Pontiac firebird-95 Keppi jumissa p-asennossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja jksa, 5.4.2019.

  1. jksa

    jksa 3rd gear

    Jumittaa p-asennossa. Saa kyllä liikkeelle kun aikansa renkuttaa, mutta vois vaikka korjatakkin kun tietäis mistä aloittaa.
    Kaavakuvaa koko hässäkästä, tai selostus toiminnasta/osista olis jees.
    Kiitos etukäteen.
    Saa ohjata jos on joku vanhempi topic olemassa.
     
  2. En tiedä, onko näistä internetin ihmeellisen maailman kuvista apua, mutta tuskin haittakaan.

    [​IMG] '
    [​IMG]
     
  3. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    Rokkiautosta löytyy "Shift interlock solenoid". -95 Rivierassa oli sama tauti ja tuon vaihtamalla korjaantui. Rivierassa kyseinen palikka sijaitsee vaihdekepin juuressa keskikonsolin sisällä.
     
  4. juko7

    juko7 Double Gearhead

    En ole omistanut juuri tuollaista, mutta arvaan että tuo interlock solenoidi saa ohjauksen jarrupolkimelta ja sallii siirron pois P-asennosta vain kun jarrua painetaan. Toimiiko jarruvalot? Ei pala jarrun varoitusvalo?
     
  5. jksa

    jksa 3rd gear

    Jarruvalot toimii, eikä pala varoitusvalo.
    Itsekin koitin polkimelta katsella.
    Tulee kaksi kytkintä toiselle yksi liitin ja toiselle kaksi.
    Luulin jo hetken näiden etäisyyttä säätämällä korjanneeni vian, mutta seuraavana aamuna sama juttu taas.
    Mites toi interlock solenoidi toimii? Ja mitä pitäis huomioida jos vaihtaa?
     
  6. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Tuolla on aika hyvä selostus asiasta

    https://www.firebirdnation.com/forums/topic/462066-stuck-in-park/

    Itse kokeilisin vaikuttaako jarrupolkimen painaminen mitään solenoidille tulevaan virtaan ja jos ei muutosta ole niin vika on todennäköisesti ennen solenoidia. Jos ohjaus näyttää toimivan niin sitten solenoidi on viallinen. Jarrupolkimen katkaisija on tuon jutun mukaan kolmiosainen (jarruvalo, vaihteiston ohjaus ja tämä interlock) joten jarruvalon toiminnasta ei voikaan varmistaa solenoidin ohjausta. Kytkinten toiminnan voinee testata polkimelta?
     
    0rs0n tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!