Kaasutin vaihtoon, mikä tilalle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pastori, 23.2.2019.

  1. Pastori

    Pastori 1st gear

    Caprice -80 305 koneella. Ongelmana kaasuttimen jumittaminen koville kierroksille, vika ei vaijerissa. Suunnitelmana vaihtaa kone lähivuosina 350:een joten mikä kaasari toimisi molemmissa? Eli saisin vian korjattua ja samalla olisi sopiva kaasari tulevaan uuteen moottoriin. Vai onko idea mahdoton?
    Auto arkikäytössä, tosin ripeähkö suorituskyky ei haittaisi:).
     
  2. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mä oon ainakin tykänny Edelbrock 1406 eli automaatti rikastin ja 600 cfm on ympärivuotisessa arkikäytössä ja hienosti toimii talvellakin ei jäädy vaikka kromi putsari.
    On -81 Capricessa 305 cid.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Edelbrockille myös ääni. Joko automaatti tai vaijeriryypyllä. Helppoja ja toimivia, holley vaatii pelinpitoa
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Holley 600 vac.
    Edelbrock vaatii pilinpitoa.
     
    rb, PauliR, Diktaattori ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. paja1

    paja1 Double Gearhead

    570 street avenger sähköhuikalla. Toimii ympäri vuoden kuin ihmismieli eikä ole tarvinnu pidellä mitään.
     
    PauliR tykkää tästä.
  6. xarper

    xarper Gearhead

    Holley. Noissa Street Avengereissa ollu paikoitellen kaiketi ongelmaa? Ollu täälläki juttua asiasta jossai.
     
  7. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Vika ei vaijerissa? Missä se siis on? Jos kaasuläpät toimii, eli vaijeri, niin miten se pitää kierrokset?
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mikä kaasari siinä nyt on?
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos siinä Qjetti on, niin en kyllä vaihtas mihinkään. Onhan siihen syy, miksi se jää kierroksille, ei ne mitään kertakäyttövehkeitä ole. Etsii ja poistaa vian. Saattaahan siin joutua vähän miettimään ja opiskelemaan, mutta silti parempi ratkasu ku vaihtaa joku muu kaasari.
     
  10. paja1

    paja1 Double Gearhead

    nii street avenger ei ole holley? avaa internet ja eti tietoa niin jokaikisessä kaasarissa on ongelmia paikoitellen. tähän keskusteluun sopis iltapaskalehtien malliin: "oletko aina valinnut kaasarisi väärin? niksipirkka kertoo 10 kikkaa jolla saat harrasteautosi kaasuttimen toimimaan kuin unelma"
     
    Muokattu: 24.2.2019
  11. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Helpoimmalla pääsee, pienimmällä taloudellisilla kustannuksilla ja polttoaineen kulutuksella, kun korjaa sen vanhan rochesterin.
    Ellei se ole sitten ihan toivoton tapaus ja sähköohjattu malli lisää haastetta korjaukseen.
    Uusi kaasari voi vaatia kunnolla toimiakseen suutin jumpan yms. säätämisen ja asentamalla se sbc 350 kiinni, voi mennä säädöt taas uusiksi.
     
  12. f34

    f34 Double Gearhead

    Siis kun otit vaijerin irti kaasarista ja vivusta kaasua, niin kaasuläppä jää auki?
    Onko läppäakseli niin kulunut, että hirttää kiinni?
    Tai palautin jousi karannut?
     
  13. Pastori

    Pastori 1st gear

    Kaasutin on alkuperäinen. Kierrokset jäävät välillä korkealle kun kaasua polkaisee enemmän. Vaijerissa ei ole jumitusta koska ongelman ollessa sain "löysättyä" vaijerin ja silti kierrokset ylhäällä. Läpät jotenkin jumittaa vaikka käsillä yritin sulkea. Aikani kun ränkläsin niin sain läpät menemään kiinni, eli kaasarin sisällä jokin jumittaa. Pahoittelen amatööri kieltä.
     
  14. Pastori

    Pastori 1st gear

    Jousi paikallaan koska läpät palautuu pääsääntöisesti.
     
  15. paja1

    paja1 Double Gearhead

    jos se on sähköhuikka rochesteri niin tutki ne ryypyn vivut ettei takerra ja suihkase vaikka wdeetä sinne.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  16. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    xarper tykkää tästä.
  17. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Eipä siellä kaasarin sisällä ole kiihdytyspumpun ja laasuläppien lisäksi muuta, mikä voisi jumittaa. Kaasarin ulkopuolella on vivustoja ja alipainekelloja jotka voi jäykistellä kaasun palautusta.
    Onko läppäakseli kuinka väljä? Jos sitä epäilee, kannattaa kokeilla jäykemmällä kaasun palautusjousella.
     
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Pointti oli se et toi street avenger sarja on huonompi ku perus holleyt, eli ei voi suositella.

    Voi ja tekeekin, kokemusta on, sit sitä korjataan jäykemmällä jousella ja se väljistyy kahta nopeemmin lisää vielä.

    Ei koskaan sen jäykempää palautinjousta kun se oikeesti tarvii, lapsenki pitäis pystyä sitä kaasua painamaan, jos ei ni jotain on pielessä.
     
  19. 401

    401 2nd gear

    Ite vaihdoin kanssa afb carterin edelbrokkiin saman vian tiimoilta ku oli kulunu läppäakseli/ kaasarin runko.ei hirttäny kaasu sen jälkeen vaan melko moni muu asia kyllä.ei jääny kovin hyvä mieli siitä swapista.opetuksena oli että korjaa entinen tai eti ehjä afb carter.
     
  20. paja1

    paja1 Double Gearhead

    omalla kohdalla avengerit on toiminu hyvin. muutama kattila ollu dynossakin eikä mitää probleemia. yks edelbrokki 600 on sattunu kohdalle josta ei saanu tyhjäkäyntiä toimimaan sitten millään. sitä putsattiin ja rassattiin ja sitten meni hermot/mielenkiinto ja tuumasin että vittuako tähän aikaa tuhlaamaan ja hyllystä uutta tilalle
     
    rb ja xarper tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!