Kaasutin vaihtoon, mikä tilalle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pastori, 23.2.2019.

  1. Ponu84

    Ponu84 2nd gear

    Mulla oli samoja ongelmia omassa 305 rokkipurkin kanssa ja vaihdoin vuos sitten peruskorjatun 600 edelbrokin niin sen jälkeen ei ole ongelmia ollu, kulutukseen varmaan vois suutinsarjalla vaikuttaa, tai sitten tasapainottaa re85 kanssa, mutta itelläni tulossa 350 kesän aikana niin saanu pysyä koskemattomana,tarvii toki sen välilaipan imusarjan ja kaasarin väliin mutta ei oo tarvinnu tapella kaasarin kanssa yhtään...
     
  2. Weijari

    Weijari Gearhead

    Jos holikoista puhutaan, niin miksi ei Brawler? Mitä eroa Street avengerilla ja Brawlerilla on käytännössä?
     
  3. 3964

    3964 3rd gear

    Jos sinne edelburkki pitää laittaa ni AVS sittenni saa toision aukeemisen säädettyä.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kaikissa automaattiryypyllisissä voipi ne ryypyn vipuset takerrella. Ja erityiseen jos se ryyppyä pois vetävä jarrukello on kalvo puhki.
     
  5. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

    Quick Fuel .
     
  6. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Kaasutin vaihtoon, mikä tilalle? kysymykseen vastaisin että ruisku sen kaasuttimen tilalle kannattaa laittaa. Mut jos ensin kokeilis korjata vanhan?
     
  7. dodgeman

    dodgeman Gearhead

    Joskus on ollut sellaista ongelmaa että imusarjan ja kaasarin välissä oleva tiiviste on jumittanut läppiä, ilmenee juuri isoilla kierroksilla
     
  8. max

    max Double Gearhead

    Kerro mitä mullistavaa etua saat ruiskusta vs. uusi Holley 600 vac. vaikkapa juuri 350 motin päällä?
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Minulla on vanin 305:n päällä edelin 1405, itse en olisi laittanut mutta joku on halunnut sähkö-rochesterista eroon. Ehkä sille on ollut hyvä syy. Aiemmin oli farkku-buick, johon oli hilpaistu 750cfm edelbrock, sen numeroa en muista mutta samannäköinen squarebore, kuin tämä 1405. Sehän on järjettömän kokoinen.
    Ekassa vastauksessa mainittu 1406 olisi varmaan parempi, kun käsittääkseni ensiö on siinä lähtötilanteessa jo laihemmalle tehty eli vähän semmoinen eko-malli. Tuo 1405 näkyy olevan vähän turhan rikkaalla ja niin taisi edellinen omistajakin mainita, että vähän oli alkuun ongelmia saada päästöt leimakuntoon. Tosin tuossa on laitettu ryyppyvipu, vaikka sähköllähän sen pitäisi tuossakin toimia.
    Enkä ole välttämättä ihastunut tuohon squareboreen, alkuperäisen kaltainen spreadbore saattaisi toimia tuommoisessa vakiokoneessa paremmin.

    Mutta menköön nyt noin, kun kerran on ja ihan kelvollisesti toimii.
     
  10. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Niissä on muuten eroa suuttimissa ja neuloissa kun uuden ostaa, 1405 on pääsuutin .100 ja neula 070x047 kun taas 1406 on pääsuutin .098 ja neula 075x047.
    1406 on tosiaan laihemmalla ja kummassakin omassa 305cid jouduin neulat vaihtamaan, toiseen 072x047 ja toiseen 070x042 niin sit oli just hyvä kun toinen oli korkeaviritteisempi niin siihen kapeampi neula.
     
  11. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Helvetin jouhevan toiminnan kaikilla alueilla ja kaikissa lämpötiloissa. Hyvän kaasuun vastaavuuden ja polttoainetalouden vetämättä konetta liian laihalle.
     
  12. f34

    f34 Double Gearhead

    Eikä jumittavia ryyppyläppiä.
     
  13. max

    max Double Gearhead

    Onko sulla näyttää jonkin sortin arvoja/vertailuja mihin tuet väitteesi?
     
  14. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Luin huvikseen tätä, sanotaan että kunnolla tehty ruisku on huoltovapaampi, mutta maksaa enemmän. Ja jos meinaa kunnolla ahtaa voi heittää kaasarit mettään. Jonkun 0,5bar jälkeen kaasarin säätäminen alkaa olla mahdotonta tai otetaan nyt yläkanttiin 1 bar ahtoja. Mutta tosiaan leppoisaan ajoon ilman mitään isompaa ja pienellä budjetillä vanhan hengen mukaan jos rakennetaan,niin miksi ei joku Vihreä Quickfuel RE85 kaasari, olisi hyvä vaihtoehto. Kuhan polttoainelinjat kestää ainetta ja talvella/pakkasella ei ajeta.
     
  15. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Jos tarkoitat penkkituloksia ja exeleitä kulutuksista kaasari vs. ruisku niin ei, ei ole. Ainoastaan kokemus siitä miten auto toimii kaasarilla ja miten sama vehje toimii ruiskulla. Tämän kokemuksen perusteella laitan myös omaan autoon ruiskun rempatun mosan päälle, toinen vaihtoehto olis ollut ostaa alusta lähtien kaikki pa-vehkeet ja myös jakaja. Ei vaan ole katuautossa tätä päivää minun mielestäni. Jos vehkeet toimii niin kynnys vaihtaa ruiskuun on iso, mutta jos homma lähtee ns. alusta niin onhan kunnollinen kaasari+säätösarja myös aika iso investointi.
     
    Muokattu: 24.2.2019
  16. Diktaattori

    Diktaattori 2nd gear

    Predator
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Laita TBI, karpovilta vois saada halvalla kohta:poff:
     
    PauliR ja Karpov tykkäävät tästä.
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Taidetaan puhua tonneista aina kun kyseessä edes tommonen aftermarket TBI ruisku edes saatika sit ihan oikee sellanen, kaasareissa nyt selviää vielä satasilla kummiskin.
     
    Karpov tykkää tästä.
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja joku megasquirt anturihässäkkä diy sarja vaatii harjaantuneisuutta.


    Aina on niitä jotka ei kaasarin kanssa osaa. Mitenhän autoteollisuus pärjäs nelkein vuosisadan kaasarien kanssa...
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Pakko oli pärjätä kun ei ollu tietoa paremmasta :poff:

    Kyllähän kaasari vs. Ruisku on ikuinen väittelynaihe mutta itse lähtisin siitä liikkeelle että kysyjä tekee itselleen selväksi budjetin, käyttötarpeen ja oman osaamisen tason. Sen jälkeen voi alkaa miettimään että mikä tuntuu fiksulta. Lähtökohtaisesti se kaasari kuitenkin helpoin sekä asennuksen että jatkon kannalta kun ei tarvii rakentaa ruiskusysteemejä jne. Aina uusiks jos vaihtaa mottia/autoa.

    Itsekin väittäisin että oman kaasarinsa korjaus ois taloudellisesti paras vaihtoehto mutta jos se on poissuljettua niin sit edel vs holley ja sekin lähinnä makuasia niin kauan kuin puhutaan edes lähes vakioista koneista. ;)
     

Kerro tästä muillekin!