Vanin käynnistys ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jutsku, 26.1.2019.

  1. Jutsku

    Jutsku 1st gear

    Termos! Elikkäs vankkuri alkanu oikkuilemaan siten että lähtee käyntiin vain apuvirralla, eli osaisiko arvon raati kertoa ratkaisua? Akku vaihdettu, maat tarkistettu ja lyöty lisää, laturiin vaihdettu hilppeet ja lataa hyvin, startti uusittu. Menee ajelu näinkin mutta ei oikein enää huvitas pyörittää päivää parkissa että pääsee liikkeelle
     
  2. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Mites se toinen akku?
     
  3. jarona

    jarona Gearhead

    Arpapeliä, mutta jos dieseli niin siellä on toinenkin akku lattian alla...
     
  4. jarona

    jarona Gearhead

    Kato, kerkesit.
     
    Jussi289 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  5. Jutsku

    Jutsku 1st gear

    Diisseli on.Toisen akun edellinen omistaja poistanu ja konttiin laitettu 180 akku. Lienenkö tarviis sen pikku akun vielä. Aiemmin toiminut kuulemma nuin. Kaks viikkoa kyseinen keksintö ollu niin en ole kerennyt perehtymään asiaan ennen tätä päivää
     
  6. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Pitäs kyllä piisata yks 180ah akkukin jos vaan kaapeloinnit on kunnossa?
     
  7. Jutsku

    Jutsku 1st gear

    tänään tarkistelin samalla kun maapiuhat vilkuin ja näyttäis olevan kunnossa. Apuvirralla tosiaan lähtee kun palmun alta käymään. Täytyneen jatkaa tutkimista, alkaa vain ideat loppumaan itsellä
     
  8. f34

    f34 Double Gearhead

    Eikö startti jaksa pyörittää normaalisti?
    Jos pyörittää vaikeasti, niin mittaa startatessa jännite akun plussan ja startin plusnavan väliltä, jos on yli 0,7v, niin jännite hukkuu liian pitkään ja ohkaiseen kaapeliin ja vastaavat mittaukset miinuspuolelle.
    Tuota volttimäärää en muista oliko se ihan oikein?.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    No ei se amppeerituntimäärä kerro oikein mitään. Just heitin massikasta pois vastaavan ja tilalle vain 50Ah kennoexide, nyy pyörittää kun se antaa 850A ulos. Tänään just veivasin sillä koneen tulille ja kysessä on siis 4pyttyne 35 massikka:rotfl::rotfl: .
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aika lähellä oikeeta. Vaan on tuo konttiasennus tarkka paikka, kun tulee pitkät kaapelit. Piuhan pitää olla todella paksua ja liitokset kunnolla kiinni, maapiuha pitää mennä koneeseen, ei mihinkään pellinlisuun korissa.
    Ja kyllä ne startitkin hyytyy ja alkaa pyöriä huonosti esm. laakerivian takia, sit ei dieseli enää lähe.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  11. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vianetsinnän kannalta vois huomioida auttaako lisävirran syöttäminen sinne kontissa olevalle akulle, vai minne olet kytkeny?
     
    OK tykkää tästä.
  12. sangi74

    sangi74 Gearhead

    saattaahan tuota startillaki olla kilometrit täynnä vai
     
  13. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No juu totta tietty tuokin, mutta oletusarvoisesti 180ah akussa on kyllä cca:takin jo sen verran että kyllä sillä kuuskekkosen pitäs tulille lähteä :D
     
  14. f34

    f34 Double Gearhead

    Aikaisemmin tuolla oli kerrottu, että uusi startti. Mutta saattaa se silti olla huono.
    Kun olisi hyvä pihtivirtamittari, niin voi mitata starttauksen aikana ottaako liikaa virtaa.
     
  15. Jutsku

    Jutsku 1st gear

    Tattista vaan kaikille vastauksista, olkoot nyt yön vankkuri rauhassa pelti auki pajassa jos vaikka valohoitoo sais itse vedän pellin kiinni ja huomenna arpominen jatkuu
     
  16. OK

    OK Gearhead

    Tähän kysymykseen vastaaminen johtaa vian paikantamisessa oikeille jäljille...akku vai kaapelointi
     
  17. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ei välttämättä. Sen akun terästäminen saattaa juuri sopivasti kompensoida piuhahäviöitä tai avittaa jumivaa starttia.
     
    palontie ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  18. Mercury

    Mercury Gearhead

    Mulla 7.3 E350 PowerStroke ajettu 785 tkm,vanhat alimittaset 74ah akut kontissa.
    Oiskohan piuhat 35neliöistä,maa menee starttipultin juureen.
    5w-30 öljyillä pakkasta -32,helposti käyntiin kun hehkut on kunnossa.
     

Kerro tästä muillekin!