Superauton osia käyttökinneristä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Miguelos Poropeukalos, 31.1.2019.

  1. unknown

    unknown 3rd gear

    Ompa erikoinen keskustelun aihe.

    Joo, Ferrari ja Lamborghini tekee autoja, ei osia. Se tarkoittaa sitä, että tavarantoimittaja tarjoaa yleisosaa halutuilla arvoilla ja esimerkiksi sytytys ei ole niin jännittävä osa-alue, että siitä kannattaisi erikseen panostaa, niin perus vehkeillä mennään.
    Tosin... Se mikä sitten ohjaa sitä V12 sytyttämään oikealla kohtaa on sitten hyvinkin mallikohtaista ja kallista.
    Huvittava yksityiskohta on, että usein rikkoontuvissa osissa lukee päällä tuo Bosch, mutta Marelli:n osat tuntuu olevan paljon kestävämpiä. Esimerkiksi kaikki Bosch:in startit on minulla käyneet tasaiseen tahtiin ulkoilemassa, mutta Marelli:n sartit on pysyneet paikoillaan 70-luvulta asti, aina toimii.
    Siinä mielessä tuo Bosch:in puolien kestämättömyys ei tule yllätyksenä.
     
    jknR ja Kowalski tykkäävät tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ^pahintahan se on, että superauton tai mersun omistaja huomaa rahvaan osia käytettävän vaikka osat ja autot olisikin eri juttu.
     
    KajS tykkää tästä.
  3. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Kytkinvaijeri on Ferraritiskillä halvempi.
     
  4. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    Tuollaisen -69 Crownin 2.3 kuutosmoottorilla joskus omistaneena muistelen että jarruissa luki Girling.
     
  5. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Siinä Lambossa on kyllä Autin kone... mutta Autikuskille tietty kivempi sanoa tollain päin.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  6. Taitaakin tuo Punton hukkapuola olla alunperin Boschin, 0 221 503 407. Tässä sen tietosivu:

    Double Fire Coil 2x2

    Tässä tuon Opelin puolan tietosivu:

    Double Fire Coil 3x2

    Palanen Ferraria ja Bosch Motorsportia..:D
     
  7. XJR

    XJR 3rd gear

    Eroa on sitten miten ja millä huolellisuudella auto valmistetaan / kootaan . Kori, moottori, sisusta ja jokaisen auton huolellinen testaus tehtaalla ja testiradalla ottavat aikaa. Normikärryn valmistus vie valmistajasta riippuen keskimäärin 17-31 tuntia ja esim. Ferrarin 3-4 viikkoa.
     
  8. petrus

    petrus Gearhead

    Superpyörissäkin on vaihtokelpoisia osia. Kaverilla oli Vespassa Monkeyn puola :)
     
    KajS, Volvo_5.7 ja isalmela tykkäävät tästä.
  9. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Ilmeisesti maailman suurimmalla moottoritehtaalla eli VAG:n Unkarin Gyorin tehtaallahan nuo V10:t on valmistettu ja siis Audin moottorihan se on.

    Käytännössä kahdella pytyllä jatkettu Audin V8 ja Audin logot on niin öljypohjassa kuin vaikkapa kiertokangissa.

    Melkoisia määriä moottoreita tuolla valmistetaan; esimerkiksi vuonna 2017 pari miljoonaa kappaletta. Tehokkain malli oli jokin 639-heppainen laite.

    https://audi.hu/en/profile/engine-production/
     
  10. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    No tokihan Ferrari tekee paljonkin osia. Vaikkapa nyt lohkot, kannet, jne. jne.

    Mutta tietenkin on niin, että on valtava määrä osia, jotka ostetaan ulkopuolelta. Vaikkapa nyt sytytystulpat tai ilmansuodattimet. :)
     
    jknR tykkää tästä.
  11. pantera

    pantera Double Gearhead

    kaikki italialaiset superautot on kuin amiksessa tehtyjä
     
  12. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ei pidä paikkaansa. Urbaanilegenda.
     
  13. XJR

    XJR 3rd gear

    Itse olen ollut muutamaa pikkujuttua lukuunottamatta oikein tyytyväinen.
     
    C5_Z06 ja Harri S tykkäävät tästä.
  14. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Sinä puhutkin omasta kokemuksestasi. :)
     
    caprice305 tykkää tästä.
  15. XJR

    XJR 3rd gear

    Pitääpä valittaa paikalliseen amikseen jos konehuoneessa kilahtaa.
     
  16. pantera

    pantera Double Gearhead

    onnex oma on ladattu amerikkalaisella pataraudalla ja kilahdukset ei ole huolena mutta toi oma katiska ja tuttavapiirissä olevat f, l, ja m merkkiset autot on kyllä masentavan huonosti kokoonpantuja verrattuna esim p merkkiseen saksalaisautoon
     
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ford, lincoln, mercury?

    Porgvard?
     
    jknR, belair66 ja isalmela tykkäävät tästä.
  19. [​IMG]
     
    Pertti K tykkää tästä.
  20. pantera

    pantera Double Gearhead

    nekin
     

Kerro tästä muillekin!