remmiahdin valtakunta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 22.2.2003.

  1. Catiska

    Catiska Gearhead

    Nyt ei jummarra... Ei kait missään puhuttu suuremmaksi poraamisesta?? Ja poraus/kavat välissä on sellaiset kuin tehtaalta on ne mietitty. Itse ymmärrän big borella jotain reilusti enemmän kuin 4" halkaisijat kun auton moottorin sylinterin halkaisijasta puhutaan.
     
  2. No mutta näyttää olevan tietoa niin Vitusti, että turhaan tällä rautalangasta väännän.
    En ole missään puhunut poraamista, mutta joka vitun lättis joka oikein rakennetaan on porattu isoksi, alum. vauhtipuörä, pro flo venat kevennetyllä varrella, läpi tehdyt kanavat ja seetit, kapeat renkaat ja Ross takomännät uivilla keveillä tapeilla, h-profiilin veivit, race nokka....

    Jos poraus on 3.375" ja isku 4.25". Paljonko olisi tilavuus? Laskekaa ny jos teillä on laskutikku,.... Tämä suomalainen suhtautuminen on aina se että alkaa vituttamaan toisten tekemiset, Onneksi minua ei ole koskaan vituttanut vaan teen itse mitä haluan ja mitä osaan, muut saa pyöritellä paskapalloja tai tehdä vaikka kuuraketteja , ei ole minulta pois

    vakio 239cid = 3.1875 x 3.75
    merc 255cid = 3.1875 x 4.00

    Aulis

    Niin, Eri koneissa big bore kyllä lasketaan sen mukaan paljonko on otettu pois vakioon nähden.
    Tosi isolohkomiehet ei pidä tuota 4" poraustakaan minään big borena, heillä se alkaa 4.6":sta.
    Mutta Taas kerran, kun on tietoa ja taitoa niin ymmärrän ja en väitä vastaan.
     
  3. urho3

    urho3 Gearhead

    Missä se sanotaan mikä on oikein tehty kone?
     
  4. Catiska

    Catiska Gearhead

    Huh kun joillakin on herkkää... Mitähän tapahtuisi jos joku oikeasti vittuilisi??
     
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Tuntunu olevan viimeaikoina oodeellä aika yleistä että menee poro nokkaan turhan herkästi o_O

    Taitaa olla ton somen ja naamakirjojen ym. Kukkahattutäti-taivaiden aiheuttamaa että joka paikassa ollaan sillä perkeleen mielensäpahoittaja-mentaliteetilla liikenteessä eikä osata sen paremmin sarkasmia kuin satiiriakaan o_O

    Ois ihan hyvä kaikkien välillä nauraa itelleen ja paskoille jutuille :D
     
    speedy, three hundred ja Catiska tykkäävät tästä.
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Nooo... Pik Pläk Kok alias Aulis nyt ulisee joka topicissa mihin kirjottaa. Niin, ennenhän kirjotteli nimimerkillä BBC.
     
    Catiska tykkää tästä.
  7. T5

    T5 Gearhead

    Kovasti tuommoinen 8-71 himottaisi tilata. Oikeastaan ainut rajoitin enää on se, että tuosta tulee aika korkea paketti sen jälkeen. Pikkarissa tuota varaa onneksi on jonkun verran on, mutta siltikin se aika korkeaksi jää.
    Yhden esimerkin löysin netin syvyyksistä, missä samanmoisen pikkarin keulilla tuo ahdin on.
    [​IMG]
    Jollain matalalla ilmanputsarilla tuon saattaisi saada vielä leimalla menemään läpi?

    Muina vaihtoehtoina on Torqstormin sentrifugaali tai jonkinmoinen lavaturbo.
     
  8. mikka

    mikka 3rd gear

  9. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kannet ja nokka siihen ainakin vaikuttaa, joko yhdessä tai erikseen.
    Jos kyseisten muutoksien takia ahtopaine nousee, niin vaikuttaa siltä että hyötysuhteessa on menty taaksepäin. Mikäli taas ahtopaine laskee, niin silloin on menty oikeaan suuntaan ja sylinterin täytös tapahtuu helpommin.
     
    studio57, Catrik ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  10. Mika v

    Mika v 1st gear

    Olisko kellään tietoa mitä eroa on 8v71ja 8v92 muutakuin laakerin ulko halkaisia? Ja paljonko on pituus ero 6v71 ja 8v71 sen kokonais ja purkausta aukon pituus ero? Myös tarvis välys tietoa roottorin pääty välystä ja roottorin ja casen ala välystä ?? Ois tarkoitus pyörittää pumppua n 6800 kierrosta?
     
  11. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Rotrexit on suosittuja europuolella, niissä autoissa missä ei voi käyttää turboa.
    Kuulema heräävät hyvin, kestäviä yms. Ja valmiita kittejä löytyy moneen autoon.
     
  12. studio57

    studio57 Gearhead

    Rotrexit myös kokoonsa nähden varsin tehokkaita , heidän c38 pieni mötikkä joka piisas jonnekkin 750hp nurkille, itsenäinen öljyjärjestelmä ja tarkka öljystä et on oikeet. Ameriikan pojat tehneet erinnäisiä rakennus sarjoja noihin uudempiin vessoihin ja onhan sielä yksi sievä patina novakin jossa pari noita
     
  13. Olen tehnyt 2kpl 6V71 ahtimia niin lähelle blueprint mittoja kuin mahdollista.
    Toisessa piti koneistaa koteloa lyhyemmäksi, toisessa toista roottoriakin piti lyhentää joku vajaa kymppi. Dough Hampton mulle antoi välysarvoja silloin.

    Aulis
     
  14. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Jalka on 12"
    Kuutiojalka 12x12x12"
    Onko tuo kierrostilavuus?
    Jos on niin se kertaa kierrosnopeus.
     
  15. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    436/1728=0.2523 ja risat kerrottuna montako kierrosta sitä meinaa pyöräyttää sen minuutin mittajakson aikana
     
    CCZ28 tykkää tästä.
  16. SauliK

    SauliK Gearhead

    haudi folks

    olisi tarkotus tämän vuoden aikana aloittaa olds 455 blower motin rakentelu, homma on ryöpsähtänyt käyntiin jo moottoriaihion hankinnalla. seuraavaksi meinasin hommata kokonaisen ahdinsetin, dyers blowersin kanssa olen käynyt sähköposti keskusteluja aiheesta

    panen tänne samat kysymykset kuin tuonne bloweri shoppiin

    suunniteltu combinaatio on 468cid ja jotain virtaavat rautakannet, voin kaivella sinnepäin virtauksia murica foorumeilta jos tarvitsee. puolisen baaria painetta ja 600hp maalina

    -e85 vai e98? etanoolia jos käyttäis niin ei tarvitsisi tilata kalliita custom takomäntiä puristusten alentamiseksi vaan perus takomäntää voisi käyttää. myöskin polttoaine järjestelmä tukisi jo valmiiksi tuota. mukavana lisänä hyvä tekosyy rampata isolla kirkolla "pensaa" hakemassa

    paljonko etanolilla kestäisi olla puristuksia? sellainen 9,5-1 kahta puolta olisi helposti saavutettavissa hyllymännillä, kuvittelen että se olisi ok kun olen tuolla 12,4 puristuksisella vaparilla ajellut nyt kolmatta kesää ilman robleemia

    iso kysymys, 6-71 vai 8-71? bill dyersiltä meinasi että 600hp voi käyttää kumpaakin mutta jos joskus haluaa lisää niin kannattaa ottaa isompi. tietysti!

    isompi kysymys, normi vai kiillotettu? olishan sitä mukava kaljoissaan ihailla kesäillassa tallin seinällä pystyssä kiiltävää ahdinta

    jos dyersistä on jotain sanomista niin toki saa ehdottaa muitakin putiikkeja, BDS oli minusta aika paljon kalliimpi

    tosiaan ajattelin pitkän säästöpennin satsata bränikkään ahdinsettiin nyt kesän korvilla joskus, en tee mitään itse kun pulttailen kiinni. kaasuttimien hankinta saattaa venyä ensivuoden puolelle(puhumattakaan sisuskaluista). riippuu vähän miten töitä jaksaa painaa, on tuossa nykysessäkin vaparissa vähän parantamisen varaa ja yks pikkulohko on kanssa tuloillaan että tämä tuskin etenee tänä vuonna sen enempää kun roikottamalla lohkoa ja ahdinta telineessä

    kippistä vaan ja lisää saunajuomaa, laittakaa kuvia ja videoita omista moteista. kesäki kohta
     
    Muokattu: 11.4.2019
    fenix ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  17. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Osta isoin mihin rahat riittää, niin ei harmita jälkikäteen.
    [​IMG]
     
    MTL1, Vuokralainen, SauliK ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Komee paketti, mutta täytyy kysyä, että eikö noin korkea paketti aiheuta ongelmia katsastuksessa?
     
  19. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Luultavasti. Täytyy leimalle vähän madaltaa.
     
  20. SauliK

    SauliK Gearhead

    aion ottaa maxduran neuvosta vaarin! mikä motti sulla on?

    kolme kaasaria otti pippelistä
     

Kerro tästä muillekin!