307 ja palaneet kannentiivisteet?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Tseiaar, 28.7.2010.

  1. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    syyläris voi olla entinen kans. koska oot viimeksi vaihtanu syylärin korkin? voi olla ettei päästä paineita paisariin. ja unohda se paisuntasäiliön tuijottelu se ei tiedä maailman menosta yhtään mitään. syylärin korkki kylmänä auki vehkeet tulille ja sitten alat lisäämään nesteitä....
     
  2. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Syyläri on kans uusittu joskus -06/-07 aikana, joten en usko että se vielä antautuis. Tänään köytin viskotuulettimen toimimaan kokoajan, pakotettu siis pyörimään samalla nopeudella moottorin kanssa. Reilun 20 km:n koeajolenkillä lämmöt ei noussu kuin ekan sinisen ylälaitaan, joten nyt meinaa sitten jo jäähdyttää liikaa. Eli uusi visko tilaukseen niin jospa se siitä...
     
  3. kerma

    kerma 1st gear

    Helou.
    Lainaan tästä topikkia hieman, eli oldsissa eilen meni vesipumpulta hihna ja autolla ajettiin n.5km huoltoasemalle asti. Paisari poreili kyllä komeasti ja nyt jännittää, että oisko kannet tiivisteet palaneet? Ilmeisesti selviää vasta huomenna kun laittaa uuden hihnan ja nesteet, sekä koittaa käyttää lämpöseksi? Alkaako se heti lämmettyään poreilla jos pahvit sököt ja meniskö siinä samalla vedet ja öljyt ristiin? Kiitos vastauksista etukäteen!
     
  4. autoilija

    autoilija Gearhead

    Joskus 90- luvun loppupuolella 307 Olds, joka oli Electrassa sai niin kuumaa että moottoritiellä loppui veto täysin, pikkuhiljaa hiipui ja sitten sammui. Ihmettelin että miksei tämä kulje oikein, kunnes sammui vauhdista. Siinä vaiheessa syttyi se lämmön varoitusvalo. Mitään mittaria tuossa ei ollut edes. Eli sai huolella lämpöä, hyvä ettei syttynyt koko konehuone tuleen.

    Aikansa odottelin ja kannoin läheisestä ojasta vettä limupullolla. Lähti tulille eikä siinä ollut mitään kansiongelmia koskaan. Uusi jäähdytin vain paikoilleen ja toimi kuin ei mitään.
     
    xarper tykkää tästä.
  5. kerma

    kerma 1st gear

    Juu eli uudet kiilahihnat ja nestettä litran verran, hyvin toimii ja ei mennyt tiivisteet.
     
    esmi tykkää tästä.
  6. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Mulla otti kans buikkki lämpöjä. No vaihdoin tiivisteet Samalla venttiili varsien kumit uudet tiivisteet samalla uus jakaja ja kaasari. Ei millään käyntii. Liima venttiilit :D

    Pari kuukautta käynistelin ni sain käyntiin. Toissa viikolla sit käynistin. Ja käytin kuumaks. Säätelin syttyä ja sain käymään viisaasti jo koneen.vaihdoin öljyt Mutta ku sammuttaa. Ni venttiilit jumii auki :eek: Eikä taas millään käyntiin. Ei sitten kirveelläkkään. Onko tää olssin kone tuhon tuomittu?
     
  7. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Jos saat sen käyntiin niin anna sille happea ihan vittuna, lähtee karstat kilon kimpaleina.
     
  8. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Se oli tarkotus sillo ku viimeks sain käyntii ni oli jo myöhä enkä jaksanu lapioida ovien eestä lunta pois ni jäi sillo. Nyt Yrittäny saada käyntii. Mut ei lupaa ei mitää elin merkkejä :eek:
     
  9. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ainakin tuon minun kokemuksen perusteella voin sanoa ettei tuollainen valurautakasa ihan helposti polta mitään tiivisteitä, tuokin siis käytännössä leikkasi täysin kiinni eikä siihen tarvinnut minkäänlaista tiivistettä vaihtaa.
    Vähän se köki ensin kun käyntiin sai ja sillä ajettiin vielä pitkään ihan sellaisenaan, uudella jäähdyttäjällä.
     
  10. autoilija

    autoilija Gearhead

    Älä ehjää, jollei ole rikki pätee tähänkin. Nämä on suunniteltu texasin aavikoille missä vettä ei ole lähimainkaan. Niillä mennään kunnes se lopettaa toimintansa. Odotellaan ja taas mennään.
     
  11. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Imari tiiviste räjähti välistä. Samalla aattelin vaihtaa kansi paffit ku oli huonot venttiili varsien kumit
     

Kerro tästä muillekin!