Rikoin tbi:n

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja monster, 16.1.2019.

  1. monster

    monster Gearhead

    Tuli testattua kulutusta niin 26 l ,ehkä enempi matkaa kun kaupunkiin. Tuntuu vaan paljolta kun huippu nopeus 80kmh.ja muutenkin pinta kaasulla.matkassa kiakat jotain 1500rpm.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vähän varmaan jotain fiilunkia on kulutuksessa.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  3. monster

    monster Gearhead

    Mittasin joutuessaan puristus paineet ,oli kaikki kyllä niin tasaiset kun vaan voi mutta onko toi hyvä lukema toi 10 bar.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On.


    http://winaldl.joby.se

    Tee kaapeli (helppo) + lataa ilmainen ohjelma. Näät anturit suurinpiirtein ym.


    Ei toi 454 pyhällä mee mut matkassa varmaan 16-18 ok lukema ei yli 20.
     
  5. monster

    monster Gearhead

    On snapponin testeri kyllä käytössä.täytys ottaa jokuvarmaan repsikkaan käydä ajelee. Pitäs vaan tietää mitä mikäkin arvo kuuluisi olla lähinnä toi mappi on sellainen mitä en tiiä ja knok.
     
  6. rb

    rb Double Gearhead

    4,11 perä..... Ei loikkaria.

    Mieti mitä se 454 kiertää moottoritiellä...
     
    Gary Grand ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead


    Tukeuduin tuohon. Mulla kiers oldsi päälle 3000rpm maantiellä ja vei 17 pikkulohkolla, eli jos on tommoset jengat isolohkossa niin sitten.
     
  8. paja1

    paja1 Double Gearhead

    mulla g30 korotettu pitkäalustainen 350tbi+4l80 loikkari+4.11. sain sen viemään matkassa 14,5 satasella(85kmh) ja samana päivänä koko päivän keskikulutus jotai 18-19 mutta enimmäkseen matkaa oli koko päivä ja jotain 300km tuli muistaakseni. nyt kovilla pakkasilla mittailin tankillisen keskikulutuksia niin 33 litraa pahin ja 24litraa pienin. samanlaista kyläajoa pääosin kokoajan,kauppaan,töihin jne... eli kylmiä lähtöjä ihan pirusti sekä tyhjäkäyttöä. eikä oo ees lohkolämppäriä o_O
     
  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kannattaa myös tarkistaa löytyykö sen auton ECM-boxin numero tuolta listalta, joka kertoo mitä boxeja WinALDL ohjelma tukee.

    http://winaldl.joby.se/aldldata.htm

    Jostain syystä juuri -95 vuosimallin kohdalta 454/7.4 TBI puuttuu listalta...listalla mainitaan vain BBC 366cid (6.0L) ja 427cid (7.0L) TBI Heavy Duty Truck isolohkot.
    Niissä on listan mukaan ECM numero 16144288, mutta lista ei ole täydellinen, mahdollisesti 454 on sama boxi.

    Eipä tuo kulutus minusta noin painavassa 2500-sarjan autossa kuulosta mitenkään kummalliselta talvikelissä ajettuna, etenkään jos se on vielä neliveto...tuskin se menee paljon alle 20:n kesälläkään.

    Mitenkäs se Paha Paavali Poutiainen taannoin sanoi, en muista tarkkaan, mutta jotenkin tähän tyyliin :

    "Olemme päättäneet osallistua ensi kesänä Jyväskylän taloudellisuusajoon ja tehdä siinäkin uuden ennätyksen. Pyrkimyksemme on edetä ainakin 402 m, koska isolohko Crew Cap:mme kuluttaa bensaa n. 45 - 50L / 100km"
    :rotfl:
     
    Karpov, Gary Grand ja caprice305 tykkäävät tästä.
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ainiin tää oli 2500 ja noin uusi...
     
  11. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Ilman ylivaihdetta 80kmh pitäs kiertää jotai 2400rpm 225/75/16 renkailla. Eilen vähä yöllä kieli poskessa postailin niin oli tarkoitus just verrata että jos 350sen ylivaiheaskilla saa syömään 33l satkulla keskikulutusta niin ei liene vaikeeta vetästä 454lla 3pykäläisellä ohi ;)
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikö topicin ikäisessä 454 ole 4v 4L80 lootaa?
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Voisi ainakin olettaa...mutta kysyjähän ei kerro juuri muuta kun -95 2500 sarjalainen...ei tietoa onko C vai K, mikä laatikko ja mitkä välitykset ?
    Mutta jos kuorma-auto, niin painoa löytyy...1500rpm 80 km/h vauhdissa loikkarilla lukko päällä kertoo että välitys on varmaan lähempänä 4 kun 3...
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mut onhan tollanen 1500@80kmh jo ihan ok maltillinen eikä mikään täys huuto.
     
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Turhan maltillinen..
    Matalavireinen 454 voi kulkea tuollasilla kierroksilla hyvinkin taloudellisesti, mutta 6.2D menee jo liian pienillä kierroksilla. 1600-1700 tuntui olevan taloudellisimmat kierrokset K1500:ssä sillä. Kuulosti kyllä jo aika kovilta jenkoilta, mutta kulutus tykkäsi.
     
  16. rb

    rb Double Gearhead

    Sorry.

    Oletin automaattisesti että puhutaan ysikymppisestä, missä on TH 400 ja 4,11 perä.

    Paljonhan niitä silloin ilmestyi tuttavapiiriin, mutta yksi kerrallaan ne niistä luopui, kun kulutus oli melkoinen jokapäiväiselle käyttikselle.
     
    Karpov tykkää tästä.
  17. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ei kukaan väittänytkään että se huutaa, spekuloin vaan välitystä kun tollasessa saattaa olla aika isot renkaatkin alla.
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei niin. Mietin vaan, että vaikka iso pata onkin niin välityksen puolesta jonkunlainen kulutus on mahdollinen vs täys taharrush
     
  19. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Ja mä oletin sun perässä. Eihän tosiaan missää kohtaa vissiin ole mainittu mikä aski tässä on :odoops:
     
  20. monster

    monster Gearhead

    Ja minä oletin että näitä ei oo muutakun nelivetosia ja 4v lootalla.renkaina aina 265 ? 16.välläristä ei mitään tietoo.lukko lootassa myös toimii.
     

Kerro tästä muillekin!