Kenen dartti??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja simeoni, 23.6.2008.

  1. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Kuka tunnustaa, kullan värinen -66? dartti rekkari HLO-62?? Meni viime kesän burnout partyssä aika hyvin.. :lol: Kiinnostais että mitkä pakosarjat siinä on..
     
  2. severi

    severi 3rd gear

  3. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ei oo mun, vieläkään... 8)
     
  4. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Damn, oon ettiny sarjoja valluun ja muistaakseni tossa oli aika asialliset... tarvis vaan tietää että mitä sitä rupiaa tilailemaan. Summitilla epäselvät kuvat.. :(
     
  5. RAAKA

    RAAKA 1st gear

  6. martti-66

    martti-66 3rd gear

    tunnustan,se on mun....sarjat on hookkerin super compit eikä taida enään
    saada oikee mistää,en tiedä? makso muuten vuonna-90 3500 markkaa,
    (kuitti löytyy)melko kalliit oli jo silloin.
     
  7. martti-66

    martti-66 3rd gear

    löytyy näköjään summitin sivuilta samanlaiset ,5208hkr tuoteno.
    hinta on laskenu vuodesta-90,nyt 599$.ei muuta kun tilaamaan
    ja kairaamaan konehuoneeseen reikiä niille :lol:
     
  8. onkos muuten kellään tietoa miten onnsituu 74valianttiin istuttaa peltisarjat siis 318 pikku lohko ja ohjaustehostin tietysti katin vaan et on aika tiukka väli
     
  9. simeoni

    simeoni Double Gearhead

  10. Käkö

    Käkö Gearhead

    Jos auto on todella oikea '74 Valiant niin ongelmaa ei käytännössä ole, siihen saa monelta valmistajalta valkattua hyvät, eli niinkuin mäkin olen tehnyt, lompsan mukaan...

    Startti on hyvä vaihtaa minimalliksi samalla, se taas lisää peltisarjojen vaihtoehtojen määrää.

    Tosin itse totesin et aika matalaksi menee maavara, kollektorit kolisee ja sitä rataa...
     
  11. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    TTI:t jää aikas ylös,voi myös laskea keulaa.. on kyllä mukavan hintaset.
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Vaihtoehto TTI:lle on Doug's D450 sarjat, jotka on sama kuin alkuperäisissä vuoden '66 D-Darteissa. Hinta ei tosin TTI:tä häpee lainkaan. Oon ite laittanut yhet Hooker 5208:t, eikä nekään nyt ihan niin helpot oo laittaa kun miltä ehkä kuvasta vaikuttaa. Nehän on ns. partial fenderwellit, jossa jokunen putki per puoli menee sisälokasuojan läpi ja kiertää runkopalkin, mutta kollektorit ovat edelleen auton alla "normaalipaikassa". Koko vaan erikoinen 2.5".
    Tos on pari kuvaa doug'seista http://www.earlyabodyforum.com/board/me ... 1144979953
     
  13. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Eikä TTI heittämällä sovi:

    Ei sovi rattivaihteiden kanssa.

    12 Will not clear the quick-ratio extended length pitman arm and idler arm.

    14 If your cylinder head is not listed, TTI will not guarantee fit due to clearance issues, ie. Deck height, port locations, bolt pattern.

    15 273-318 A-engines with a 4-speed Standard Trans or the 904 Auto Trans with a 122 Tooth Ring Gear, will require the use of any listed Lightweight Mini Starter - • Chrysler P/N: R53005984, 56027702AC • Mopar Performance P/N: P5249644AB, P5007860, P4286522.

    16 318-340-360 A-engines with a 4-speed Standard Trans or the 727 Auto Trans with a 130 Tooth Ring Gear, will require a Powermaster XS Torque Adjustable Starter. Starter available through TTI - P/N: 636A-9543 - vain $247

    21 The 90º Remote Oil Filter Adapter must be used with a 3/4” hex head mounting bolt or you can modify a 1-3/16” hex head bolt by machining to .175 thickness. Instruction sheet #BO306 available for do-it-yourself modification.

    22 Some Z-bars may require modification to clear header.

    29 Installation of a dual Exhaust System will require modification to the transmission crossmember. A Modified Crossmember is available through TTI - P/N: 636A-CM. Instruction sheet #CMR0506 available for do-it-yourself modification.

    30 Installation of a dual TTI Exhaust System will require removal of the passenger-side emergency brake cable guide bracket.

    37 Fits with Schumacher engine mounts or equivalent.

    39a Factory Engine Location Specifications K-members are not all identical and the dimensions must be checked to ensure proper fit. Check your engine location prior to installation of your TTI Headers. TTI Headers were designed to fit with the engines located to the factory specifications. If the engine is not located correctly in the chassis, the headers will not fit properly. If necessary, place shims between the insulator assembly and the K-frame mounting pad to achieve the proper dimensions. Shim kits and engine mounts can be purchased from Schumacher Creative Services of Seattle, WA (206)364-7151.



    Seuraavassa hyödyllistä tietoa kasittajille:

    • 63-66 A-body applications: From the center of the crankshaft to the top of the K-frame, the correct distance is 4-3/4”. The engine is also offset 5/8” towards the passenger-side. Measure from the center of the crankshaft to each frame rail. The difference should be 1-1/4”.
     
  14. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Jyy innostuu kehumaan ku itelle kävi helposti paikalleen.
     
  15. Jimmy Dart

    Jimmy Dart 1st gear

    kullanvärinen dartti vm:66

    Tunnen omistajan. Kyseinen Dart majailee Järvenpäässä. Oli mukava istua kyydissä kyseisessä autossa. Oikein pirtsakka menopeli. :D 8)
     
  16. kinde

    kinde Gearhead

    Eikä TTI heittämällä sovi:
    Ei sovi rattivaihteiden kanssa.


    No meinaan , et jos peltisarjat hankkii niin on muutama syy:
    - Haluaa puuhata auton kanssa
    - Jotain viritykseen liittyvää hyötyä
    - Jos edellä mainitut kohdat täyttyy niin eiköhän kolmilovinen-karahka-hämmennin ole jo vaihdettu siinä vaiheessa. Ja ralli miehet laittaa aut.shifterin lattialle. :rotfl:
     
  17. Windsor

    Windsor Gearhead

    Vanha aihe, tää dartti on nyt meitsin tallissa! Hyvät on röhinät koneessa...
     
    simeoni tykkää tästä.
  18. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Summitin sivuilla väitetään ettei Hooker 5208 sovi 4-lovisen kanssa. Onko näin? Ja onko vanhanliiton fenderwellejä enää kenelläkään ohjelmassa?
     
  19. raggare

    raggare Gearhead

    Löytyy Hookerin fenderwellit SBM-koneeseen.
    Menee jossain vaiheessa pellin alle.
     
  20. SARKERI-71

    SARKERI-71 Gearhead

    Dartti (HLO-62) Lpr "GM" IKH Pihatapahtuma Lappeenranta 16.04.2019

    [​IMG] [​IMG]
     
    miguelo, FuryIII '71 ja simeoni tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!