BBC 402cid. mitä tästä saa aikaan ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jonimac, 16.9.2008.

  1. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Laitoin siksi tommosen sanamuodon, koska alsaan ne kaivautuu, rautakansista en oo ihan varma.
     
    jukka1 tykkää tästä.
  2. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead

    Kyllähän siihen alsakansilla vaara on, että ilman kovia aluslevyjä/shimmejä jousi kaivaa ittiään siihen kanteen. Varsinkin mitä topakammat jouset / nokka.
     
    Camino'79 ja xarper tykkäävät tästä.
  3. 383

    383 Gearhead

    Kaivautuu myös rautakansiin :confused::confused:
     
  4. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Käsittääkseni niillä oli joku muukin funktio, en nyt vaan kuollaksenikaan muista mikä.
     
  5. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    omassa padassa ne shimmit ainakin piti laittaa sen takia uusiksi että tuplajouset ei mahdu vakiojousien shimmien kanssa siihen koska vakioshimmin keskiosassa oli paksu kohouma + ainakin isolohkossa pakovenojen alla on nuo sen takia että muuten ne jää liian alas ja samalla saa säädettyä jousen sivuttaisliikkeen minimiin kun ostaa sellaiset kuppimalliset että jousi istuu sinne ilman suurempia liikevaroja.
     
  6. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Hitto kun mä muistasin mikä toinen funktio niillä oli, kyllä se meille autopuolella sanottiin, saatto liittyä jotenkin venttiilin voiteluun tai johonki. Hitto ku ei muista.
    Siitä on vaan 20vuotta aikaa... :p
     
  7. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  8. xarper

    xarper Gearhead

    Omaan moottoriin tilasin jouset retainerin mittojen mukaan, silleen et siaähalkasija oli sopiva ja että sisemmän jousen siaähalkasija sattuu just siihen retainerin keskiosaan, näin ainasiin omassa päässäni ne käy ku nyrkki silmään ja sit install height koneistettiin kohilleen vaan.
    Jousien alle ei kyllä tullu mitään, rautakannet.
     
  9. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Suosittelin, että laittasit ne shimmit sinne, ne ei ole olemassa turhaan.
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos puhutaan joissakin kansissa alunperin olleista spring rotatoreista, niin niiden tarkoitus oli päästää pakoventtiili pyörimään, jolloin se pysyy tiivistepinnaltaan puhtaampana ja tiiviimpänä.
    Rotatorit korvataan viritys hommissa usein noilla Mikan linkittämillä locatoreilla, joilla pyritään lähinnä rauhoittamaan jousen liikkeet.


    Jopas_jotakin, Noihin xarperin kansiin jyrsittiin jousipesiä syvemmäksi että saatiin nippanappa sen verran tilaa ettei jouset pohjaa. Sinne ei mahdu eikä tarvitse shimmejä.
     
    xarper tykkää tästä.
  11. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Joo, okei, en tienny asiaa, paljonkos on nostoja nokassa
     
  12. xarper

    xarper Gearhead

    .535 tjsp
     
  13. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    On kyllä vähän tilaa jousilla jos ne pohjaa puolen tuuman nostolla.
    Onneksi asiasta selvittiin.
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    .480 tjsp mahtu rautakansiin vielä ilman koneistusta
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aika jännää, että muka osaavallakin virittelijällä jää toi joskus tarkistamatta. Sitä mun naputtelijaa tutkiessa kävi selväks, että siinäkin oli toi unohtunu. Rotocap retainerit vie tilaa jouselta. Sisällä ollutta nokkaa muutaman kympin matalammallakin jousivälys jäi liian pieneksi. Niinpä shimmit oli taottu littuun ja dampperijousi syönyt ittelleen läpikolot shimmiin. Kyllähän se käy, mutta ei kuulosta ihan terveeltä.
     
    xarper tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!