidereineen yms.
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Vanikerhossa on yksi joka toi jokunen vuosi takasin tämän. Laita yv niin voin etsiä kaverin numeron sulle. Veikkaan ettei ole täällä jäsenenä

    [​IMG]
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Löytyisiköhän tuollaisia euroopasta, niin olisi helppo rahti.
    Samalla saisi matkailua kaupan päälle.
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  5. pantera

    pantera Double Gearhead

    Jos makuupaikat pitää löytyä class A autosta 6 hlö niin se pitää olla nk. bunkhouse jossa kerrossängyt.
    Alkoviautossa on enemmän makuupaikkoja
    Normi setuppi on makkarissa parisänky ja sleeper sofa eli vuodesohva.
    Muutaman RV'n oon tuonu ja seuraava on viisvuotis-suunnitelmassa
     
  6. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Juuri äskettäin tuollainen GMC taisi mennä ulkomaille, kun ei täältä löytynyt ostajaa.
     
  7. Taisin juuri tätä seurata ja oli hiukan liian kallis ja hieno, sillä hakusessa on vain hyvä käyttöauto meille.
     
  8. Vaikea sortata Euroopasta esim. mobile.de. Jos jollain on hyviä saitteja Eurooppaan niin sekin kelpaisi, ei sitä pakko ole jenkkilästä siis raahata.
     
  9. DslCat

    DslCat Gearhead

    Tämäkö?
    https://www.nettikaravaani.com/gmc/motorhome/1508451
    Hieno oli kun yksillä messuilla sisällekin pääsi. Muistaakseni oli hiljan myynnissä..

    Suomeen uittamisessa kannattaa muistaa, että matkailu auton (M1 ajoneuvoluokka) maksimileveys 2.55m. Jostain syystä osassa Eu maista sallitaan leveämmätkin. Yhdellä suomalaisella on Espanjassa tuollainen, eikä suomikilpiin saa.
     
  10. partakukko

    partakukko 3rd gear

    ei liity mitenkään alkuperäseen kysymykseen mutta mulla oli tässä muutamavuosi sitten holiday rambler cumminssin koneella ja allisonin laatikolla. ostin auton projektina eli oli sisältä kastunut ja purettu, eli varoituksena vaan että kosteushommat kannattaa tarkistaa kun nämä niinkun muutkin kopit rupee jossainvaiheessa vuotamaan saumoista. jos vaikka sattuu löytämään jostain kuivan auton niin saumat eli listat pitäs irrottaa ja tiivistää uudelleen tulevaisuutta ajatellen. lisäksi kannattaisi olla katos tai talli niin voisi säilyä pidempään, oma mahtui just suuliin ovista kun korkeus oli 3,6m muistaakseni. tää oli tuotu saksasta aikoinaan ja jouduin luopumaan tästä kun oli muita projekteja ja sain siitä mitä halusinkin loppujenlopuksi niin annoin mennä.
     
  11. partakukko

    partakukko 3rd gear

    en oo ennen koittanu lisätä kuvaa eli katotaan kuin käy.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    isalmela ja miguelo tykkäävät tästä.
  12. DslCat

    DslCat Gearhead

  13. partakukko

    partakukko 3rd gear

    just katoin uteliaisuuttani trafin sivuilta että leimassakin. samalla iski vitutus kun menin luopumaan mutta tekemättä se olis kumminkin että hyvä näin ja mersusta sain sen mitä pyysin tästä.
     
  14. DslCat

    DslCat Gearhead

    Enivei, hienon näköinen peli;)
     
  15. impala1968

    impala1968 Gearhead

    On noita pari tullut, toinen mahtui konttiin, toinen tuli kansirahtina (ro-ro;lla). Ro-ro maksaa aina useita tonneja koosta riippuen ja käytännössä itärannikolla taitaa olla satamat joista saa shipattua. Jos kykenee hakemaan vaikka Göteborgista säästää merirahdissa merkittävästi.
     
  16. No nyt sain muutaman alustavan arvion rahtihinnoista:
    - Kalifornia 15 t$
    - Houston 6 t$
    - Florida 4 t€
    Minulle suositeltiin, että katsoisin vain liikkeiden tarjontaa enkä yksityisiltä. Onko muut ostaneet suoraan yksityisiltä vai liikkeiltä?
    Agentit miltä olen kysellyt ovat olleet kaikki liikkeitä ja suositelleet ostamaan liikkeistä. Yksityisillä näyttäisi vain olevan enemmän tarjontaa ja hiukan halvemmalla.
     

Kerro tästä muillekin!