Holley / QF gurut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ak72, 31.7.2017.

  1. ak72

    ak72 Gearhead

    Mustangissa Quick Fuel Slayer 600 vacuumi kaasari ja tapellut sen kanssa jo pidemmän aikaa. Fast cruise maantiellä alkaa olla hyvässä 15:1 afr lukemissa ja täyskaasukiihdytys 12.5:1. 2000rpm cruising on sitten jo 13 paikkeilla ja tyhjäkäynti pyörii 12 hujakoilla. Idle mixture ruuvit on jotain 3/4 kiekkaa auki ja air bleed suuttimet olen vaihtanut 75 (vakio 70). Pääsuuttimet ovat tällähetkellä 62 primari (68 vakio) ja toisiolla 76 (74 vakio) Eli tyhjäkäynti on pirun rikkaalla vaikka mitä tekisi, yksi havainto on se että kun ottaa tulpan pois kaasarin imusarja vacuum (manifold vacuum)reiästä niin sieltä tulee raakaa bensaa. Onko se normaalia? Toinen juttu on se etten saa moottorin käyntiä muuttumaan vänkärin puolen idle mixture ruuvista vaikka sen ruuvaisi kiinni asti, toinen ruuvi toimii oikein. Olen puhaltanut auki kaikki reiät kaasarin ensiö puolen meterin platesta ym eikä tukoksia pitäisi olla. Myös transfer slot reiät primaripuolella ovat neliön mallisetkuten pitää ollakin.
     
  2. T.

    T. 3rd gear

    Ihan heittona vaan ilman varsinaista tietoa, voisiko olla esim. bensapinta liian korkealla niin että joku kanava on pinnan alla vaikka pitäisi olla ilmassa tms?
     
  3. ak72

    ak72 Gearhead

    Bensapinta on Quick Fuel ohjeen mukaan keskellä tarkistusikkunaa. Olen säätänyt sen nyt niin että 1/3 bensapintaa näkyy ikkunasta. Ei vaikutusta.

    Edit: Kävin vaihtamassa metering plateen uuden tiivisteen, epäilen että tiiviste on vuotanut power valven "kammioon" jossa on manifold vacuumi. Huomenna pitää testata jälleen oliko tuolla mitään vaikutusta.
     
    Muokattu: 31.7.2017
  4. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Sieltä alipainereiästä kuuluisi tulla alipainetta,eli ei ole normaalia. Ongelmasi alkusyy on tuossa todennäköisesti.
    Tyhjäkäynnin säädön toimimattomuus viittaa myös siihen,kaasutin ei käytä tyhjäkäyntipiiriä vaan bensa tulee väärästä paikasta.
    Ensiösuuttimet ovat kooltaan hyvät jos seokset ovat kerran noin kohdillaaan.Tosin tyhjäkäyntipiiri on mukana myös kovemminkin kaasutellessa,joten joutunet muuttamaan ensiösuuttimia jahka saat sen tyhjäkäyntipiirin toimimaan.
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Mites kävi, näytti olevan Slayeri myynnissä?
     
  6. CevyAntti

    CevyAntti 2nd gear

    Vääntelisin ensiö että toisiota pienemmälle tasasesti kunnes tyhjäkäynti kierrokset sopivat. Äkkiseltään muutakaan keksi. Tai ei ny ehkä ainakaan toisioita kokonaan kiinni.
     

Kerro tästä muillekin!