Ford FE390

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Viki91, 15.1.2019.

  1. Viki91

    Viki91 1st gear

    Nyt tarviis jeesiä näistä Fe tietäjiltä!

    Elikkäs kyseesä 1970 f250 390 kone.
    Kävi ja kukku suht nätisti koko viimekesän. Tiputti öljyä jonkun verran niin aattelin nyt talvena aukaista.

    Männänrenkaat kolmessa osassa ulos yheltäpytyltä. On naarmuttanut jonkin verran pyttyä. Poraus edessä ja muut tarpeet sen mukaan.

    Elikkäs korjatkaa jos olen väärässä että jotkut 360 käyttää 390 mäntiä ja 390 käyttää 410 mäntiä niin kuin mun motissa. Olishan se mukava nostaa niitä surkeita puristuksia jonkun verran toisilla männillä.?

    Lueskellut jonkun verran läpi näitä vanhoja fe ketjuja ja olisi mukavaa saada asiantuntevaa apua.
     
  2. rb

    rb Double Gearhead

    Meinasin, että eiks vielä 1970 hopassakin ollut rutut kohdallaan, mutta ei näköjään trukki moottoreissa:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_FE_engine


    8.6:1 — 255 horsepower (190 kW) at 4400 rpm and 376 lb⋅ft (510 N⋅m) at 2600 rpm
    • 1968–1971 Trucks[36]
     
  3. Impalas

    Impalas 1st gear

    Ja hoonaus ei riitä??
     
  4. Viki91

    Viki91 1st gear

    En usko tässä tapauksessa kun syvimmän naarmun tuntee kynnellä kun vetää.. :odroll:
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Poraustarpeen määrittää sylinterin kuluneisuus, onko yläpäässä rappua tai muuten soikea tai syöpynyt yms.
    Kynnellä tuntuva naarmu ei haittaa yhtään mitään.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  6. Viki91

    Viki91 1st gear

    Tämä selvä! Pitääpi vierittää toi kone tonne koneistamolle tässä kun ehtii mukanaan veivit ja muut liikkuvat ja saavat siellä mittailla ja kertoa mitä tarttee niiden mielestä.

    Jos ei tietty jollakin nurkissa lojuamassa rokkaavaa kone. No ei nekään mitään ilmaisia ole tietty! :lol:
     
  7. puna niska

    puna niska Gearhead

    Jos se on 390 niin speedpron mukit korjaa puristukset.
    Jos 360 niin 390 akseli + mukit.
    Tai sitten stroker kitillä korjaa myös kaamos masennuksen,lompakon ja puristukset.
     
    joosexsex tykkää tästä.
  8. Anza

    Anza Gearhead

    Muokattu: 16.1.2019
  9. Viki91

    Viki91 1st gear

    Amerikan poijat tunnistivat lohkoksi 69' "service block" . Lyhyet c7ae-b veivit. C8ae-h kannet, kampi 2U. Männät tosiaan 410. Imari luultavasti vaihettu jossain vaiheessa koska S-code nelikurkkunen. Muuten kansitiivisteessä ja muissa osissa näkyy selvästi fomoco printti ja numerot mikä viittais että alakertaa ei oo aukaistu varmaan jonkun aikaa.? Jos ikinä. Aika varmasti 391 FT. Mäntä on slipper skirt mallia.

    Tosiaan toi stroukkaus käyny mielessä. Ei taida kyllä ikävä kyllä kukkaro kestää. Jos selvis hyvällä lohkon kunnostuksella ja uusilla männillä jne. Ja tosiaan tietoinen siitä että halvalla ei saa hyvää ja hätäsesti tehty siksi en hoputa tätä projektia.
     
  10. puna niska

    puna niska Gearhead

    Ja niinkuin aina näissä harraste moottoreissa mutta näissä erityisesti stressi levyt poratessa/hoonatessa.
     
  11. Anza

    Anza Gearhead

    Jos innostuu stroukkaushommista, FT moottorissa kampiakseli vähän eri pituinen apulaitepuolelta ja akselin kaula paksumpi kuin FE:ssä. Joten akselin lisäksi menee kait jakopään koppa ja apulaitteiden paikat uusiks tms.
     
  12. Viki91

    Viki91 1st gear

    Kiitoksia vastauksista. Kyllä tuo stroukkaus taitaa jäädä tällä kertaa. Jos selvis sillä porauksella ja uusilla männillä jne.

    Niin..monessa paikassa ollaan painotettu näitä stressilevyjä tosiaan. Tietämättömänä näissä asiossa niin kyselen. ei taida ihan jokaisella koneistamolla näitä sopivia levyjä löytyä ja joutuu teettää? Jos ei nyt joillakin tietoa sellasista eteläsuomessa?

    Koneistamona aattelin käyttää GT-motor Helsinki.. Jos ei nyt jollakin on jotai tietoa jostain paikasta etelässä missä juurikin nämä fe:t ovat tuttuja.
     
  13. puna niska

    puna niska Gearhead

    Jospa nimimerkit fastback tai pizzamake esim tietää etelästä levyt.
    Mulla on levyt kanssa mutta jonkun sata kilometriä pohjoisessa.
     
    Viki91 tykkää tästä.
  14. speedy

    speedy Double Gearhead

    Kaverilla on ressilevyt, vois jopa myyvä ne .. Täytyy kysästä.
     
  15. Viki91

    Viki91 1st gear

    Joo kysy ihmees! :odcool:
     

Kerro tästä muillekin!