Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Sanopas se. Minäkin ostin yhden pikupin missä paloi kyllä latauksen ja jarrujen varoitusvalot mutta perävalot oli niinjanäin. Yhden päivän vietin sen kimpussa ja poistin joka ainoan ei-tehdas johdon, ryöstäjän, releen, sulakerasian ja pistorasian (cämpperiä varten niitä oli). Semmonen rantapallon kokoinen vyyhti sitä kamaa tuli. Sen jälkeen ei enää ollutkaan yhtään varoitusvaloa päällä ja kaikki pelaa hienosti. -89 f250 diesel se on.
     
  2. järsijä

    järsijä 3rd gear

    Löytyykös keltään excursionin pcm:mää ylimääräsenä? 01 vuosmalli
     
  3. HRTP

    HRTP Gearhead

    Nyt taas pelittää fordin lataus niinkuin pitääkin ja helppo homma se laturin vaihto olikin,taisi se kaikki 10minuuttia mennä sen vaihdossa :lol: Tosin käynnistysvaiva vielä kummittelee mutta uskoisin että kyseessä on nyt jonkin sortin anturi häikkä koska tunti roikassa niin hörähtää heti käyntiin ilman minkäänlaista ongelmaa:odroll:No eipä tuolla autolla tarvitse talvella joka päivä ajella niin joutaa pitää roikassa aina ennen lähtöä mutta kiinnostaisi kyllä korjata tuokin vaiva pois autosta mutta ei viitsi alkaa summa mutikassa enää kokeilemaan osia vaihtamalla että olisiko se tästä vai tuosta johtuvaa :odroll:
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kokeile irrottaa EOT anturipiuha eli öljynlämpö, öljysäiliön takapinnalla, onko vaikutusta starttiin. Tietokone menee silloin oletusarvoilla, eli olettaa aina käynnistyksessä olevan pirusti pakkasta ja aina kun kone käy, niin olettaa sen olevan lämmin. Vaikuttaa tulppien toimintaan ja ruiskuennakkoihin ym. Jos pelaa paremmin niin anturi lie viallinen.

    https://deadheaddiesel.com/7.3-eot-sensor-symptoms-oil-temp/
     
  5. HRTP

    HRTP Gearhead

    Kiitoksia vinkistä Powerstroke,täytyy kokeilla huomenna ennenkuin pistää autoa lämmitykseen:odcool:
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  6. HRTP

    HRTP Gearhead

    Tänään testasin tuon eot anturin ja eipä vaikutusta minkäänlaista auton käynnistykseen :lol: Mutta eipä anneta sen nyt häiritä vaan kun lämmössä vähän aikaa piti niin sai auton käyntiin ja ajettua sen nyt hallin suojaan josko auton valo-ja sähköpuolelle kerkeäisi jotain ensi viikon aikana iltaisin tehdä:odrazz:
    [​IMG]Ford hallin suojaan (1)NETTI by antti hietanen, on Flickr
    Tosin ei tuo tallikaan kaikkein isoin tälläiselle autolle ole mutta mahtuu siellä kuitenkin touhuamaan ja ennenkaikkea kun sen saa myös lämpöiseksi:odbiggrin:
     
  7. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    :( Toimiiko siinä tulpat ollenkaan? Relehän näistä simahtaa ekaksi.

    Talli on just saman kokoinen mullakin.
     
  8. HRTP

    HRTP Gearhead

    Tuon releen vaihdoin jo tähän mutta sepä tästä tekeekin mystisen vaivan kun tuo auto tärähtää käyntiin vielä -5pakkasesta paremmin käyntiin ilman hehkutusta:odeek:Tai oikeastaan lähtennyt kelistä kuin kelistä käyntiin paremmin ilman hehkutusta:odeek:
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Hehkut vie virtaa reippaasti, alentaa selvästi pyöritysnopeutta sen kautta vois vaikuttaa negatiivisesti?
    En ole koskaan kokeillut missä pakkasessa hehkut muuttuis kriittiseksi, olisko +5 alin missä olen kokeillut, siinä lähti ihan samalla tavalla kuin hehkuillakin.
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Akut lie kunnossa, mutta ootko virtahäviöitä koskaan mittaillu akkujen ja startin välillä, ja akkujen ja maan välillä?
    Kaikki liitokset putsaamalla tietty pääsee jo aika pitkälle mutta kaapelien kuntoon ei sekään auta.
     
  11. HRTP

    HRTP Gearhead

    No itse asiassa kun nyt päästiin taas takaisin tähän sähköpuoleen niin olisi tarkoitus uusia nuo akkujen kaapelit ja samallahan ne menis maakaapelitkin vaihtolistalle kun alkaa paksuja piuhoja uusiksi laittamaan. Auton piuhat on kyllä sen näköiset ettei olisi mikään ihme vaikka tuo "outous" johtuisikin niistä:odeek:
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tähän on hyvä kikka: mittaat virtahäviön kaapelissa. Heeelvetin paljon helpompaa ja halvempaa kuin uusia niitä turhan päiten.

    Et tarvii kuin yleismittarin, volttialue.
    Maapuolella mittaat voltit akun navan ja koneen lohkon välillä kuormituksen alla. Hyvin helppo ja yksinkertainen mittaus. Eli asettelet mittarin ja käytät starttikapulaa tai apumiestä, ja teet sen vaihteisto P asennossa tai manuaali vapaalla.
    Mittarista katsot sitten voltit kun startti sahaa. Mitä pienempi volttiluku sen parempi. 0.5v tai alle olis ideaalia.

    Metodin esitteli minulle nimimerkki jussi289, ja hän myös antoi ohjevoltit ja mitä tehdä:

    1V = Varaudu tarkistamaan liitokset, tai kovin ohuet piuhat.
    2V = Älä odota ainakaan kovin kylmiä kelejä ilman korjausta.
    3V = Vaikka vielä vois lähteekin, niin sulla on kilowatin lämmitin jossain kohdin johdotusta.
    4V = Ei taida enää pyöriä käyntiin asti.

    3 ja 4V kohdat pitää ettiä vika heti, ettei polta pilalle vaikka akunnapaa tai startin pulttia.


    Mittaamisesta on tietysti se etu että kaikki toimenpiteet voi kohdistaa oikein, eli liitokseen tai kaapeliin missä vikaa varmasti on. Jo parannus esim 0.8 voltista 0.4 volttiin saa aikaan mullistavan eron startin tehossa. Ja mittauksen voi tehdä vaikka akun navan ja akunkengän välillä jos niikseen tulee. Tai sitten mittaa koko ketjun esim akun plusnavasta startissa olevaan plussaan, jopa niin että mittaa solenoidin jälkeen jolloin senkin kunto tulee esiin.

    Tämähän perustuu siihen että voltti × ampeeri = teho. Eli jos kaapelin päiden välillä on jännite eroa (=mittarin lukema) , tarkoittaa se sitä että kaapeli tuottaa lämpöä em kaavalla. Virta riippuu paljonko startti sitä vetää mutta näissä vehkeissä se voi olla 500A. Jos volttilukema on esim 2 niin kaapeli hukkaa 2x500= 1000w.
     
    Muokattu: 17.12.2018
  13. HRTP

    HRTP Gearhead

    Tiedossa on on tuo mittaustapa kun koulun penkillä tullut istuttua nyt 1,5vuotta josta 3kk pelkkää raskaanpuolen sähköhommaa perusteista alkaen,vika viikko jäljellä enää jonka jälkeen raskaskone asentajan paperit taskussa joten kun luppoaikaa tulee niin sitten auton pariin paremmalla ajalla sitten :odbiggrin: Samalla pitää poistaa nuo edellisten omistajien loput sähköviritykset pois joita jo jonkun verran kerennyt poistamaan autosta:odroll:
     
  14. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Aikas kriitinen taulu onkiin ja jos otas siihen viel diiselmootorin. Varsinkin jos tekis sen tarkastukse nyt kylmässä. Akun kunnosta(latauksest), kun see on siin ketjun alkupääs on jo ensimäiseks aikas paljon kii. Mika ei sit tietenkiin tarkoit sitä että korvatan akun tehol mahdolliset puutet. Viat ei vältämät ole kii vain kaapeleis huonokuntoinen startti voi vieda kans yllätävän paljon virtaa sivun ja tyhjentä akut nopiast. Sama asia pätee laturiin, mika esimerkiks loppukulunut hiilien kans tai kärventytynyt diodisilllan tai huonost toimivan säätimen kans ei pysty ylläpitämä tarpeellista latausta. Ja akut on siin tapaukses määräty hitaalle hääpymiselle. Muuten kyllä sama mielta siitä taulusta.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  15. HRTP

    HRTP Gearhead

    No tähän autoon jo vaihdettu jo uudet akut ja startti edellisen omistajan toimesta ja itsehän sen laturinkin vaihdoin viime viikolla autoon mutta tänään ainakin löytyi yksi vika lisää joka puoltaisi kyllä tuota starttaus ongelmaa sen verran että kun ei virta kulje niin vaikeahan se on käyntiin lähteä eli toisen akun akun kenkä oli poikki ja piuha aikas surkean näköistä jo eli kaapelien ja kenkien vaihdolla jatketaan sitten seuraavaksi
     
  16. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Aivan.Omas autos oli ainakiin tos kerra onkelma starttimootoris. Vaik ei olnu kun vaja vuoden olnu paikal. Toki ei olnu alkuperäinen, vain joku muu, lie italias valmistetu... Pyöri joteenkin normaalist, mut startas ihan miten sattu, joskus veti hienost käynti ja sit taas ei milla, akut tyhjeni. Kehiti kaiken maailman vikakoodejä PCMn. oli kova pähkäily mika vaiva voorti. Tutul dodgemiehel oli tietenkiin hyvä selitys asian [​IMG] Mut aikas kun istu diagnoosikoneen etessä tulin tulokseen että startti kehitä jonkinsortisen häiriön, mika sotkee sit kokonain koko paleti. Startti poies ja auki oli sisält poulen verrä täyn hiilenpölyä ja holkit paskana. Heitin sen pellole ja kävelin peräs ja heitin kauemas. Tilasin uuten alkuperäisen, ja ei oo sen jälkeen olnu starttionkelmia. Ei turhia vikakoodejä. Toki naapurinpappa oli koiran kans kävellyllä ja löys sen starti sielt pellolt ja toi sen takais... että hän löys sellaisen jospa sillä tekis jotain [​IMG] [​IMG]
     
    Muokattu: 20.12.2018
    Powerstroke tykkää tästä.
  17. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Saattaa olla että vika on tuo tai sitten ei. Mulla oli Deeren kaivurissa sama tilanne, kenkä murjottu, ja aivan poikki, ja tilannetta yritetty korjata laittamalla alumiiniliuskaa kengän ja akun navan väliin. Eli aivan kamalan näköinen viritys.
    Mittaus osoitti kuitenkin että starttivirta meni läpi ilman häviöitä. Suurin vika oli maapuolella, koneen maadotus runkoon oli hapettunut.
     
  18. PJT

    PJT 3rd gear

    2003 vuoden E-350 ajelen, jossa powerstroke ja laatikkona se 4R100. Olisko jollakulla tietoa, mikä tuohon laatikkoon tuli?
    Oireet on sellaiset, että heittää turbiinilukon pois päältä sekunnin ajaksi tai välillä pitemmäksikin. Sen jälkeen vaihdevivussa oleva lukituksen OFF-valo alkaa vilkkua hetkeksi.
    Oudommaksi tämän tekee sen, että tekee tuota samaa myös neljänkympin vauhdissakin ja eihän silloin turbiini ole lukittuna.. no ehkä vaihtaa vain vaihdetta pykälää pienemmälle..?

    Öljynvaihdosta on lipsahtanut maileja 40 tuhatta kun ohje näytti olevan 30, mutta tuskin sillä merkitystä on. Toki vaihtoon ne nyt menee.
    Vikakoodeja en oo yrittänyt lukea kun se kapula hajos muinoin.
     
  19. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Sehän yrittää tuolla vilkkumisella kertoa, että joku ongelma on jossain.
    Omasta mielestäni helpoimmalla pääsee kun vikakoodit vaan pyrkii lukemaan nykyään geneeriset mitä puhelimiinkin saa ovat ihan hyviä ja ennenkaikkea halpoja.
    Se lukko muistaakseni voi olla lähes joka vaihteella päällä. En nyt muista miten se strategia menee miten se sitä käyttää mut muistaakseni ihan järjellinen juttu toiminnallisesti.

    - Jussi
     
  20. Rovi

    Rovi 1st gear

    Meiltä löytyy firmasta tuo autoenginuity jolla näkee foordeista kaikki tai ainaki pirun paljon. Kemin lähialueilla pyöritään.
     

Kerro tästä muillekin!