Kaasutin vaihtoon, mikä tilalle?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Pastori, 23.2.2019.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Paskalaatuset kärjet saa sentään tqivuteltua pihdeillä kunnollisiksi, uus hei yksikkö on vaan paska. Eli taas kun orggis hajoo=bye bye
     
  2. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Keskustelut jotka vähänkin haiskahtaa bensalle, tahtoo aina mennä ruisku vastaan kaasari-kiihkoiluksi. Tulee mieleen jehovat tai vastaavat jotka yrittää käännyttää vääräuskoisia! :D

    Jos palataan vielä aiheeseen, niin pastorin kohta 40v täyttävä kaasari vois hyvinkin kannattaa vaihtaa uudempaan, varsinkin jos q-jetin kunnostaminen ei ole tuttua.
    Sattumalta mulla olis ylimääräisenä suoraan alkuperäiseen imusarjaan käyvä vähän käytetty Holley R84021-1. Se on päältäpäin purkautuva 650cfm vakuumi-kaasari, toimii siinä 305:sessa ja myöhemmin tulevassa 350 koneessa. Pastori voi pistää yv:n jos kiinnostaa.

    Hyvä vaihtoehto tulevaisuutta ja voimanlisäystä ajatellen olis myös vaihtaa imusarja vaikka todella edulliseen Edelin 2701 malliin ja saman merkin 600 kaasariin, joka sopii hyvin vakioon ja vähän piristettyyn koneeseen.
     
    Camino'79 ja sdfsd tykkäävät tästä.
  3. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Itte vaihoin imperiaaliin kärjettömän hässäkän jakajaan. Kärjet on kuitenki hanskalokerossa ydinsodan varalta. Kaasariasiassa ääni edelille.
     
    Camino'79 ja Karpov tykkäävät tästä.
  4. Pastori

    Pastori 1st gear

    Kiitos vinkeistä, sain myös vinkin että vaihtais tulevaisuudessa 350 niin hommais käytetyn 5,3 L-sarjan? moottorin kaikkine ruiskuineen ja tietokoneineen. Tehoa pitäisi tulla rutkasti lisää:) .Ei varmaan voimansiirto kestäisi kyytiä.
    Jos nyt vaikka ensin sais hommattua edelin kaasarin.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Oliko toi 5.3 se kansivammanen kone joistain vuosimalleista?
     
  6. Pastori

    Pastori 1st gear

    Sain vaan vinkin gen3 nimisestä firmasta joka myy ko. settejä. Ilmeisesti aika uusi toimija kun on vaan facebookissa, nettisivut aukeaa myöhemmin.
     
  7. Pastori

    Pastori 1st gear

    Gen3 performance.
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Jooh entinen Tradepartsin myyjä ainaski osallisena siinä, Mussalo. Huippu heppu ja varmasti palvelu pelaa, aina asioin Mussalon ka ku Tradepartsilta kaiken ostin, sit se lopetti siellä ja mä lopetin asioinnin kans kun ei omistajalla tunnu olevan aikaa palvella...
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Mussalo on jonkun aikaa enemmän yksityisesti noita koneita/tekniikoita tuonu, mutta nyt yrityksenä.
    Käsittääkseni eka kone jonka toi, meni hänen omaan Cougariin 351 turbotekniikan tilalle.
    Kirjottelee täällä Puuma6 nickillä.
     

Kerro tästä muillekin!