-79 Voortti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Vuppe, 23.9.2018.

  1. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Muistaakos kukaan lähteekö se tehostajan pumppu helpoiten jalkoineen irti, vai kiskotaanko hihnapyörä paikallaan ja sit pumppu irti tellingistä....

    Kone 400m, muovisäiliöllinen pumppu ja köykämiini tellinki.

    Sen verran voortille matkaa ettei viitti käydä tsekkaamassa.
     
  2. kotr

    kotr 3rd gear

    En lukenut koko ketjua mutta mulla hiljeni ohjaustehostin letjujen tiukkaamisella. oli imupuoli löysällä. ei vuotanut ulospäin
     
    Vuppe tykkää tästä.
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Sellanen muistikuva että paluupuolen letku on aika vetelää.
    Pitää katsoa vielä ettei siellä ole joku letkuvuoto, tää siis tiputti snadisti käytön jälkeen vähän aikaa.

    Hiljeni aikasemmin kun imasin vanhaa lirua pois ja laitoin uutta tilalle. Ylitäyttökin on kyllä mahdollinen. Ja todennäköinen...
     
  4. kotr

    kotr 3rd gear

    Ylitäyttö kyllä tulee ulos lämmetessään.mulla "murisi" tehostin talven jälkeen. paluu puoli vuoti ja imeskeli sieltä ilmoja.
     
    Vuppe tykkää tästä.
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Korkissa on ilmareikä, eikö se ylimääräinen tulis siitä... ei tullut tässä tapauksessa.

    Ja sitä ekstraa ei tullut kun ehkä vajaa puolidesiä, arviolta. Jos ei sitten pikku kierroksen aikana kussut enempää.

    Pitää kyllä tarkistaa tää ennen kun tilaan osia. o_O
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Eikös tämmösen liikennekäytöstä poistetun pulkan voi ajaa leimalle vikalistan hakuun kun varaa ajan?

    Kuukauden sais vielä korjausaikaa?
    Toki vakuutus ensin kuntoon ja pois "seisonnasta".
     
  7. fairlane -67

    fairlane -67 Gearhead

    Varmista vielä konttorilta mut käsittääkseni ajan varaamalla saa käydä katsastamassa, vaikka auto on liikennekäytöstäpoistettuna.
     
  8. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kyllä. Katsastusaikaa vastaan saa ajaa konttorille.
    Jos tulee hylkäys, niin saa ajaa takaisin tallille. Eikä yhtään enempää. Paitsi jos tulee ajokielto..:confused:
    Jos vain korjauskehotuksia, niin voi ottaa liikennekäyttöön tai siirtää takaisin tallille.
     
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Milläs lailla tää poikkee siitä että katastan autoa josta on mennyt leima pitkäksi, sellaiseenkin saanut ainakin sen pari viikkoa puuha-aikaa.

    Nyt ei ole kyseessä rekisteröintikatsastus....
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tää kuulostaa mielenkiintoiselta!
    Mulle ei leiman pitkäksimentyä ole katsastuksessa annettu kuin korkeintaa lupa ajaa kotiin tai korjaamolle!?!
     
  11. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    No näin on kumminkin käynyt.
     
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jep. Kaveri luki lakia, oot oikeessa. Oon sit pistäny ennen leiman vireille ennen sen umpeutumista. Nyt ei onnaa, edellisestä on 11v, noin.:oops:
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tallin lähellä on korjaamo jossa näemmä myös katsastetaan autoja. Tietääkseni ymmärtää myös usa-autojen päälle.

    Takajarrujen säätö on aiheuttanut aina harmaita hiuksia tän laitteen kanssa, pahimmillaan 3-4 näyttöä ennen leimaa. Jos veis tuonne, samalla kaasari ja sytkäri säätöihin. Säästyis ramppaamiselta.

    Edit: väärinymmärrys, ne käyttääkin leimalla viereisellä konttorilla. Pistin silti kyselyä.
     
    Muokattu: 21.1.2019
  14. grantorino

    grantorino Gearhead

    Mikä takajarruissa on vikana ollut, ne ovat normaalit yksinkertaiset rumpujarrut.
    Katot vaan että molemmilta puolilta kengät ovat lähellä.
     
  15. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Heittoa yli sallitun. On niitä säädelty.
    Jos ne olis oppinut olemaan kun on ollut jäähyllä jonkin aikaa.
     
    Gary Grand ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  16. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Poistin illalla viduiksi muokkaamani viestin. Otetaan uusiks.

    Roudaan pelipaikalle hallitunkin ja akselipukit. Koitan säätää takaa jarrukengät niin lähelle kun mahdollista.
    Eikös käppärin vaijeria pitäs vähän löysätä ennen sitä?.... en o rumpujarruja roplannut yli kymmeneen vuoteen.
     
  17. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Tsekkaat että kengät on oikein, eli lyhyt ja pitkä kenkä löytyy molemmilta puolilta ja oikeinpäin, vaijerista pänninki veks, jarrupölyn ja rummun tereen poisto, sit tarkistat vielä että sylinterit on mätsäävät ja liikkuu hyvin, sen jälkeen säätö lähelle että rumpu menee nahkeesti paikalleen, polkaset jarrua rummut paikallaan paristi ja kolistelet nuijalla vielä rumpuja että hakevat paikkansa ja säädät tarvittaessa lisää.

    Sit kun säätö on mieleinen niin vaijerin säätö mieleiseks ilman että alkaa laahaamaan ja leimalle mars :p
     
    isalmela, Vuppe ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  18. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Rummuista on sorvattu joskus kynnys pois, ei ollut soikeenakaan. En usko että mun ajoilla olis taas sorvauksen tarpeessa.

    Oon vaihtanu kaikki jarruvermeet taakse vaijereita myöten, mut on siitä jo hiukan aikaa. :oops:

    Pikku kompuran vois kyllä ottaa mukaan jarrupölyn puhalteluun.
     
  19. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    ....auto oli jo telakoitu kun vaihdoin etujarruihin ilmausnipat nylpättyjen tilalle. Samalla vaihtui jarrunesteet, myös takaa.

    Näkyy olevan kotona takasylttyihin gummisarja, jotain 20v sitten ostettu. Ei oo ees kovettuneet. :D

    Edit: eikun ohan siinä setissä männätkin.

    On vielä usamadetta.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 24.1.2019
    isalmela ja NorthElite tykkäävät tästä.
  20. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Nyt olis uusi "turn signal cam". Tilasin sen muistikuvan mukaan, on se oikee.

    Minkäslainen se vikun palautusmekanismi on, onko se ratissa vai tuossa muovikäikäleessä? Muistaakseni se ei toimi. Ratti on Grant, orkkiksen heitin helevettiin aikoja sitten kun oli halki monesta kohtaa. Puuruori on muutenkin hyvä lapaseen.
     

Kerro tästä muillekin!