Cadillac De Ville 94-99 kokemuksia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jome, 2.9.2016.

  1. Jome

    Jome Gearhead

    Minkälainen kyseinen auto on? Tyyppivikoja? Mielessä olis tollasen hommaaminen käyttöautoks. Jotain mitä kannattaa huomioida.

    -Jome
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Täällä kai aiemminkin höpisty mutta.

    Ite ottasin 4.9:llä kun 4.6 nortissa omat ongelmansa eli kansipahvit. Puolustelijoita varmasti ilmeentyy ja tehoa on toki.


    Muuten ei varmaan mitään ihmeempiä ole tiedossa jos ajattelee kalliita ja pahoja remontteja.
     
  3. DD6

    DD6 Gearhead

    Isäukolla on tuollainen -96 Nortilla. Aika vähän ajettuna sen osti pari vuotta sitten (115 tkm, muistaakseni), muutamia nestevuotoja ulospäin ja öljynpaine- ja määräanturien vaihto. Perän tasonsäätö taitaa kiukutella. Jäähdytysnesteen kanssa kannattanee olla autistisen tarkka. Hiljainen, mukava ja riittävän pirteä, ja sopivan vanhoillinen, jos siitä pitää.
     
  4. KJii

    KJii Gearhead

    Muutaman päivän on kokemuksia kartutettu -96 170 t ajetusta DeVillestä. Loistava auto ajaa ja hienoo silloin ku kaikki pelaa. Aamulla käynnistettäessä huomasin jotta sisävälot ei pala eikä ovien sähkölukot toimi, takaluukku eikä pa-korkin kansi ei herää. Edelleen pitkät valot ei mene päälle eikä näytä jäljellä olevaa pa määrää eikä kilommetrejä. Radioki oli mykkä mutta sulaketta pois käyttämällä heräsi.

    Nuille häiriöille ku vian keksis niin taas ois mukava matkaa taittaa.
    ps. Autolla voi ajaa ihan normisti kuitenki.
     
  5. J.J

    J.J Gearhead

    Irroita akulta maakaapeli muutamaksi minuutiksi, voi hyvinkin poistaa ongelmat.
     
  6. KJii

    KJii Gearhead

    Yön yli oli kaapeli irti.
     
  7. J.J

    J.J Gearhead

    Ok, oletko sulakkeet tarkastanut?
     
  8. KJii

    KJii Gearhead

    Kaikki käyty läpi moottoritilasta ja takakontista. Oiskohan nuissa olla releongelmia mikä aiheuttas?
     
  9. J.J

    J.J Gearhead

    Kai se relevikakin voi ainakin osan noista viosta aiheuttaa, pitäisi löytää kytkentäkaavio niin voisi vika selvitä helpolla. Kannattaa ainakin tarkastaa että konehuoneessa olevalle sulakkeelle "mirror" tulee sähköä, se vaikuttaa inadvertern power relayn toimintaan joka taas ohjaa osittain sisävalojen, keskuslukon yms. toimintaa.
     
    KJii tykkää tästä.
  10. st. vitus dance

    st. vitus dance 3rd gear

    Omaan vaihettu tavan etutolpat. Ne 'säätyvät' lopettaa säätymisen joku hetki.
    Ei menny mitenkään huonompaan suuntaan.
    Joutuu cancel -napista kuittaa service ride control ilmotuksen mittaristosta kun laittaa tulille, mutta ei suurempi ongelma.

    Kokemuksesta, kun ollut nortstar STS aikanaan, siinä on enemmän potkua mutta on samalla enemmän kierroskone, kun 4.9 taas vie koslaa varsin kevyesti ja jotenkin sopii paremmin tuollaseen kruisailu eläkelaismalliin. Käytännön ero pienempi kun numerot antais olettaa.
    Deville on leppoisampi peli, mikä jonkinlainen kulminaatio vanhanajan amerikkalaisessa.
    Siellä kiire ja tehokkuusajattelu jää oven ulkopuolelle.
    Ihan vaan oma mielipide.
     
    viikinki75 ja KJii tykkäävät tästä.
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mä kun tolla kjiin autolla oon ajanut niin huomio kiinnittyi ohjaukseen joka tuntui tunnoltaan aika erilaiseksi kun tossa mun -98 sevillessä jossa on säätyvä tehostin.Onkos tossa -96villessä?

    Tarkoitatko että -96 mallissa pystyy kuittaa kokonaan pois ton ride controllin,Sevillessä sitä ei ole,vaan aina kun virrat pistää päälle niin kelaa sen esille.
     
  12. st. vitus dance

    st. vitus dance 3rd gear

    Varmaa höpäjän toisten päälle kun -96 puhuttu, mutmut, tuossa 1994...köhän se oli. Hitto näin muisti menee, sanotaa 1994 koska oli viimesiä ellei viimene 4.9 'high output' malli, niin tehostus vaikuttas olevan vakio. Ei ole sellai 70's laivaohjaus, jopa sanosin että mersumainen, mutta iha pyöriteltävissä.
    Ja, system check ettii sen ride controllin aina kun kääntää sähköt avaimesta.
    Ilmeisesti, ja todennäkösesti koska ei ole suoraan jeesuksen tai evoluution luoma keksintö, sais sen oikeasta moduulista pois kytkettyä mikäli olis kykyä ja taitoa.
    Mutta koska sormella painallus kuittaa sen pois mittarista, ei ole sillee menoa häiritsevä.

    Nii, vikalistaan....CD voi jäähä jumiin soittimeen ja sitten on parittomat taajuudet käytössä.
    Merisää tosin on iha ok viihdettä.
    Kotka rankki...Pilvistä tai melkein pilvistä tai lähestulkoon melkein pilvistä.
    Ajellessa voi funtsia kuka saatana saa palkkaa kun määrittelee raja-arvot noille eri pilvisyyksille.
     
    isalmela ja stratusdriver tykkäävät tästä.
  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Toi rele tai siihen liittyvät sulakkeet vois juu olla ehdokas. Jopa niihin pitkiin valoihin. Jos mittaristossa olevalta yhdeltä korinohjainlaitteelta puuttuu sähköt tai edes osa, niin noi vois tulla viaksi. Myös ne valot voi luulla olevansa koko ajan drl-modessa eikä anna pitkiä.
     
  14. KJii

    KJii Gearhead

    Vähän päivitystä -96 Villen sähköhäiriöihin.
    Niitä ei enää ole. Poistuivat mystisesti omia aikojaan.
    Kiitos kaikille mielenkiinnosta asiaa kohtaan.
     
    isalmela, palontie ja north tykkäävät tästä.
  15. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Nyt kolme vuotta takana -97 Devillellä jokapäiväisessä ajossa. Kilometrejä 102000. Kansipahvit laitettu heti alkuunsa alle 90000km. Homman hoiti JM-Garage Ylöjärvellä. Ei muita huolia. Toisena autona -99 Seville mutta mieluummin ajan Devillellä.
     
    KJii tykkää tästä.
  16. palontie

    palontie Double Gearhead

    Missä sijaitsee - 96mallissa varashälytin ja onko sillä omaa akkua?
     
  17. KJii

    KJii Gearhead

    Eipä nuolasta vielä.
    Nyt vika päällä ja mittaristosta luettavissa olevat tietokonneen koodit:

    No SDM data
    " TCS "
    " RSS "
    " PZM "
    " IRC "

    Historiakoodeja on kans vino pino.

    Elikkäs, sisävälot ei pala eikä ovien sähkölukot toimi, takaluukku eikä pa-korkin kansi ei herää. Edelleen pitkät valot ei mene päälle eikä näytä jäljellä olevaa pa määrää eikä kilommetrejä.
    Ja sillon ku häiriöt on omia aikojaan korjaantunu ni varashälytin on ekana aktivoitunu päälle.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Pitäs löytyä tän listan tapasia koodeja: https://www.obd-codes.com/trouble_codes/gm/obd_codes.htm
    Noi lähinnä B kirjaimella alkavat vois johtaa jäljille... Alustava arvaus on kyllä, et joku sähkö pätkis siellä on. Ootko ottanu sen suojakuoren pois siitä kuskinpuolen iskaritolpan edessä olevasta sähkökeskuksesta ja kattellu kaikki pääsulakkeet ja näkyvät liitokset?
     
  19. KJii

    KJii Gearhead

    Sulakkeet on kateltu. Liitäntöjä käydään vielä läpi. Takakontin puolella on liitännät tarkisteltu.
    Semmonen huomio tuli tehtyä että tupakansytyttimille tullee sulakkeelta mitattuna n.5 volttia.??
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Siinä linjassa on sit pätkis jossain.
     
    KJii tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!