Kokemuksia Poikoselta ostetuista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja linjari1, 3.11.2018.

  1. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Mulle on tullu 2 autoa Poikosen kautta, toinen 2010 ja toinen 2018. Kyllä ne autot sieltä tulee mutta on kyllä itelläki verenpaine välillä sen radiohiljaisuuden ja viiveiden vuoksi noussut. Akilla on tuo 2kk toimituslupaus ollut yli 10 vuotta, en tiedä moniko auto oikeasti on tullut tuossa ajassa, käytännössä se olisi teoriassa mahdollista jos homma rullais sujuvasti siellä Jenkkilän päässä mutta sitten todellisuudessa kannattaa se aika kertoa ainakin kahdella niin on suurimmoilleen todellisuutta vastaava. Sama oli omissaki autoissa, lupaus 2kk ja molempien kanssa meni ostohetkestä vähä yli 4kk että oli Suomessa. Eka kerralla tuo jatkuva viive/hiljaisuus jännitteli "aika paljon" kun sillon oli eka auto muutenkin minkä olen Jenkeistä ostanut. Toisella kerralla luotin kyllä että homma menee maaliin enkä isommin jaksanu hermoilla, mutta kyselin ja vaadin kyllä Akia kertomaan missä mennään ettei homma pääse "unohtumaan" ja viive kasvamaan kohtuuttomaksi.

    Tullaus ja konttihommat toiminut tätä kautta kuitenkin omalla kohalla kiitettävästi, ne viiveet mitä tulee niin tulee siellä jo Jenkkilän päässä, sen jälkeen homma rullaa vauhilla eikä jää autot "kaniin" Suomeen päässä.

    En tiiä uskaltaisinko Akia varsinaisesti suositella tähän hommaan koska on hänelle vaan sivutoiminen juttu ja viiveitä ja radiohiljaisuuksia on luvassa, ei sovi tää reitti ainakaan heikkohermoisille. Mutta siihen uskon ettei ainakaan tahallisesti varmasti ketään huijaa. Ja olen edelleen kovasti kiitollinen tuosta 1969 Chargerista jonka hän aikanaan onnistui minulle löytämään, ja teki muuten sillon aikanaan ison työn tätä etsiessä. Kävi vajaat 10 autoa mulle kattomassa, koeajamassa ja kuvaamassa ennenku oikea löyty ja laitto jatkuvasti tietoa myynnissä olevista autoista mitä oli löytäny. Ja auto oli lopulta paljon parempi kuin uskalsin edes odottaa.

    Ketä sitten uskaltaisi suositella? En tosiaankan tiedä. Mun tutuille on tullu tänä vuonnaki autoja näiltä laatutoimittajinakin pidetyiltä ja mitä heidän kanssa porissut niin kyllä on ollu samoja ongelmia monilla muillakin kuin Akilla.

    Jotenki tullu semmonen olo kaikkia näitä tarinoita eri toimittajista kuunnellessa että tuo auton toimittaminen tuolta jenkkilästä on perkeleen vaikiaa hommaa :poff: Ja toivottavasti ei tarttis itellä enää kertaakaan sieltä autoa uittaa tänne :rotfl:
     
    rb ja Stang_81 tykkäävät tästä.
  2. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Nyt mennyt neljä kuukautta auton maksamisesta ja Akista ei ole kuulunut mitään. Nämä autokauppiaat näköjään kaikki omanlaisia
    säätäjiä. Hän on luvannut hakea auton jo monta kertaa myyjältä.
    Eipä vaan autoa näy.
     
  3. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Onko tietoa onko auto haettu ja matkalla kuitenkin? Kyllä se Aki on puhelimeen aina vastannu ku yrittäny soitella, koita kilauttaa ja pyydä kertomaan missä mennään.
     
  4. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Ei ole ensimmäinen kerta kun hämmästelen kuinka teksti ja kuvat riitelevät näissä Poikolaisen ilmoituksissa. Luulisi että kun noin perusteellisesti kirjoitetaan autosta, niin se myös tarkastettaisiin perusteellisesti(paikanpäällä?). Esimerkkinä tämä myynti-ilmoitus:

    https://www.overdrive.fi/v8-market/cars-for-sale/b62e33769399991e07d17c627645fdca/

    Suora lainaus myyntitekstistä: Hyvakorinen California auto, muuten taysin ruosteeton koriltaan mutta oikeassa etulokarin alareunassa pieni reika. Ei ruostetta missaan lattioissa, takalokareissa eika kontin pohjassa.

    Kun katsoo noita kuvia, niin mitä sitten katon tippalistan reunoissa on? Ruosteelta tuo näyttää minun silmiin.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ei ole ainut ilmoitus missä myydään "ruosteetonta" autoa mutta kuvista jo näkee että ei pidä paikkaansa. Herää kysymys, että käykö hra Poikolainen edes paikanpäällä tarkastamassa näitä autoja mitä yrittää välittää Suomeen, amerikkalaiselta omistajalta...
     
  5. f34

    f34 Double Gearhead

    On taitanut jo niin amerikkalaistua, että ruosteeton tarkoittaa, että ei ole ruostunut puhki asti.
    Suomen kielessä olisi parempi kirjoittaa, että pintaruostetta paikoittain ja etulokarin alareunasta ruostunut läpi asti .
     
    Muokattu: 20.12.2018
  6. 5vuotta Amerikassa ja pää pehmenee. Niistä tulee samanlaisia paskahousuja kuin paikalliset.
    Toinen juttu on se ettei polonen tajua mikä on ruosteeton ja mikä ruostunut, ei vaan älli riitä siihen. Niin ja toki voi olla vielä kaupanpäälle sokeakin.

    Jos ei 4kk kuulu mitään, tai äijä ei hae autoa myyjältä, kannattaa tehdä reissu ukon luo ja käydä nostamassa naulakkoon roikkumaan. Alkaa tapahtumaan. On nämä ihme säätäjiä, ristus.

    ah
     
    Norri, amarillo, always bb ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Miltei oli jo lentolippu tilattu. Tänään saatu tietoa että, olisi tulossa
    kontituspaikalle. Odottelua vielä jonkin aikaa ja tämä tieto luotettavalta taholta saatu.
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ei jaksa enää edes ilmoituksia lukea, kun nehän on kaikki "lähes museokuntoisia". Epäilemättä, kun Ray Charles ja Stevie Wonder tekee tarkistukset. Ja kyllä...on omakohtaisia kokemuksia.
     
    laujok, amarillo, Karpov ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Hienoa että homma selkis
     
  10. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    No niin... miltei selkis auton sijainti, vaan ei sitten kuitenkaan. Taas mennyt kuukausi eikä vieläkään kontituspaikalla. Eikä vastaa sähköposteihin, eikä puhelimeen.
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kuitenkin hengissä, kun eilenkin uutta ilmoitusta jätetty. Eli sulla on varmaan omissa viestimissä jotain vikaa...
     
  12. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Joskus näihin auttaa, kun kokeilee soittaa eri puhelinnumerosta.
     
    Norri tykkää tästä.
  13. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Enpä usko että, olisi vika ainakaan puhelimessa ja tuohon numeroon kun olen soittanut niin eipä Aki vastaa. Alussa ennen rahansiirtoa vastas heti. Ihme vaikutus tilisiirrolla. Sähköpostikin on oikea kun ennen joulua meni viestit perille.
     
  14. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Näinpä juu. Jäniskevennyksenä pistin, kun sattui uusi ilmoitus silmään.
     
    Peeaa ja isalmela tykkäävät tästä.
  15. karpo29

    karpo29 3rd gear

    Ei auttanut talla kertaa, ei edes useammasta eri numerosta. :D
     
  16. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Mahtaako olla sukua FalseCuntille? Taitaa saada aikasemmin vessanpöntöstä kalaa kuin myyjän kiinni puhelimella. Juontuu risumiehen vuodatus mieleen.
     
    Peeaa ja Norri tykkäävät tästä.
  17. always bb

    always bb Gearhead

    Itse olen sitä mieltä että jos yrittää autobisnestä tehdä pitäs se tehdä omilla rahoilla eikä välityksenä. Näistä kaikista saanut aika paskan käsityksen esim ebodycab, pitkäkatosta kaupat sovittu sekä s postilla kun puhelimella ja vituks män ja tämän em kanssa en edes yritä. Kotkan mieheltä olen auton ostanut ja maksu kun on suomessa ja auto sellainen kun sovittu.
     
    Norri tykkää tästä.
  18. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Ebodycabilla myynnissä tuo vihreä avo coronet, löytyy myös jenkkien myyntipalstalta.
     
  19. tero79

    tero79 3rd gear

    Arskazone!! Palonen!! ni ei tartte ihmetellä..
    Kokemusta on!!!
     
    ramtouch tykkää tästä.
  20. ganada

    ganada Gearhead

    Justiin näin!
     

Kerro tästä muillekin!