Kaasarien tunnistusapua SU

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja FromRussiaWithLove, 6.4.2019.

  1. Moi,
    ostin sitten näköjään SU:n vanhat tuplat kun halvalla sai :D

    Nyt olisi kiva tietää mitä tuli ostettua..osaisiko joku auttaa ja kertoa mitkä nuo on tyypiltään ja/tai jopa vielä kertoa mistä autosta peräisin?

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Oletko varma että ovat SU:t ? Uimurikammiot muistuttavat HS tyypin kammioita, vivustot taas vanhempaa H sarjan vivustoa. Kumpaakaan tyyppiä eivät kuitenkaan ole. Imusarjan vivustot liian fiksut brittituotannoksi. Japsikopiot ?
     
  3. En ole varma, että ovat SU, oli vain ensimmäinen oletus.
    Voi olla japsien tekeleetkin.
    Eikös HS ole kuitenkin myös SU:n kaasarityyppi, kuten H:kin?

    http://sucarb.co.uk/technical/

    Imusarjassa koodi I4III-332.
    En oikein löytänyt tuolla mitään.

    Äsken löytyi lian alta tyyppikilpi toisesta kaasarista:

    [​IMG]
     
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Sanoisin 99% varmuudella että nuo on juuri H-tyylin kaasuttimet.
    Tuo SAATTAISI olla joku vanha Volvon B18B koneen imusarja, ehkä B20B.
    Imusarjan laippa on hyvinkin samankaltainen niihin verraten. HS-sarjassa vaan oli erilainen laippa jo, ja nuissa mainituissa koneissa taisi aina olla HS-sarjan kaasutin, eikä vanha H. Ehkä joku aftermarketti-tuotos? Voi olla myös jostain muusta autostakin.

    Mulla on yhä olemassa työkalu puslittaa HS/HIF-sarjan kaasuttimet, joka on niitten perisynti, että akseli kaivaa ittensä valusta läpi niin että vetää ilmaa sieltä. Joskus tuli niitä kunnostettua, pari kirjaakin löytyy aiheesta. H:ssa muistaakseni on pienempihalkaisijainen läppäakseli, jos, niin siihen mulla ei oo työkalua.
     
    Muokattu: 8.4.2019
  5. minorv8

    minorv8 Gearhead

    H ja HS molemmat SU:n tekeleitä. H-sarjalaisessa uimurikammio tulee kaasarin runkoon banjopultilla ja bensa menee sisäistä kanavaa pitkin uimurikammiosta suutinputkelle. Uimurikammion kansi on pyöreä ja kiinni keskeltä yhdellä mutterilla. HS-sarjan kaasarissa uimurikammio kiinnitty pitkällä pultilla uimurikammion kylkeen ja bensa tulee uimurikammion pohjasta suutinputkessa olevaa letkua pitkin (kuten alempi kuva). Uimurikammion kansi on 3 ruuvilla kiinni.

    Noi on lähempänä HS-sarjaa kun H-sarjaa. Joissain Hitachin versioissa oli samantyyliset uimurikammiot kuin noissa.
     
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Imusarja ja vivustot ovat hyvin samantapaiset, mutta eivät silti täsmää kun vertaa manuaalin kuviin...

    Kaikesta päätellen ovat kuitenkin ehkä jostain Datsun:sta...valetut tuet imusarjassa, kaasuvivuston liitoshaarukka akselin päässä jne....samalla tavalla monissa Datsun:n kaasareissa kun vertailee Googlen löytämiin kuviin, silti täysin identtistä systeemiä ei tunnu löytyvän.
     
  7. isoatlas

    isoatlas Gearhead

    Tuollaisia viritys-settejä myytiin aikoinaan melkein autoon kuin autoon...aftermarket tavaralta minusta näyttää.
     
    Muokattu: 9.4.2019
  8. Jaa ah, enpä saa sanoa tuohon mitään.
    Sanooko tuo koodi kellekkään mitään?
     
  9. Sounderi

    Sounderi 2nd gear

    Ilmeisesti vara-osa numero alkaa samoin kuin hondan osat tai datsunin.. Imusarjan laippa näyttää pikku datsunin laipalle,kuitenki näyttää,et on pakosarja samalla puolen. Laipasta päätellen..
     
    FromRussiaWithLove tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!