Männänrengaspihdit.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Jopas_jotakin, 20.12.2018.

  1. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Niin, nyt kerkeän ostaa itselle männänrengaspihdit ennen kun saan lohkon koneistamolta.
    En ala nysväämään männänrenkaita ilman pihtejä, ettei vaan mene rengas poikki.

    Tekisiköhän motonetin männänrengaspihdeillä mitään?

    Vai mistä saisi hyvät m-rengaspihdit?

    Kokemuksia?
     
  2. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    en oo tarvinnu,sain syntymälahjana molempiin käsiin viissakaraiset,niillä oon pärjänny.
    toimii myös ulosvetimenä ja yleistyökaluna!
     
    Jussi289, evilpastori, Kalu ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Aika seppä pitää olla jos saa poikki renkaat asentaessa varmaan. Pari oon kyllä vanhoja irti repies katkassu mut siitä on jo sääli kaukana.
     
  4. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Joo, mutta ajattelin ottaa varman päälle.
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    En tiedä käytätkö kortsua mutta onko helpompi laittaa knipekseillä vai ihan omin kätösin?
     
  6. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Kyllähän ne ihan omin käsinkin paikalleen saa, saihan nuo poiskin ilman vaurioita.
    Ne on sitäpaitsi helpompi särkeä pois otettaessa verrattuna asennukseen.

    Mutta haluan silti ottaa varman päälle, käsittääkseni männänrengaspihdeillä ei saa männänrenkaita poikki oikein mitenkään.
     
  7. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mä en oo laittanu männänrenkaita kun rätkään, ja siihenkin molyrenkaita jotka voi vääntää solmuun ennenkun katkee. Niissä on kyl mahdollista vääntää niitä mutkalle asennusvaiheessa jolloin rengas ei osu sylinteriin koko pituudelta.
     
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kyllä tossa itekkin kuukaus-kaks sitten taas kirosin omaa nuukuutta nuukuutta ettei oo tullu männänrengaspihteihin investoitua kun sitä kaverin 307skaa niputin nähän sillai semisti "urakkatahdilla"... Aina siinä sormipelillä tahtoo saada vekkejä hyppysiin joko uria vanhalla renkaalla putsatessa tai sit uusia asentaessa jos sattuu rengas lipsumaan vähän öljysissä ja kohmeisissa käsissä o_O

    Että siinä mielessä mäkin oon kyllä pihtien kihtien kannalla varsinkin kun kaseissa niitä renkaitakin on himpan useampi plus vakiorenkaat vielä napsuu poikkikin melko herkästi, vaikkakin useemmin ne saa poikki menemään sylinteriin asennettaessa jos on huono puristin/pikkusen holotna reikä että imasee puristimen liuskan sisään kanssa... siihenkin oon haaveillu että pitäskö investoida tohon bbc-motille semmonen asennuskartio :D
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Juu siis kyllä hyvät työkalut helpottaa tekemistä vaikka ilman niitä tulisikin toimeen.
     
    palontie ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  10. Huuto-Olli

    Huuto-Olli 2nd gear

    Ostin pili-pali-teemasta hinnat alkaen -männänrengaspihdit. Ei ollut huonot, kun tuon sbc:n niputin, vaikka velimies vähän niitten tarpeellisuutta kyseenalastikin. Ainakin noi rautarenkaat perinnemoottorin oli niin saakuran teräväreunaiset ja jäykät, että käytän jatkossakin...
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  11. xarper

    xarper Gearhead

    noita 1mm renkaita oli kyllä kiva pyöritellä paikalleen, ei paljoo tarvi taisteluita. Kyl kaverin B200 meni ne varmaan 3mm paksutki renkaat ihan käsineen paikalleen, hirveet jöötit kyllä.
     
  12. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Mitenkähän bilikkalaiset yltäs noihin 454sen renkaisiin? Pystyykö niistä yhtään vertaamaan/mittaamaan että mimmoselle renkaalle ne käytännössä vielä menis? :p
     
  13. Huuto-Olli

    Huuto-Olli 2nd gear

    Camino'79 tykkää tästä.
  14. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    Itselläni on tuollaiset, ja olen asentanut niillä 454:n renkaita (jotain pientä niissä kyllä muistaakseni joutui rälläkällä muotoilemaa :))
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  15. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Pitänee sitten tilata nuo bilteman pihdit, eli siis tällaisetkö ne nyt on sitten:
    [​IMG]
    Hemmetti, eihän nuo maksa kun 9€, eli on kyllä sitten hintalaatusuhde kohdillaan, kun kerran noilla pystyy renkaat asentamaan.
     
  16. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    Ite oon käyttäny bilteman männänrengaspuristinta. Aika vekkuli laitos kans. Kaverilta lainaillu ja kymmeniä moottoreita kasailtu moisilla
     
  17. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    Tuollaiset minulla on, ja niissä on myös numero: 19-226
     
  18. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Joo, mä katoin, ni männänrengaspuristin ja männänrengaspihdit maksaa yhteensä 20€, ei oo kallista siihen nähden että ei tarvii alkaa kavereilta lainailemaan aina noita...
     
  19. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    Emmää siitä aina lainaamisesta tiiä. Ei tuu moottoreita purettua atomeiks ihan jokaviikko kuitenkaan. Edellisestäkin kerrasta on aikaa
     
  20. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    No juu, mutta onhan ne hyvät olla omat työkalut.
     

Kerro tästä muillekin!