Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No kun sitten voi myydä niille "hulluhan se on joka ei puolta tarjoa" tyypeille.
     
  2. Make.S

    Make.S Gearhead

    Ite myin - 72 h-koodin dussen kesällä 18K€. Number match, a/c, 450hv koneesta, sisusta ja konehuone siistissä kunnossa, maalipinta ok käyttökunnossa. Sitäkin sai myydä monta kk...
    Kuvaa en osaa linkitellä.
     
  3. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Kysymyshän ei ollut mulle osoitettu mutta sotkenpa omankin lusikan soppaan :D

    Näitten pyyntihintojen kommentointi nyt tuntuu vähä typerältä ku jokainenhan saa toki pyytää omallaan mitä haluaa eikä siinä pitäs olla muilla rutisemista, siirtyy seuraavaan ilmotukseen jos on itelle liian kallis.

    En itsekään kyllä silti ymmärrä perusteita miksi tuo Dusteri pitäs olla vajaan 20k auto, eikä oo multa pois vaikka myyjä sellasta summaa siitä pyytääkin tai jos joku sen siitä maksaa, mutta katselmoidaanpas vähän että mitä sellanen yleisen käsityksen mukaan voisi maksaa. Että hinta olisi linjassa niin tuossa kunnossa pyynti varmaan pitäs olla alle 10k. Kun katsotaan vaikka Hagertystä markkina arvoja 1970 340cid Valiant Dusterille niin se antaa hintahaarukan $9.100-46.900 auton kunnosta riippuen, olettaen että tuo $9.100 autokin on liikkuva ns. daily driver mistä löytyy kyllä silminnähtäviä vikoja jne. Ja kun katsoo tällä hetkellä Suomessakin myytäviä Dustereita niin siellä on nyt useampi todella siistin olonen 20-30k väliin myynnissä, mistä voisi äkkiseltään sanoa että ne noudattaa kyllä tuota Hagertynkin antamaa hinta/kuntoluokitus vaihtelua.

    Ite on käyttäny tuota Hagertya siihen jos ei ole ite osannut päätellä mikä se "oikea" hinta olisi, tuo antaa karkeasti oikean suunnan kyllä. Suomen hintoja kun kattelee niin monesti ne Hagertyn mukaan kalleimmat joutuu täällä myymään arviota jopa vähän halvemmalla. Ja toisteperin myös, ihan semmoset halpikset ei välttämättä ole sen mukaan kuin muuan tonnin arvosia vaikka olisi hyvässäki kunnossa, mutta ne taas Suomessa voi maksaa ja vaihtaakin omistajaa sitte isommalla summalla, eli voisi sanoa että Suomessa tuo hintahaitari on vähän kapeampi kuin yleisesti ottaen ja tähän varmasti vaikuttaa se että tarjontaa on ei ole ihan niin paljon ja ostajakuntaakin on vähemmän sitten niille kalleimmille kamppeille.
     
    päivystäjä, Pertti K ja Make.S tykkäävät tästä.
  4. fish

    fish Gearhead

    Mistähän ja kuka pystyy tänne tuomaan alle 10 000 euron ajokuntoisen -70 340 Dusterin ?
    Olisi muuten mukava saada siitä - 72 340 Dusterista kuva tai tietoa , oliko mahdollisesti Elimäeltä ?
     
  5. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Jonkin verran asioista perillä olevana arvaan että tämä...

    [​IMG]
     
  6. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Voipi olla vaikiaa ku se 4-5k$ auto helposti jo maksaa sen 10k€ kaikkine kuluneen Suomeen. Tuossa nyt tuleekin se viisaus sitten siinä auton tuonnissa Suomeen jos meinaa bisnestä harrastaa. Monestikin noiden halpojen projektien tuonti ei kannata kuin suoraan tarpeeseen kun niiden hinta tuotuna nousee kohtuuttomasti joten ostajan löytäminen voi olla vaikeaa ku Suomijamppa myy samaan aikaan siistikuntosta Dusteria 20k nurkilla ja halvemmallakin.

    Yleensä kannattaa tuoda sen verran parempi että jää sitten varaa pyytää Suomessa siitä enempi ku mitä kulut on ollut. Ois pitäny kovastiki hälytyskellot soida jos tuosta on kaikkine kuluneen joutunu 13-15 kiloakin jo maksamaan, varsinki jos on tarkotus se myydä eteenpäin ja jäädä vielä plussalle. Ei sieltä jenkeistä kaikkia projekteja kannata tuoda vaikka sen sieltä ostohinnaltaan järkevästi saisikin, Suomeen tuotuna kaikki kulut maksettuna se järkevyys voikin olla sitten kaukana.

    Nämä siis vain mun mielipiteitä, voi olla että olen väärässäkin.
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Älä toki vertaa 1972 Dusteria hinnassa yksyhteen 1970 tai 1971 malleihin. Hyvin oot saanut numerottäsmää -moottorista paukkua! Peukku sille.
     
  8. fish

    fish Gearhead

    Voisikohan Make S kertoa onko tämä auto kyseessä ?
     
  9. fish

    fish Gearhead

    Hyvä että lausuit tuossa lopussa että voit olla väärässäkin.
    Bisnestä ei ollut tällä tarkoitusta tehdä, eikä voikkaan, olisi ollut eräs uuden karhea auto myynnissä joka kiinnostaa ja olisin voinut luopua tästä.
    Et tiedä mitä osia tuohon hintaan sisältyy ja ilmeisesti Hagertykin päivättänyt hieman sivuja katsomisesi jälkeen.
    Lisäksi tuohon -72 autoon ei kauheasti kannata verrata. Jos on auto miksi brake drum olettaa niin aletaan keskustelemaan siitä vasta sitten kun Make S kertoo onko sama auto.
     
  10. Make.S

    Make.S Gearhead

    Just toi dusse.
     
  11. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Jaa mitä se Hagerty nyt noin 2h myöhemmin kerto hinnaksi, eli menikö pahastiki pieleen? Katsoin nuo tiedot 1970 Valiant Duster 340 tiedoilla, oliko se sun autosi uudempi? 1971 vuosimallille mikä on sitten pelkkä Duster 340 näytti muistaakseni $9.500-49.900.

    Toivottavasti tosiaan oon väärässä niin saat Dussen myytyä tuolla rahaa :odwink:
     
  12. fish

    fish Gearhead

    Mistä olet löytänyt siihen matching number moottorin kun tuli Suomeen 318 koneella ?
    Pitää tosiaan nostaa peukkua sille suoritukselle, olen joskus yrittänyt löytää Usasta tänne 340 auton matching moottorin eikä tietenkään onnistunut vaikka oli todella hyvät tiedot ja yhteyshenkilöt.
    Eli alkaa selviämään auton pitkä myyntiaika ja hintakin.
    Tuosta autosta ei ehkä kannata tässä enempää keskustella koska et enää sitä omista.
    Jos auton nykyinen omistaja näkee tämän keskustelun kaipaa autosta ja sen historiasta lisää tietoja voi olla yhteydessä.
    Sen jälkeen hänen kannattaisi ehkä olla Makeen yhteydessä .
    Tosin en tiedä millä tiedoilla Make myynyt auton ?
     
  13. fish

    fish Gearhead

    https://www.hagerty.ca/apps/valuationtools/1970-plymouth-valiant-duster_340
     
  14. fish

    fish Gearhead

    https://www.hagerty.ca/apps/valuationtools/1970-plymouth-valiant-duster_340

    Missä ne useampi -70 340 Duster on Suomessa myynnissä ?
    Kai tiedät kuinka alkuperäisen moottorin koodi vaikuttaa hintaan ?
    Nettiautossa yksi hieno ja vielä manualkin joten arvokkaampi.
    Hinta pyynti kuitenkin lähemmäs 30 000 euroa mikä varsin kohtuullinen ettei jopa edullinen.
    Kiinnostaisi itseäkin hieman toisessa tilanteessa.
    Siinäkin tosin muutama oleellinen asia mutta en ala toisten autoja täällä arvioimaan.
    Jos kiinnostaa oppia jotain niin ole muuten yhteydessä niin kerron.
    Voit sen jälkeen hieman miettiä. Itsekin olen näistä harrasteautoista paljon oppinut tietyiltä asioista tietävistä nöyrin mielin kyselemällä.
     
  15. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    No jo on perhana, niin näemmä onkin nyt vähä eri hinnat :rotfl: Hagerty toiminu koko päivän huonosti ainaki mun koneelta. Nyt se ei löydä millään lähestymistavalla noita hintoja mitkä se aiemmin kaivo esille. Mutta eipä se tuo alapää muuttunu silti paljoa tuohon alkuperäseen tilanteeseen, projektihan on väistämättä kuitenkin tuon hintahaitarin alapäässä missä on tekemistä ympäri auton. Mutta tosi on että hintahaarukaksi näyttää nyt $11.800-60.900.

    Millään Dusteri haulla en nyt löydä enää tuota mun aiemmin kaivamaa hintahaarukkaa, normaali Dusterilleki näyttää taas sitte vähä alempaa hintahaarukkaa kun minkä katoin päivemmällä.
     
  16. fish

    fish Gearhead

    Niin eipä muutunut paljoa alin hinta vain n. 30 prosenttia 9100:sta 11800 dollariin ?
    Jos ei ole sinusta paljoa niin laita vaikka joulukeräykseen se summa.
     
  17. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Kiitän mitä nöyrimmin opetustarjouksesta mutta passaan tällä kertaa :odwink:

    Ja onnea Dusterin myyntiin, kuten alunperinkin sanoin niin mun makuun ei täytä alle 20k Dusterin kriteerejä niillä tiedoin mitä ilmoituksesta käy ilmi, ei tarkota sitä etteikö jolleki numbers matching Duster fanille se sen arvonen voisi ollakin. Sen verran otan kuitenkin takasin sanomisiani tuon toisen hinta arvion perusteella että voihan se yli 10k auto olla kuitenkin kerran tuo hintahaarukka on noin leveä juuri tuossa mallissa.

    Kilvitettynä ja leimattuna varmasti olisi paljon helpompi myytävä, kuten mikä vaan laite yleensäkin.
     
  18. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Prosentteina paljon, mutta ei se muuttunu 9100:sta 20.000:een kuitenkaan mikä olisi muuttanu pelin täysin. Huomaa että se alimmankin hintaluokan auto on kuitenkin daily driver kykyinen. Tuossa sun autossa korin kunto tosin voi olla jopa parempi kuin yleinen käsitys noissa daily drivereissä eli #4 kategorian autossa.
     
  19. fish

    fish Gearhead

    Eiköhän ole tältä osaa paras päättää tämä keskustelu. En oikein ymmärrä tätä.
    Otetaan kuitenkin vielä sellainen esim. että joku auto maksaa 10900 dollaria Usassa.
    Valitaan vaikka asiaa hoitamaan Mr. P. Usasta. Hänen palkkionsa vielä jos käy niitä kymmentä autoa katsomassa on kuitenkin jonkinmoinen ja jo yhdestäkin. Rahti lastauspaikalle, merirahti, tulli, alv. ja huolitsijan kulut vielä täällä, jotka alkavat pelkästään olemaan melko lähellä 500 euroa.
    Edullisempi tapa on tietysti ottaa vaikka Mr. F. Suomesta hoitamaan asiaa.
    Sitten alkaa odotus ja tarinat täällä kuinka kestää ja miten asiat hoidetaan. Vaikka asiat hoidetaan hyvinkin yleensä aikataulut venyy ja kulut kasvaa hoitaa ne kuka tahansa.
    Jonkinmoinen yhteenlaskutaito ostajalla kannattaa olla tai sitten niin paljon lompakossa pitoa ettei lähes 3000 dollariakaan merkitse mitään.
    Jos autot eivät ole suuria koritöitä vaativia niin ei niillä kukaan maahantuoja mitään tiliä tee.
    Yllätyksenä vielä ajokuntoisetkin daily driver autot jotka saattavat vaatia suuriakin koritöitä (katsastaa ja ajaa voi täälläkin mutta jos vähänkään hyvän haluaa , ettei ole kittiä ja ruostetta maalin alla).
    Toisaalta ei ne kunnolliset (eivätkä epäsopivatkaan) korjauspellitkään ilmaisia ole ja Usasta ilmaiseksi tänne tule.
    On itsestään selvää että katsastettu ja ajokuntoinen on helpompi myydä.
    Toisaalta ei kai jonkun -60 luvun lopun tai -70 alun Moparin katsastaminen mitään ydinfysiikkaa ole.
    Jos jostain projektista suunnittelee luopua näytti ainakin tässä tapauksessa olevan huono tapa ilmoitella ja laittaa vielä hintapyyntö.
     
  20. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Tällaisen erikoisen ilmion olen havainnut että mainostetaan auton olevan matching moottorilla, kun se on vain valmistusajankohdaltaan ko autoon sopiva. Joka ei tee siitä #moottoria. Vaatii sen VIN-stanssin että on aidosti #moottori/vaihteisto.
     
    cdv70 ja fish tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!