muutos kuormaautoksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jouniw, 23.3.2019.

  1. jouniw

    jouniw 1st gear

    Mitä pitää ottaa huomioon lisäksi kun takaakseli on riittävä ka;ksi , jouset on valmiiksi 3+1 lehtiset lisänä on ilmapalkeet ei tosin automaattiset, kuormatilassa verkkoseinä ja 3 kiinnityspaikkaa per puoli.Noprajoitinta ei tarvi (vm 04 bensa).Renkaat Toyo LT305/50R22, max load 1360 kg.Auto voorti f150 v8 bensa.Onko mitään mieltä muuttaa.
     
  2. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Jos valmistajan ilmoittama suurin kokonaismassa on alle 3500 kg, niin ei saa millään kuorma-autoksi. Pitkälavaisena on ilmeisesti ollut saatavana malli missä kokonaismassa on riittävä.
     
  3. jouniw

    jouniw 1st gear

    Foortilta tiedustelin asiaa niin saa korotettua kokmassan ,nyt 3265.Vin nummerolla tarkastivat nuot et akseli ja jouset on riittävät tai noit jouset alumperin on 2 lehtiset mut nyt on 4 lehtiset.Todistus maksaa 160 jöröö.Lavan etuseinälle täytyy tuolle verkkoseinälle hakea viel todistus.
     
  4. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    On se meillä sairasta tämä todistusten kanssa touhuaminen,minunkin pitää hakea sellaiset vaikka aikoinaan on maahantuojan tai voipa olla tehdasasennettu verkkoseinä ja kuormalenkit,joiden jokaisen vetolujuus on 1500 kiloa .Eli 6 x 1500 kiloa,9ooo kiloa ja laskelmat lujuudesta pitäisi tehdä.
    .Ovat viisaampia kuin nuo ameriikan valmistajat nämä pillerinpyörittäjän sukulaiset.
     
    jouniw tykkää tästä.
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Lenkkien vaatimus on 500kg kappale
     
  6. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Sokea inssi,näki varmasti että millimetrin paksuiset lenkit mutta siitä huolimatta laskelmat on oltava.
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

  8. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Ei liity tavallaan tähän, mutta onnistuuko kuorma-autoksi rekisteröidyn lava-auton muuttaminen pakettiautoksi?o_O
     
  9. grantorino

    grantorino Gearhead

    Aiotko muuttaa kuorma-autosi pakettiautoksi?
     
  10. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Ei, mutta jos mahdollinen tilanne voisi tulla vastaan tulevaisuudessa. Eli muuttaa kuorma-autoksi rekisteröity lava-auto paketti-autoksi rekisteröidyksi lava-autoksi.
     
  11. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Miksi muutos?
     
    rika tykkää tästä.
  12. jouniw

    jouniw 1st gear

    Sitä tuossa kyselin et onko mitään järkeä.Eiköö siit jää pois perusvero vai mikä se nyt ha bensavehkeis oli nimeltään, n.550 jöröö.Ka kortin vaatii ja veneen vetoon vähä lisää mut lisenssi kyl piisaa.Joku asiasta tuetävä vois laittaa tänne +ja-.Etanolille jos vaihtaa niin se täytys tehdä enne muutosta h.autona et saa avustusta 200 jöröö.Miksi muutos =säästöä ??,mut tulleko loppuviimeks.?
     
    Muokattu: 24.3.2019
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    jossain tapauksissa voi olla mahdollista mutta joudut kai maksamaan ainakin jonkunmoisen autoveron+vuosittaisia maksuja enemmän. Eli ei oikeen mitään järkeä.

    Eli aja mieluummin kuorma-autokortti tai ilman korttia. Taidat tarvita sen jonkun kuorma-autokortin joka tapauksessa vaikka se sun autos olis rekattu miksi tahansa jos siinä vaan kokonaismassa ylittää jonkun tietyn rajan.
     

Kerro tästä muillekin!