Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. Onko halvin paras ratkaisu? Enpä tiedä mersuista käykö niistä mikään mutta Standardin CBS1701 sopi kuin nenä päähän ja toimii, laitoin sellaisen kaksi vuotta sitten ja toimii vielä, kopkop puuta...
     
  2. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Tuppaa noi pentagonlogoiset olevan tuplahinnoissa, jos vertaa mersun merkkiin. Jos viikset ovat vain yhteensopivat, niin silloin kallistuisin Sprintterin viikseen? Mutta noita kuvia eri viiksistä olen yrittänyt vertailla, niin en itse niistä ota selvää. Melkein pitiäsi olla molemmat viikset vierekkäin ja vertailla onko niissä eroja.
     
  3. santero70

    santero70 1st gear

    Kohta viikon verran kokemusta -09 CRD farkusta, on kyllä mukava ajella II Octavia TDI jälkeen!
    Aika alkuperäiskunnossa näyttäs tää olevan, pähkäillyt mitä sitä kannattas roplata?
    Tuli mieleen:
    -EGR plokkaus
    -CCV Huohotinmuutos, kun sattuu olemaan hyllyssä alumiini purkkikin.
    -Laturin suojapelti
    -Peltien kunto helmojen alta, ja ruosteenestosuojaus.
    -Kuskin penkin nahka uusi?!
    -RVS käsittely koneelle, ohjaustehostimelle, miten lie lukkoperän kanssa?

    Sellasia ajatuksia, muitakin vinkkejä saa laittaa 300C harrastajilta...
     
  4. toyota...

    toyota... Gearhead

    Nyt taas kun alkoi märät kelit, Rupes ärsyttään toi toinen umpio joka vetää aina kosteutta sisään, että ihan tipoilla lasin sisäpinta. Tarvis purkaa irti, ja liimata lasi kiinni. Saisko sen uunitettua missä asteessa auki? vois samalla pestä heijastin pinnat jollain Fairy vedellä?
    Onko se xenon ballasti ulkopuolella vai missä? Mulla olis sinne se uusi palikka, jos lakkais valo välkkymästä...

    Ja toinen aihe. Millähän noi alkuperäiset vanteet kunnostaisi? Lasikuulapuhallus, ja lakka päälle, vai joku maali?
     
  5. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Tässä ohjeessa on Farenheitit, joka kannattaa huomioida uunia lämmittäessä.

    Ilmeisen v-mäinen homma ja jos saat "lasin" ehjänä irti. Ja sen jälkeen jos heijastimia peset, niin varovainen saa olla. Ilmeisesti pinta lähtee helposti pois, jos oikein olen ymmärtänyt. Ja se ballastihan on siinä pohjassa, ulkopuolella kiinni.
     
    toyota... tykkää tästä.
  6. moppirule

    moppirule 1st gear

    Vika löydetty ja korjattu koko loota. Mittatikun putken juuresta ruostunut puhki josta vesi päässyt laatikkoon. Rikkonut turbiinilukon ja muutaman levyn ym. Onneksi rahalla selvis.
     
    VANKKURI tykkää tästä.
  7. moppirule

    moppirule 1st gear

    Onko kukaan voimaa lisäillyt ja millä tavoin 3,5 bensavehkeeseen. vm 2014.
     
  8. toyota...

    toyota... Gearhead

    Jos lamppua lämmittäisi auki niin 275f olis 135 astetta...
    Onko lämmönsäätimen paneelissa vaihdettavat polttimot? Siitä asti kun ostin auton vuosi sitten niin ollut pimee, mut nyt muutaman viikon ollut toisella reunaa valo.

    Millähän noi alkuperäiset vanteet kunnostaisi? Lasikuulapuhallus, soodapuhallus? Lakka päälle? Vai maalaus? Täry kiillotus varmaan paras olisi, mut aika hintava...
     
  9. Teemu T.

    Teemu T. 3rd gear

    Itse olen käyttänyt vanteita metalliraepuhalluksessa ja sen jälkeen jauhemaalaukseen ja jauhelakkaukseen. Jeepinkin vanteet kävi viime talvena ko. operaatiossa. Tulee kuin uudet ja mieleisen värin saa valita ral-kartasta. Tärykiillotus ym. ehkä vähän hifistelyä arkikäyttöön.
     
    Pertti K ja toyota... tykkäävät tästä.
  10. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Lämmönsäätimeen eli HVAC:iin saa polttimoita esim. 300c custom shopista Englannista. Ne hehkulankapolttimot täytyy juottaa paikalleen. Eli vanha polttimo pois ja imurilla tai puhalluspistoolilla vanhat tinat veke. Sitten juottamalla uusi tilalle. Noiden polttimoiden päällä on sininen kumitutti, joka tulee ottaa vanhoista pois ja siirtää uusiin hehkupolttimoihin.

    Älä osta ledejä takavaloihin tai kellon polttimoiksi. Ovat kyllä kirkkaita, mutta eivät esimerkiksi peruuttaessa näytä valoa. Kellon polttimoina ovat todella kirkkaat, eli niiden kautta saa kyllä valohoitoa, vaikka aurinko paistaisi. Pimeällä ovat jo liian kirkkaat.
     
    toyota... tykkää tästä.
  11. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    2014 mallissa on 3.6 litrainen kone. Tarkoititko 2004 valmistettua vuosimallin 2005 autoa?

    Ja kyllä noihin vanhempiin voisi saada hurjat 10-15 hepoa lisää, jos esimerkiksi moottoriin vievää ilman lämpötilaan vähän muokkaa joko pienellä vastuksella tai siten jollain viri-palikalla. Itsellä ei Diablosportin Intune I3 toiminut mitenkään, joten ehkä virittelen vastuksen johtoihin.

    Ja nää seuraavat menee sitten tunteiden puolelle, eli lisääkö CAI tehoa vai antaako vain miehekkäät äänet? Tai onko tuplaputkistosta tehon lisääjäksi?

    Ehkä virinokat, joita ei ole saatavilla, voisivat auttaa. Tai kaasuläppäkotelon hiominen ja kiillottaminen, vai pilaantuisiko ajaminen tuolla muutoksella. Tosityypit stroukkaa koneen, mutta siihenkin pitäisi palikat löytää. Jos pinkka on kunnossa, niin remmiahdinta ruuvaaman moottorin kylkeen.

    Ylipäätänsä 3.5 litrainen on jo tehtaalla viritetty. Ehkä E85 lisää vääntöä, mutta keskustelua on suuntaan jos toiseen, onko etanolista jotain haittaa. En etanolista sen enempää kirjoita muuta kuin sen, että uudemmassa 3.6 litrasessa voipi etanolia suruta käyttää. Ne on eri tyypit, ketkä kyseisestä moottorista tietävät.
     
    Muokattu: 17.2.2019
  12. toyota...

    toyota... Gearhead

    Mitähän tuollaiselle tulee hintaa? Joku kohtuu kiiltävä kuten alkuperäinen saisi väri olla.
     
  13. moppirule

    moppirule 1st gear

    Jaa se onkin sit 2005 ,uutta tietoa mulle. Menee liika vaikeaksi stroukkaus ja ahtimet,enemmänkin viriohjelmaa toivoin mut taitaa olla tehonnousu hintaansa nähden turha. Hemiputket siinä jo on ja ylimääräiset kierrrätyskäikäleet riisuttu pois.
     
  14. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    mikäli kattien jälkeisistä lambadenbadeneista tulee herjaa niin ecu rupeaa ohjaamaan mottia erilaisella kartalla mm. polttoaineenkulutus lisääntyy, lepuutustoiminto ei toimi ja moottorijarrutus tehostuu eli ei rullaille kaasua höllätessä kuten kuuluisi. kannattaa tilata uudet lambdat
    https://www.ngkpartfinder.co.uk/car...ufact=CHRYSLER&model=300C&engine=5.7&pos=Rear
     
  15. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    nykypäivän vihreille roskisdyykkareille jää vähemmän syötävää
     
  16. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    oldsissa olivat piilossa "konehuoneen lämmössä", kunnes väänsi viiksestä
     
  17. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    eri mieltä. farkuthan nimenomaan takalasejaan sotkevat.
     
  18. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    siirtää hanttarin puoleista pyyhkijää yhden boorin verran ylemmäs niin jäätyvät puolet vähemmän kiinni.
     
  19. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    nag1-lootassa lukkoa luistatetaan tasaisesti lepuutuksen aikana, jotta ravistus vähenee (huomaa kierroslukumittaristakin)
    onko nelivaihteisessakin lootassa (muka) luonnostaan samanlainen reilusti luistattava lukko vaiko perinteisempi pwm-ohjattu?
     
  20. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    ei. nelikko on kaikin puolin parempi:D
     

Kerro tästä muillekin!