Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    olisko mahdollista että kenties on ajanut nelivetoautolla jonkun verran ja todennut että tällästä ei kyllä mihinkään tartteta tässä maassa jos ostaa kunnon renkaat autoon? ei voi olla, varmaan kateudella selittyy kyllä se se on pakko olla.
     
    rb tykkää tästä.
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    joo tuo on vähän vaarallista lähteä yleistämään tiettyyn malliin mutta speksejä mulla ei ole kun lähtökohtasesti kyseiset automallit ei lähtökohtasesti olleet niitä kiinnostavimpia, varmaan paskimmat/halvimmat osuneet kohdalle kun suomessa ollaan.
     
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Jos esim kärryä vetää talvella niin kulkeeko Pajero hangessa paremmin 2 vai 4 veto päällä vai ei mitään eroa?
     
  4. urho3

    urho3 Gearhead

    Oisko vähän vileenin sukua kun halvalla saa.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  5. rb

    rb Double Gearhead

    Kyl takavetoisella pitkälle pärjää, hiekkasäkkejä vaan lavalle.

    Mut sit jos tulee semmonen talvi kun 2010 - 2011 niin perun sanani ja hommaan jonkun ruppanan, minkä jaksaa yksin työntää hangesta, jos se jää kiinni...
     
    sdfsd tykkää tästä.
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    En si tiiä, etuvetosia ollu uusin nastarenkain mitkä ei pihaan nouse aina pakillakaan ja vauhein, nykyinen emännän awd Subaru menee miten päin vaan vaikkei lumitöitäkää tee, ja pysähtyy mäen alle kattoo postit..

    Kai siinäki joku taika on.. Kaikenlisäks tuo vie saman ku edelline etuveto Accord, molemmat 2.0 bensa ja tomaatti. Mut kai mää si turhasta maksoin..
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    en ole pajeroa ajanut mutta ihan samalla tavalla ne kärryt nelivetosten perässä on pohjastaan jumissa hangessa mitä takavetosenkin perässä ja samaan tapaan ne nelivetoset on pohjastaan jumissa mitä takavetoset. Yleensä meno on pysänny molemmilla siihen. Kuormauksella saa vielä vaikutettua vähän pitoon.
     
  8. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Maaseudulla kun aikoinaan asuin ja töihin piti lähteä ja yöllä tullut 10 cm lunta niin ei takavetobemarilla mihkään päässy!Hirmuisia mäkiä ja mutkia vielä ennen mäkee,niin mitään vauhtiakaa saanut.Maajussi kenen piti aamulla tiet auraa,niin vasta hieroi unihiekkaa silmistään ja keitteli kahvia kun mun olis pitänyt jo koneen ääressä olla.Neliveto olis mennyt kuin tyhjää vaan mäet ylös!
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    lukkoperä on hyvä olla takavetosessa
     
  10. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    740 Volvo lukkoperällä on rehellisesti paskimpia autoja mitä mulla on ollu, etenemään. Helvetin kevytperänen, siinä ei lukkokaan auta.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    No en tiedä,väittäisin että siinä kun se takavedolla pysähtyy niin 4 vetopäällä se vielä jatkaa matkaa. En ole kyllä autoinsinööri mutta jotenkin muistelisin että noin sanoituissa poissa tieltä kilpailuissa ajoneuvoissa on useinkin niin sanottu 4 veto järjestelmä,toisin sanoen kaikki pyörät vetää.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    jos pakitat kärryäsi off-road radalla umpihangessa usein niin sitten varmaan se neliveto on sulle ihan perusteltu ja ottasin itekkin nelivedon
     
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Saatanan keksintö koko neliveto. Hevosveto paras veto.
     
  14. urho3

    urho3 Gearhead

    Ihan riittää tuo rinne mikä on kotiin niin meinaa itku tulla takaveto päällä. Aina ei voi keliä valita. Eikä se rinne nouse ilman kärryäkään takapotku päällä kun sattuu sopiva keli,vaatii ketjut tai kunnolliset jääratarenkaat.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    jos et mielestäsi tule toimeen ilman niin sitten varmaa se 4wd on hyvä sulle. Itte tunnen vaan melko paljon ihmisiä jotka on ajanu samaa reittiä vuos(kymmen)tolkulla ja yllättäen ne reitit on muuttuneet sellaiseksi ettei ilman nelivetoa kuulemma pärjää vaikka viimiset 20 vuotta olivat ajaneet kys. reittiä onnistuneesti, joka ei ole muuttunut mihinkään, takaveto tai etuvetoautolla. Kuitenkin vaikken itteeni pidä kovin kummosena kuskina olen päässy niistä mahdottomista paikoista menemään ongelmitta suht epämääräselläkin kalustolla mistä ei kuulemma vaan pääse 2 vetosella.
     
  16. urho3

    urho3 Gearhead

    Se vaan kun mahdoton on mahdoton. Siinä kun rupeaa keväällä Polanne pettämään niin ei mene takaveto auto ei etuvetoauto. Neliveto menee hyvin. Suurin ongelma siinä on kun ei saa vauhtia ja rinne on vielä mutkainen. Ei sen puoleen kesällä elementti rekka jaksanut omin voimin nousta mäkeä kun oli 25t elementtejä kyydissä,pyöräkuormaajalla piti auttaa.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Yhtä hyvin vois kysyä miksei autoksi valitse sitä halvinta ja tylsintä kun sillä pärjää. Miksi pitää olla sitä ja tätä.


    Toki jos ajaa saaristossa/länsi-suomessa missä ei kunnon talvea ole ja mutaakaan ei pääse syntymään niin ei sitä tiedä missä voi joutua autolla ajamaan.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  18. lpr

    lpr 2nd gear

    Mikä tuossa RAV4 nelivedossa on niin huonoa? Ainakin -05 ja vanhemmissa on jatkuva neliveto keskitasauspyörästöllä, ihan niin kuin isomissakin maastureissa. Hyvin looginen toiminnaltaan kun ajovakauden hallinnan kytkee paksussa lumessa pois.
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ainakin niissä mitä itte nähny on se hidas/sekoileva sähkökötöstys mutta hyvä jos niitä on hyviäkin olemassa. En ole ajanu ilman ajovakautta.
     
  20. lpr

    lpr 2nd gear

    Itse henkilökohtaisesti vedän n. 5000-8000 km talvessa 1500 kg kärriä perässä. Etupäässä itä- ja pohjoissuomen teillä, paljon myös pienillä sivuteillä. Ei tulisi mieleenkään lähteä etu- tai takavetoisella liikenteeseen. Ketjuja saisi olla sovittamassa koko ajan sivuteillä ja polannteisilla pääteillä saisi ajaa pelko hanurissa, kun autoa leveämpi kärri kuitenkin hakee urissa minne haluaa. Ja talvirenkaina pidän uudehkoja nastarenkaita myös kärrissä.
     
    ramtouch ja Dimer tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!