Perän purku ja kasaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kauko-63, 4.4.2019.

  1. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    vetarit vedin ulos laakereiden vaihtoa varten ja siinä samalla selvis että akseliputkien sisällä/perässä on kaikkea epäpuhtauksia.hiekkaa ym. Nyt pitäs sit perä avata ja kattoo miltä siellä näyttää, ja putsata kaikki sinne kuulumaton pois, caddyn perässä ei oo mitään koppaa joka ois helppo avata ja kiinnittää vaan se purkaantuu eteen päin, eli pinion kaikkine hilppeineen tulee kai siinä etuosan mukana pois ku kaikki 14 pulttia on avattu,mut onks toi niin yksinkertainen juttu että pois ja takasin vaan? Vai pitääkö jotain shimmailla ym. Jotain muuta? Vielä en oo mitään tehny ja kysyn ennenkun teen.
     
  2. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Juu, ei muuta kuin irti, puhdistus ja kasaus. Jos on ollut paperitiivisteellä, niin se monesti irtoaa osina ja sitten näkee kun leivottu punaisella silikonilla kasaan.
    Miten siellä hiekkaa olisi?
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Helpompi/parempihan tommonen eteenpäin purkautuva aina on.
     
  4. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    Toisessa akseli putkessa on 5mm.reikä ilmeisesti joku huohotus reikä ja sen vasta nyt huomasin ja sieltä varmaan päässy kaikkea sinne kuulumatonta,mutta eiks se hyvä oo joku huohotin olla kuitenkin? Siihen pitää vaan laittaa esim letku ja alaspäin niin sillon huohottaa eikä suoraan kaikki hiekan muruset lentele sisään.
     
  5. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Juu, joissain nostettu huohotinletku runkopalkkiin yläpuolelle ja joissain perissä vaan huohotinhattu.
     
  6. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    Jep! Täytyy jonkunlainen huohotus viritys sen reijän yhteyteen rakentaa,uus tiiviste ym.kivaa on jo tilattu. Kiitos avusta.
     
    Sierra ja isalmela tykkäävät tästä.
  7. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Jos siinä perässä ei ole tyhjennysproppua niin nyt olisi hyvä tilaisuus askarrella semmoinen.. ainakaan 64:ssä ei ollut
     
  8. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    Arvaa tuliko mieleen sama homma! Joku irtokierre siihen pitäs värkätä. Mut sit taas toisaalta..uudet litkut ku laittaa ni menee näillä ajoilla varmaan kymmenen vuotta. Kertokaas vielä ku mulla ois semisynteettistä 80v-90 peräöljyy ni käykö tohon vai pitäskö olla mineraali öljyy? Vai onko tolla nyt ees nii väliikään.
     
  9. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Eräästä eteenpäin purkautuvasta perästä missä ei ollut proppua ja piti kura öljyt saada pois, siihen jätin alimman mutterin hieman banjossa kiinni olevan pultin huulille ja kolautin vasaralla pultin irtonaiseksi. Pyöräytin mutterin irti ja painoin mangneetin avulla pulttia perän sisään jolloin öljyt tuli reiästä ulos. Sit vaan vetäisin mangneetilla pultin paikalleen ja mutterilla vedätin sen kiinni. Onnistui näköjään noin kun oli pakko vaihtaa öljyt.
     
    kauko-63 tykkää tästä.
  10. Belve67

    Belve67 2nd gear

    Onnistuu öljyn vaihto noinkin, mut se vuosien lika jota tulee on sitkostuneena kuorien sisä pinnoilla. Jos haluaa puhtoisen perän niin avata se täytyy ja pesasta se lika kuorien sisä pinnoilta ja nii sitä on sitte siellä pyörille menevissä banjon putkissaki.
     
    4d sedan tykkää tästä.
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mää mittasin mun reiän huohotushatulle. Sanotaan ny et se oli 8mm. Muistaakseni. Sit etin paineilman lähtöliittimen joka oli joku 8.5mm, silikonin kaa nuijin paikoilleen, ja siittö letku si.
     
    Muokattu: 5.4.2019
    4d sedan ja xarper tykkäävät tästä.
  12. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Sinne kertyy kondenssikosteutta joka pilaa voiteluominaisuudet ennen kuin kilometrit täyttyy. Itse laitoin propun sen takia, että kulumismuju ym painuu kopan keskelle alas eikä välttämättä tule ulos laipan kautta tyhjentäessä
     
  13. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    [​IMG]

    Kuuluskohan siihen huohottimeksi ihan tuollainen?
    Toki joku nippa ja letku toimii kans, kun letku on siten ettei päästä roiskevettä sisään.

    Paras konsti tuossa putsauksessa on purkaa senverran kun tarvii, ja putsata se kuorikin tosiaan tarvitaessa.
    Jos siellä ei ole kummemin kökköä akseliputkesta arvioituna niin jotkut halvat öljyt sisään ja muutaman sadan kilometrin päästä uusi öljynvaihto ja sit varsinaiset öljyt sisään.
    Varmaan ihan sama laittaako mineraalit vai syntiset, ehkä kesäautossa laittaisin vaan jotkut mineraalit?
     
  14. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Itte oon ainaski, ku se perä on auki, ni laittanu PARASTA ögää sisään. Ei se ny niin kallista oo.
     
  15. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Parasta öljyä ,eli man oil vai? Mistäs sitä vielä saa...?
     
  16. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Eikösse nilsiässä ollu , toi manoil sheikki
     
  17. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ehkä kesäautoon voi laittaa perään huonompaakin öljyä, semminkin, ku se on halvempaa.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Paras öljy onkin jännä aihe, kun näkyykö se hinnasta vai mistä?
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    paras öljy on sitä mitä minun autoni perässä on milläkin hetkellä.
     
  20. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ainiijoo. Pitääki heti pyytää anteeks kaikilta varmuudenvuoksi. Jokanen laittaa peräänsä mitä öljyä haluaa.

    Esso on vissiin kuiteski parasta.
     

Kerro tästä muillekin!