Millanen prätkä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja rb, 8.2.2010.

  1. Rotten

    Rotten Gearhead

    Hitto, sitäkään muista monta vaihdetta, jos arvata muistista ni väittäisin 5 vaihdetta, 99% varmuudella!?
    Edit: kyl siin se 5vaihdetta on!

    Maili mittari kuiteskin, siitä js myyjän puheesta raapasin tuon ameriikan mukaan! En oo sen enempää kerennyt perehtyy, kuin sjeluun, viime kesänä. Joo, ja murheet kuuluu elämään, et nyt ei nää bensa vehkeet sen enempää haittaa, aika ja motivaatio ruveta pienellä ajalla tekee,(=jää kesken, ei kerkee) on se ongelma, mut nää näitä, asiat tärkeys järjestykseen ja.loput ajallaan!:)
     
    Muokattu: 23.5.2017
  2. Tumi

    Tumi 3rd gear

  3. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Ensi "moottoripyörän" sain muistaakseni 13v lahjaksi, yamaha ygs-1f 80, semmoinen peltirunkoinen kiertoluistiohjattu 60/70-luvun peli, jossa ketjujen irtoaminen aiheutti vaihdevivuston rikkoontumisen, jonka jälkeen vaihteenvaihto onnistui pultinpäästä vetelemällä ja tuo pultti tuli akselin keskeltä jossa oli eturatas, kaveri menettikin sormenpäänsä tommoisella, minä vain tuhosin lapasia.

    Oikea isompi pyörä oli sitten 650 z kawa vuosia myöhemmin, tuo pyörä antoi minulle vapauden!
    Pääsin tekuun ja kestin siellä juuri sen aikaa että sain opintolainan, ajoin opintolainalla ostetulla kawalla opinahjosta vapauteen!

    Tuon jälkeen oli mm. kymmeniä 600cc enduroita xt/tt/dr.. , joista tykkäsin niiden monikäyttöisyyden takia.

    Nyt tallissa 1000cc rautis, kawa gtr 1400, yamaha tt350..ja joku kisaenska.
    Aiemmin ajattelin etten ikinä ota matkapyörää, mutta odotan innolla kevättä viime syksyisen pikaisen kaupassa piipahtamisen jäljiltä matka kawalla, joka venyi sadan kilometrin shortsi/t-paita ajeluksi ilta-auringossa..
     
  4. asperiini

    asperiini Gearhead

    1987 HD Tour Glide on tallissa vieläkin, kone tosin vaihtui 127 cid Ultimaan.
    Lisäksi löytyy seuraavat:
    1973 Kawasaki F11 250
    1972 Kawasaki S2 350
    1982 Suzuki DR500
    1981 Suzuki GSX1100

    Nää vanhukset on museopyöriä eikä niille paljon kilometrejä kerry mutta kaikki on kyllä ajokunnossa.
     
    palontie, Pande_K ja rb tykkäävät tästä.
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Näillähän on tänä vuonna 50-vuotisjuhliin aihetta. "Ensimmäinen superpyörä". Kiistämättä pistänyt aikanaan pakan sekaisin markkinoilla.

    [​IMG]
     
    sleepercooler, palontie, Pande_K ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Menin ja ostin Honda CB 750 F2 Seven Fifty -98 moottoripyörän. [​IMG]
    [​IMG]
     
    palontie, speedy, Pande_K ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. mikaa7146

    mikaa7146 Gearhead

    Siistin näkönen laite.
     
    rane58 tykkää tästä.
  8. tevo

    tevo Gearhead

    Vieläki omistan ja ajan tolla maailman parraala mouttoripörrällä. IC 350 , vai mite se tuola itärajan murteela kirjotetaan..taantumukselliset hävetkää..
     
    Pande_K, Slant Sickness ja Bluestone tykkäävät tästä.
  9. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Tuttu myi -ei käyntikuntoista- iiceetä vajaa vuosi sitten, oli sivuvaunulla. En syttynyt. :rolleyes:
     
  10. Rotten

    Rotten Gearhead

    Kattelin itäpyöriä markka aikaa, ei taipunut! Niistä kaikista ämmistä koosta dneperistä tuli jotain hiton muoti juttuja, vaihtu euroiks ja hinnoissa se mk merkki €eksi! Taipu vielä vähemmän!
     
    Vuppe tykkää tästä.
  11. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Tuollainen typ56 oli kanssa muutaman vuoden kesäajossa. 90km/h vauhdissa oli kierroksia sen verran, että kaikki paikat tärisi, kuskia myöden. 70km/h pystyi aika mukavasti ajelemaan.
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Pitää valita pyörälle passeli tie. Vähän kun tuo mun F-150, mitä hirveämpi tie, sitä paremmaksi auto muuttuu. Moottoritiellä ihan perheestä.

    Alkaa olla ikävä kaikkea sitä itäkalustoa, mitä ennen oli tientukkeeksi asti.
     
  13. tevo

    tevo Gearhead

    Juu, tuttua, niin tuttua touhua. Aikonnaan Oulun isollatiellä hurjastelin 105km/h mittariin, kaverin turposuzukin mittarin mukkaan. sano että oli kilometrin pitunen sininen ketunhäntä perässä leijunu.. 2t öljyn vieno tuoksahdus oli ollu kuulemma nenässä aistittavissa..
     
    palontie tykkää tästä.
  14. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

    Tämmönen vuoden -80 Shovelhead, ollut jo pian kymmenen vuotta
    [​IMG]
     
    belair66, 6PPC, mikaa7146 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Shovelhead rocks! Mulla -81 fxef, tuo sun lienee jolu FL malli.

    Kymmenisenvuotta ollut mulla. Nytkin muroleen kanavalla aamumokalla...
     
    Jarde1 tykkää tästä.
  16. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Tällaisen kaunottaren yhytin kevättalvella::cool:

    [​IMG]

    Ja onkin hauska laite päästellä täällä landella. Vaikka melkein aina on ollut jonkinlainen prätkä, niin tästä tulee vanhalle vähän samanlainen fiilis kuin ensimmäisen mopon kanssa 70-luvun puolivälisssä, että joka päivä pitäisi edes ihan vähän päästä pörräilemään.:DTuossa on kaikki mitä tarvii prätkässä olla, yksi pytty ja kaksi venttiiliä. Tapojeni mukaisesti tarkoitus oli laittaa muttereiksi tuokin ja kunnostaa, mutta nyt yritän hillitä itseni ja pitää tuossa kuosissa ettei tarvi rajoittaa käyttöä kulumisen pelossa. No lokarit voisi värjätä alumiinitankin sävyyn ja sähköjä perata luotettavuuden varmistamiseksi. Tuossa on periaatteessa kolme erillistä sähköjärjestelmää, sytytykselle magneetto, valoille oma 6 V:n vaihtovirtakela ja kolmas mistä tasasuunnataan akulle tasavirtaa. Jälkimmäisen systeemin virtalukkoineen voisi purkaa pois, kun sytytysvirtakin kiertää virtalukon kautta ja lukkopesä tanssii tärinässä reijässään siihen malliin että luultavasti kohta lentää lepikkoon.

    Kaverille jolta ostin tuon jäi vielä kaksi samanlaista, joilla hän on kierrellyt ympäri Venäjää ja Balkanin alueen maita.
     
    Muokattu: 22.6.2019
    Pande_K ja Vuppe tykkäävät tästä.
  17. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

    Joo se on FLH
     
    Vuppe tykkää tästä.
  18. Rotten

    Rotten Gearhead

    Millainen prätkä seuraavaksi!!!?????o_O

    Eli nyt suhuuteltu 700 "anal" intruuderilla! Hyvä ketterä pyörä, 4 vuoteen kaks sähkö vikaa, mitkä toisille ei ois ees vikoja ollutkaan, mie mittarin piuhoilla kattelen kaikkee ja koitan olla älyyväni jostain!? .
    Eli kävin kokeilemassa 1400 intruuderia, kovin moni sanonut et alle tonniset kustomit on vähän:wc:
    En tiiä sit johtuiko liian hyvistä vaimentimista tai mistä, nii puolet lisää koneen kokoa ja samat väännössä (heppoja ei oo kuin reilu 10-20 lisää, muistaakseni) ei saanut semmoista kikkeli pystyssä, tän mä haluun!??:odeek:
    Vai onks miussa joku vika?:odoops:
    No ei silti, kasvaa oma kikuli tai on kasvamatta, plaseboo tai miesten pöydän juttuja, jäi tuo pitkä keula kiinnostaa 1400koneella siis! On siinä joku, mut....
    4000 pyynti, tykkään ns sirosta pyörästä, okei väärä sana, mut versus 1400 / 1500 intruder huomaatte eron, pappa malli nou nou! Esim harrikka, sporsteri ois se miun (kuulemma tyttöjen pyörä) mut jos kässäätte!?
    Susukin varmuus, ainut huono, pien tankki, kylet auki ja peltii väliin probleema soleveta!
    Perse on jokaisessa yleensä liian korkealla (miks miten voi ajaa ja tykätä customista jossa renkaan ja loka sujan välissä yhtä paljon tilaa kuin Husqvarnan monttu koneessa???:odeek:)
    Mutta, hakuni tulokset hinta haarukalla 1000-5000 pelkistyy plaaplaaplaa (jokunen v maxi, ei hivele miun silmää, saati et siihen tarttee jotain tehdä) intikka tai vn kawasAki!? Laajennanko hakua, uskallanko kokeilla kawaa!
    No okei, pelkkä keula maksaa sen 1-1,5k, yks tonni perseeseen, jos kunnolla ja bolt on, siinä levennys samalla, mikä ei nyt oo se must juttu! 300€ intikkaa saa ne lyhyemmät iskarit.
    Sorsan perse loksun saa rälläkällä kivemmaksi! Uuden takarenkaan ku ottaa jonkun kuplan 15" 185 75 80€?!
    Kokemuksia voi jakaa, kiitos!

    Eli hakusessa jalat edellä, apina kiikku stonga, perä alhaalla, mielellään pitkä keula! Kaks paikkainen ja et pääsee äijjien pöytään nii yli tonninen kone on oltava! (No ei, mut sit saan aika paljon rakenneltua nykyistä)
    Ilmajäähy (nykyinen ei ole) se et pitää joku osa purkaa, nii joka vitun liitoksen alla kulkee vesi:odeek:
    Sana vapaa!
    Nettimoto selattu, niin nuo toiveet ei mee kohdilleen! Jotain osaan muokata ja vaihtaa minäkin, et ei tartte 100pros olla just noin! Mut se 4000 pyörä pitää olla alle tonnin sijoituksella just semmoinen!:odconfused:
     
  19. wilburi

    wilburi Gearhead

    Kannattaa muuten harkita myös Magnaa yllätyin vahvasti ton 4 pyttysen voimasta ja ja miten ilosaan saa kiertämään reilut 10 tkm
     
  20. Rotten

    Rotten Gearhead

    Tuu käymään kahvilla, nii testaan! :p
    Jos neli pyttyisen, nii se on jytä jammu!:cool: valmiiksi rakennettu! :p

    Joo ei, kuten ku ehdotin, liikkuu varmasti veikeemmin ku miun tunkeutuja, kuten papereista näkee, mut jos vaihdan tai siis ostan uuden, nii kyl se on on se siellä 1,2+1,8 litrasissa pyöritään, tai sit tosiaan rakennan tuota nykystä aika vitusti reilulla kahella tonnilla!o_O
     
    wilburi tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!