Lasikuitu Ford 1932

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Anonymous, 2.2.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tervehdys rodi kansa. Pitkään oon haavellu omasta rodista ja nyt alkas työ/raha tilanne näyttämään siltä että jotain voisi jo tehdäkin. Tarkoitus olisi tehdä putki/lasikuitu replica Ford 1932 Roadsterista tai Coupesta. Lasikuitu on aina lasikuitua mutta se passaisi tällä hetkellä minulle parhaiten. Tämä on ensimmäinen tämän luokan rakennus projekteistani, joten kysymyksiähän riittää. Tärkeimpänä kuitenkin olisi että minkä auton runkolle tuo olisi paras tehdä? Minkä mitat passaa ja saatavuus on edes jonkinlainen?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kannattaa muistaa, että 50% täytyy ollla kyseisen kanta-autona käytettävän auton osia tässä uudessa rakennelmassa, eikä taida tollanen kitcar muutenkaan onnistua enää nykypäivänä?
     
  3. janiluo

    janiluo Gearhead

    Kuinka niin "kannattaa" muistaa että 50% blaa blaa blaa??? Mitä kannattavaa siinä on? Tervetuloa Overdriveen jossa puhutaan vain prosenteista ja yritetään masentaa jos jollakulla on vähänkin positiivinen asenne! :argue:


    Alkuperäinen kysymys oli että mille rungolle?
    Riippuu suurelta osin että:
    - Aikooko leimata vai ei! jos ei niin kannattaa runko tehdä kokonaan itse tai tilata uustuotantoaisat.
    - Jos aikoo leimata eikä aio laittaa lokareita niin kannattaa käyttää 32:sen runkoa ja papereita. tuskin minkään uudemman rungon eturipustus näyttää hyvältä 32:sen alla ilman lokareita.

    Onko jollain linkkiä/kuvia siitä kuitusesta 34:sta joka oli tehty malibun rungolle? Taisi olla vielä isolohkolla!

    - Jani -
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    niin, toki voihan sitä liimalapuilla ajella jos sillä hyvä..mutta kaikki prosenttiosat merkataan kanta-autotarkastuksessa, jotka rek/muutos.kats. tarkastetaan, jos haluaa leiman laitteelleen...jos ei niin asia on ihan toisin :odroll: Onko sillä paskankaan merkitystä sitten enään mille rungolle autonsa rakentaa?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tarkotus (tai ainaki haave) ois leimata tuo vehe. Tuo vaatii käsittääkseni poikkeuslupa anomuksen ja kanta-auto tarkastuksen. Onhan näitä vastaavanlaisei projekteja Suomessa rakennettu esim. sporttiauto.com:n sarjoista. En minä sano että se helppoa olisi :D Tuo 32:sen runkohan olisi ihanteellinen juuri noiden lokareiden. Ongelmana on vain se että eikö tuon kanta-auton tule olla mahdollisimman 100% alkuperäinen. Ja minkalainen on noiden saatavuus.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    "Kanta-autotarkastuksessa merkataan ennen muutoksia autoon kuuluvat alkuperäiset osat. Kanta-autotarkastuksella varmistetaan, että muutosten jälkeen autosta löytyy vähitään 50% alkuperäisiä osia." Näin sanoo AKE. Eli riittää että on yli 50% kanta-autosta? Esim. runko ja tekniikka. Noista tulee se yli ja korihan menee muutenkin vaihtoon. Tuosta korista vielä. Iha millimetri kopiota ei ole tarkoitus tehdä vaan eräänlainen lookalike. Minulle tässä hommassa on tärkeintä se että auto miellyttää juuri minua. Mutta lokasuojia ei siis tule :D
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    No silloin sun on löydettävä se "32 -runko. Maliburunkoista Hiboyta et saa kuin siirtokilpiin :)
     
  8. Wiikki

    Wiikki 1st gear

    Tai joku muu 30-lukunen? Kai sitä kanta-auto tarkastettua runkoa vois esim. lyhentää, eihän se sitä vielä uudeksi muuttais. Aattelin, että 30-lopun rungon vois löytää iisimmin, kun just nimenomaan 32:sen ja Fordin.
    Ja jos joku vielä tarkentas vähän. Jos mä vaikka menisin konttorille peräkärryssä yli 50% osia jostai hopasta, ne plommaa osat ja mä voin alkaa säveltää loppuja jostai muualta? Kuten vaikka just sen lasikuitu kopan. Ja mennä sitten leimalle, kun hahmotelma alkaa näyttää leimauskuntoselta autolta.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Uusimmassa V8:ssa oli juttua prosenttilaskennan muutoksista. tai siis
    tulevista muutoksista.

    Ja sieltä pisti silmään jutun loppupuolelta:

    <<<---leikattua V8 1/2005 s.70-71 --->>>
    Liikenne- ja viestintäministeriön kanssa on sovittu alan harrastejärjestöjen ja muiden sidosryhmien välisen työryhmän perustamisesta
    ....
    Harrastajien tavoitteena on yli 30v autojen osalta prosenttilaskennan poistaminen kokonaan tai sallittujen muutosten rajan nostaminen 65:een prosenttiin.
    <<<---leikattua V8 1/2005 s.70-71 --->>>


    Eli valoa tunnelinpäässä??
     
  10. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    runko

    Mulla on sulle 30 luvun alusta jossa riittää prosentit, ja ei ressaa niin nuo uudempien valo, ja muut säännökset. Siinä mulla oli jo kerran 32 roadsterin koppa päällä, mutta myin korin.

    Laita yv tai soita 0400402400
     
  11. MudMax

    MudMax Gearhead

    Ovat kyllä erillisrunkoisia , mutta autoveron takia tulisi vähintään 185 cm;n lavalla varustettu rodi . ( Paitsi S-10 Blazer , tulisi maastorodi , jos ei ole täyden autoveron maasturi ) :(
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tai sitten kuorkki.. Rungollinen kevytkuorkki , josta 30-lukulaisella korilla muokkaisi +3500 kg lyhennettyrunkoisen pikkarin .. Tekniikka olisi vapaa lukuunottamatta riittävän kantavaa taka-akselia.. Ei prosentteja.

    Toinen vaihtoehto olisi ottaa projektin lähtökohdaksi vanha Suomi TT tai AA fordi-raato , joiden papruissa (katsastuskorteiis) lukee tyyppinä "kuorma-auto". Sellaisenahan sitä käsitellään vielä' nykyäänkin, vaikka 3500kg ei paukkuisikaan rikki?

    Ja tekniikka olisi vapaa + ei prosentteja?

    BTW. Eikös jollakulla ollut myynnissä tuoreemman 50-lukulaisen pakun hytti? Jostain idänihme kevyt kuorkin rungolla + v8 tekniikalla ja tuollaisella vanhalla joutokorilla ja keulapelleilla saisi aikaan varmaan ihan jännän pick up rodin..?
     
  13. jyke

    jyke 1st gear

    Mullakin on joskus pyöriny pienessä päässäni, että tommosen kuormurin rungolle tekis vaikka Woody-tyylisen kopan tjtn.
     
  14. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Niin.. Ei siitä kuorkista pykälien valossa tarvisisi säästää kuin rungon (saa lyhentää/ kaventaa / madaltaa ja riittävän kantavat akselit.

    Koneen vaihdossakin rajoina puhutaan vain riittävästä tehosta 8)

    Eli eikun 500 caddy keulille :rotfl:
     
  15. J-peg

    J-peg Gearhead

    Mulla ois kaupan Ford Rheinin hytti, oisko se joku -52?
     
  16. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    No johan on höpinää taas.

    1. Jos et laita lokareita, et varmaankaan laita erillisripustettua etuakseliakaan?
    2. Jos et laita erillisripustettua etuakselia, niin sulla pitää olla joku jäykkäetuakselinen kanta-auto (jos siis meinaat kilpiin).
    3. Jos meinaat jäykkäetuakselisella kanta-autolla ja kuitukorilla saada 50% osista säilymään niin joudut laittamaan orkkiskoneen.
    4. Jos joudut laittamaan orkkiskoneen, kannattaa sun varmaan valita kanta-auto sen mukaan haluatko tohon kakkoseen esim. lättiskasin tai jonkun muun.
    5. Sit kun oot miettinyt tuon, niin sit vaan sopivaa kanta-autoa etsimään ja osia keräämään...

    Jos ei haittaa millaiset ripustukset sieltä korin ja pyörän välistä pilkistää niin tän viestin voit unohtaa... Ja onhan se rodirakentelu hauskaa vaikkei kilpiä nykysäännöillä saiskaan.

    MK
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    tuohon chevy'53 viestiin vielä lisäisin, että varmaan paras 32-kopalle olisi tietenkin fordin runko. tässä on se ongelma, mitä olen itsekkin projekteja katsellut niin 32 runkoa tai papereita on lähes mahdotonta löytää tästä maasta. joskus on ollut 34 myynnissä. esim. fsra sivuillakin yksi projekti. A-fordejakin tuntuu löytyvän paremmin kuin 32:iä. siis tää on vaan omaa kokemusta. sitten nuota 37 ja 39 malleja tuntuu löytyvän kohtuullisen hyvinkin, mutta runko on jo pahasti eri mallinen. eturipustus kyllä näyttää samalta.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juu kyllä se vähän näin on kun A-hoppia tehtiin sentään noin neljänä vuotena ja esim. pelkästään vuonna -29 1 507 132 kpl. Kolmekakkosta ei tehty kuin vuonna kolmekaks... Kasikoneista tehtiin USA:ssa 232 125 kpl. Tosin oon kuullut huhuttavan että maailmassa olis nykyään enemmän kolmekakkosia kuin olis koskaan valmistettu, tiedä sitä sitten.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minulla olisi jonkinlainen ratkaisu tähän ongelmaan, eli ei aivan -32 mutta melkein. Ford 4 d V8 -34 suomi runko boxattu/korjattu, 3w coupe -34 kuitukori , lokasuojat , luukut, etuakseli ja muuta tärkeää %-osaa. Tälläinen paketti voisi olla tarjolla TOSI tarvitsijalle. Ilmainen se ei ole, mutta järkihinnoissa vielä kuitenkin. Lisätietoja voi kysellä numerosta 040-5064457.
     

Kerro tästä muillekin!