Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllä se saattaa hyväksi olla sille lootan elinkaarelle.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  2. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Mutta oma elinkaari (ja elin) pitenee kun 1krpm pintakaasulta lähtee kiihdyttämään ja suorat putket jytisee :odcool:
     
    palontie ja Karpov tykkäävät tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos diesel niin eikös se oo pelkkää pintakaasua se koko kierrosalue? Voi pedaalia painella miten tykkää, mutta menoei muutu.
     
    Catrik tykkää tästä.
  4. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Niin ei meno muutukkaan vaan sävel ja savun väri :odcool:
     
  5. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Mitä öljyä porukka käyttää/mikä on suositeltu öljy (6,5TD)? 15W40 vai??
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nyt talveksi?
     
  7. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    No joo ja noin yleensä....
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    15-40 Kesällä ,talveksi jos pohjoisemmassa asut ja pakkaset kovia,niin kantsii notkeempaa käyttää.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jep. Viime talvena 10w oli jo jähmeetä -20. Nyt oon käyttänyt 5w40 ja kone pyörii tosi jees kylmänäkin startilla eikä nostajatkaan rapise sekuntiakaan startin jälkeen. Tosin bensakone.
     
  10. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Tuppaa rempatussa koneessa öljynpaineet oleen turhan alhaalla kun kone on lämmenny ja käy tyhjäkäyntiä.
    Öljynä 10W30, sen takia kyselin...
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei pitäs öljystä johtua. Katoitko ihan oikeella mekaanisella mittarilla?
     
    palontie tykkää tästä.
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla rupes yli -25 rupes 15-40:llä paineet tippumaan.
     
  13. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Juu mekaaninen mittari on kiinni...
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No kuis pieni se "pieni" paine on? Ajetussahan alaraja on aika olematonkin, mutta rempatussa pitäs toki paineen pysyä.
     
  15. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    10 psi
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Olis hyväksyttävällä tasolla muuten, mut jos on rempattu laakeritkin, onhan se turhan vähän.
     
  17. Camembert

    Camembert 1st gear

    Jenkkiläiseltä vastaavanlaiselta palstalta lainattua:

    "What matters is normal cruise and wot rpms, if you got at least 10 psi per 1000 rpm you are ok by most standards."
     
  18. tukkijulli

    tukkijulli Gearhead

    Tiisselissä käyttäny Lukoilin super hpd 5-40 syntistä talvet.Startates huomaa eron.Paineissa ei huomattavaa eroa.
     
  19. mikke20

    mikke20 Gearhead

    Takavedol kytkee etukardaanin jakolaatikosta irti ja toisen vetoakselin etuperästä joten mukana pyörii jotain etutasauspyörästön pyöriä aina.
    takavedolla etukardaania voi pyörittää käsin auton seistessä renkaillaan et niin paljo se on irti kytketty, tosin automaattinelikol varustetus ei tuntunu sama onnistuvan.
    Olen antanut itselleni kertoa että näissä ei varsinaista keskitasauspyörästöä ole vaan voima jaetaan kiinteesti eteen ja taaks nelivedon ollessa kytkettynä ja siks pitäs olla samankokoset renkaat jokanurkas
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Näin on.
     

Kerro tästä muillekin!