vakuutusyhtiöiden hintaerot!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja exo, 19.5.2006.

  1. impala67

    impala67 Double Gearhead

    nordeassa on toistaiseksi ollut kaikki letukat samassa luokassa citationista corvetteen.
    vakuutusmaksu n. 550e/vuosi ilman bonuksia, myös pakettiauto-capricessä.
     
  2. Kaikkiaan on hyvä, että näistä vakuutusjutuista puhutaan täällä ja ihan oikeilla vakuutusyhtiöiden nimillä. Uumoilisin, että OD:n sivuilla käy myös noita vakuutusyhtiöiden ihmisiä työn tai harrastuksen vuoksi.
     
  3. Arska tehtaalta

    Arska tehtaalta 1st gear

    Turha on nopeeta palvelua odotella myöskään tapiolan suunnalta.

    Itellä oli liikenneonnettomuudesta johtuva sairasloma eli vakuutusyhtiö makso palkan saikku ajalta. No soittelin sit parin viikon odottelun jälkeen et missä rahnat viipyy?
    Johon tympiintynyt vakuutusklerkki sano että "No mulla on tossa kahdenkuukauden työt tossa pöydällä et siellä ne on alla..." :mad:

    Jätäppä ite maksut pystyyn niin alle kahdessa kuukaudessa on jo ulosottomies ovella et hyvää päivää! Mut noi virkailijat voi vedättää kohtuuttomasti noita maksuja.
    Silloin olis itelläkin fyrkat loppunu ja lainanlyhennykset sunmuut menny perseelleen jossei olis ollu omassa säästöporsaassa katetta :mad:
     
    z 900 tykkää tästä.
  4. valpas

    valpas Gearhead

    Minulla on kolme identtistä Volvoa, mutta kaikissa on erilainen Liikenne vakuutus (eri aikaan otettu)? Moniautoetua ei ole kaikissa? Yhden täyskaskosta puuttuu Pysäköintiturva, ja Henkilöturva kuljettajalle, ja matkustajille! Etukaskossa se sitten olisi?! Huippukaskossa olisi sitten kaikki! Eli täyskaskossa ei olekaikkeavakuutusturvaa. Vähän hämäävä nimitys vakuutukselle? Oikeen piti laittaa kyselyä asiaan liittyen. Samalla nimityksellä olevissa vakuutuksissa on isoja eroja riippuen siittä, koska ne on tehty!!!!!! Pitäisi olla aina eri nimitys, jos vakuutuksen laajuus on eri.
     
  5. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Vaihdoin kaikki autovakuutukset Turvaan kun vakuutuksien bonarisysteemit muuttuivat, nyt on jokaisessa noin 160e vuodessa pakollinen liikennevakuutus. Kaskoja en oo viittinyt tommosiin muutaman tonnin käyttökosliin edes laittaa.
     
  6. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Iffillä oli vielä sellainen vedätys,että ehdottelivat jospa vaihdetaan tuo mun 75% bonuksella oleva "vanha vakuutus" uuteen 80% bonuksella olevaan.No menin lankaan ja mitenkäs siinä laskuerittelyssä olikaan,että tämä uusi 80% bonuksella oleva vakuutus olikin "vain" 400 euroa vuosimaksultaan kalliiimpi,kuin entinen.Eli olisin joutunut maksamaan hieman enemmän suuremmalla bonuksella.No kunnon vittuilipuhelu vaan Iffiin ja vakuutuksen palautus vanhaan.Kun kysyin,että eikö olisi pitänyt tuo perusmaksun roima korotus tuoda asiakkaan tietoon sanoi virkailija vaan ,että no olisihan se pitänyt.Olen huomannut,että hienovarainen kusetus on arkipäivää lähes joka asiassa.Jos en olisi vakuutuskirjaa itse katellut ja ollut vain sika onnellinen 80% bonuksista olisin maksanut kovempaa summaa maailman tappiin saakka.
     
    Camino'79 ja valpas tykkäävät tästä.
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Vaiha yhtiötä, IF paska pulju muutenkin.

    POP vaihoin ite IFiltä joku aika sit ja on kyl hinnat ja palvelu pelannu täysin.
     
  8. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Itsellä on myös IF:ssä harrasteiden vakuutukset. Olen kilpailuttanut kohtuullisen usein ja todennut sen halvimmaksi.
     
    valpas ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  9. GBS

    GBS 2nd gear

    Sama juttu. Aika paljon ollut kalliimpia muut.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  10. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    En vaihda,halvimmat liikkennevakuutukset ollu mun härveleille lukuunottamatta tätä 80% bonusvedätystä.
     
  11. Nettohinta ratkaisee. Aivan sama mikä on yhtiön nimi. Itse olen aina saanut hyvin korvaukset jne. Tapiolalta ja nyt on hinnat semmoiset että en viitsi alkaa kilpailuttamaan muualta.
    4 harrasteautoa = Jokaisen liikennevakuutus alle 200e vuosi ja kun käyttö on 5-7kk, kuulostaa edulliselta 90-110euroa tuolta ajalta maksettavaa per auto

    Käyttöautot Mersu ja Passat = Liikennevakuutus 100-200e per auto per vuos.
    Roush pick up näytti olevan kans 200e luokkaa per vuosi.
    Kaskothan ei hirveitä maksa, tietenkin riippuu minkätaisoisen kaskon pitää, mutta tämän hintaluokan autoissa ei kyllä kannata kalleinta kaskotasoa pitää.

    Tuskin tuosta hirveitä saa pois, toki halvempiakin voi olla....

    Niin ja lisäksi Tapiolan vakuutuksista tulee S-ryhmän bonuksia. No, moni nauraa näille bonuksille, mutta minulla tulee hotellijutuista, vakuutuksista, sapuskasta jne n. 1000e bonuksia vuodessa ja niillä vain kesäaikana aika paljon tankkailee harrasteautoja....

    Pankaa nyt summia tänne mitä tuommonen harrasteauton vakuutus maksaa muilla yhtiöillä niin vähän näkee että mikä se hintataso on. Omat 1932 vuoden autot melko lailla sama hinta oli kone 3,9litraa tai 6,9litraa. vajaa 200e /vuosi.
     
    Muokattu: 27.1.2019
    GBS tykkää tästä.
  12. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Yhtä lämmöllä muistelen asiakassuhdettani IF:in... Ongelmat tulevat siinä vaiheessa kun vakuutusyhtiö olisi korvausvelvollinen. Ei liity autoon, mutta... Itselläni oli sairaus- ja tapaturmavakuutus IF:ssä. Sitten ilmeni sairaus, johon ei ole parannuskeinoa, mutta hoidolla voidaan vaivoja vähentää. Mutta se maksaa. Pari vuotta IF hoitikin hommat asianmukaisesti, mutta sen jälkeen ilmeisesti joku korvausyksikössä tajusi, että korvaushakemuksia sairaalakäynneistä tulee tältä asiakaalta vielä muutama vuosikymmen ennenkö se on haudassa.... Joten IF moninkertaisti sairaus- ja tapaturman vakuutusmaksun, jotten pystyisi sitä enää maksamaan ja näin vakuutus raukeaisi. Ja näin myös tapahtui. Mun maksukyky ei enää riittänyt kun vakuutusmaksut pompautettiin oikein reippaasti. Nyt sitten maksan omasta pussista omat sairaalamaksut. Olipa hyödyllinen ottaa sairausvakuutus IF:stä....
    Kutenkin rehellisyydestä täytyy antaa IF:lle tunnustus. Kun valitin vakuutuksen huimaa hinnan nousua, niin vakuutusyhtiön edustaja sanoi suoraan, että heillä on oikeus valikoida asiakkaansa sen mukaan, ketkä heidän näkökulmasta ovat hyviä asiakkaita.
     
  13. Bukero

    Bukero Gearhead

    :odrealmad:ikävä malliesimerkki siitä että vak. yhtiöillä on ”varaa” valita asiakkaansa
     
  14. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ilmeisesti virkailijasta kiinni. Mulla joistakin autoista kannatti vaihtaa uuteen systeemiin, ja joistain ei. Esim. Corvettesta sanoi, ettei sitä kannata muuttaa, kun tulis kalliimmaksi uudella systeemillä. Vani sen sijaan tippui älyttömästi.
    Tällä hetkellä IFissä Corvette 139,78€ ja Vani 77,29€/vuosi.

    Jostain syystä Blazer oli niin kallis, että valitsin toisen yhtiön.
     
  15. valpas

    valpas Gearhead

    Kilpureiden vakuutukset on OP:ssä ollu halvimmat.
     
  16. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Itsellä oli kaikki vakuutukset aiemmin Tapiolassa, hinnan takia kotivakuutus siirtyi jossain vaiheessa OP:lle. Sitten kun hommasin vähän pirteämmän käyttöauton niin siihen ei saanutkaan kaskoa Tapiolasta, liian tehokas auto kuulemma. Sitten siirsin molempien käyttöautojen vakuutukset OP:lle, sieltä kun sai kaskon. Lisäksi liikennevakuutusmaksut putos pari sataa vuodessa.
     
  17. valpas

    valpas Gearhead

    Kohta on tarjolla ajotavan mukaan halpeneva vakuutus!?
    Sen saa vain määrätyn liikkeen myymiin autoihin.
    Ei oo bonuksia.
    Puhelimen sovelluksella toimiva.
    Ei sopis mulle, koska reipas kiihdytys ei alenna vakuutusmaksua.
    https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/af3c22c4-1a6e-4d2a-b0a4-430603652169
    Jotain ideaa tuossa on, että ajotavallaan voisi alentaa vakuutusmaksuaan.
    Mitkä ovat ne kriteerit. No, ylinopeus nyt ainakin, ja jarrutukset, äkinäiset sivuliikkeet, ja puhelimen käyttö ajonaikana, vaikka olis eri puhelin, kuin tuossa sovelluksessa olis käytössä?????
    Kun se virhemaksu tulee käyttöön, niin tuossa sovelluksessa pitäis olla piippari, joka ilmoittaa aina, kun menee vähänkin yli rajoituksen. Mulla on Navigaattorissakin sellanen, mutta se ilmoittaa vain viiden kilometrin välein, jos menee yli. Ei saa jatkuvaksi.
     
  18. nv-550

    nv-550 Gearhead

    Aivan 100 varmasti lyön pohjat vakuutusyhtiön typeryydestä:Vaimo oli Toholammin kunnan palkkalistoilla,kunnalla kaikki vakuutukset työntekijöille LähiTapiolassa,vaimolla rintasyöpä vakuutus ja auton vakuutukset(täyskasko) myös samassa yhtiössä. Vaimo väisti työmatkalla peuraa ja ajo ojaan isoon kiveen ja menehty rytäkässä.Noo,6v vakuutusyhtiö riiteli yksinään samankaton alla että kuka korvaa....homma meni käräjäoikeuteen ja siellä saivat ratkastua:LähiTapiola korvaa. Vittu mitä ääliöitä,voitta ihte kukin miettiä tykönänne miltä tuntu käyä asioimassa kyseisen touhun tiimoilta konttorissa.
     
  19. jariha

    jariha Double Gearhead

    entykkää
     
    valpas, chevytb02 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tässäpä pari "hyvää" esimerkkiä miksi en vapaaehtoisia vakuutuksia "harrasta" vaan pistän sukan varteen nekin rahat.
     

Kerro tästä muillekin!