Kotisivuja, uusia ja päivitettyjä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Tea, 27.5.2007.

  1. ny on sleeper ruutattu uudestaan ja pari kuvaa lisätty. AH
     
    three hundred tykkää tästä.
  2. pari kuvaa lisätty trailerista. Tällä viikolla tarkoitus katsastaa Nova kadulle ja ehkä noita hot rodeja pitäs alkaa käyttämään konttorilla sitä mukaa kun ottaa ajoon.

    Pistän sivuilleni silloin tällöin kuvia lisää. Jos nyt ei viikoittain niin yritän kuitenkin pari kertaa kuussa vähintäänkin päivitellä.

    Kiitos kaikille seuraajille ja käykää katsomassa siellä, jos kiinnostaa.
    Nyt poistan tuon tilini täältä ja käyn aina välillä katsomassa onko jotain mielenkiintoista kirjoittelua asiallisesta harrasteautoaiheesta. Kiinni minua saa email: auliz@kotinet.com tai aulis.hameenkorpi@outlook.com . Sähköposteja luen säännöllisesti, jos en ole ongella.

    Aulis H.
     
  3. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Menihän siinä muutama vuosi ku jaksoi päivittää sivuja. No nyt kun on uusi/uusia projekteja pihas niin pitää taas yrittää päivitellä. Olkaa hyvät jos ei oo muuta tekemistä.
    http://kanadanvani.fi/

    Tuala on sitte Humberi sivusto
    http://www.kanadanvani.fi/humber/Hawk.htm
    jos ei halua kattella vanhoja jutskia
     
    Kähmy 545 tykkää tästä.
  4. Päivittelin muutaman kuukauden tauon jälkeen 4 ylintä laitetta sivuillani.

    www.auliz.fi
     
  5. max

    max Double Gearhead

    Tuli selattua sun sivuja ja mahtavaa pellinvääntämistä!
    Yksi asia kuitenkin osui silmään.1932 5W Coupé osiossa oli yhdessä kuvassa etuakselilla jarrukilven takana yhdistetty neljä pulttia/mutteria ilmeisesti varmistuslangalla/rautalangalla.
    Onko tuossa ollut tarkoitus varmistaa ,vai ainoastaan väliaikainen yhteen naittaminen?
     
  6. Normaalisti käytetään cottered pins eli haarasokkia. Toki jos vedetty oikeasti kiinni, ei mitään tarvisi. Tarkoituksella olen vetänyt lentokonesurrilangalla ristiin backing plate pulttien rei-istä. Näin tehdään vanhoissa lentokoneissa ja on sitä "original hot rod styleä" eli 40lukua....
     
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    ...tai 80-luvun jaguarissa
     
  8. Hyvä tietää.
    englantilaiset onkin yhtä vanhanaikaisia kuin meikäläinen.
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Niin paljon innostuin tuosta lentokonesurrilangasta että tempaisin heti aamusta kaksi akkua sillä kiinni.
    Liittimet vielä kuparilangalla,joten kyllä pysyy kiinni.
     
    kad_boost tykkää tästä.
  10. jaa sää meinaat sillä kiinni laittaa, tyylinsä itse kullakin.... no jos oot tehnyt laskelmat että kestää niin mikäs siinä, kaikkea kannattaa kokeilla sano entinen naapuri...

    Onhan se niinkin, että ei joku haarasokka kruunumutterissa tai varmistusterässurrilanka ole se millä hommaa pidetään nipussa, vaan kyllä mutterit vedetään kiinni ja varmistus voi olla vaikka puutappi, jos se estää mahdollisen avautumisen siinä tapauksessa että mutteri onkin löysällä. vai olisiko se niin että etupyörän spindlemutterinkin voi jättää löysälle jos on haarasokka tai surrilanka reiässä?

    Jos haluat kunnon surrilankaa niin lentokonepurkaamosta voin sulle ostaa semmosta. Ei muuten mene sitten kovin helposti poikki vaikka kaffeetunnin nitkuttelee...
     
  11. max

    max Double Gearhead

    Joo,mä olen tolla surrilangalla,vai pitäiskö kuitenkin sanoa varmistuslangalla reilut 30 vuotta varmistuksia tehnyt joten se homma on pakostakin aika lailla tuttua hommaa.
    Sitä vaan tarkoitin,kun katsoin sun kuvaa varmistamisesta,että se oli hieman erilainen.
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  12. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Niin, ootte siis siellä lentsikkapuolella tehneet tuon ihan väärin...
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  13. Jaa-a , mikä on väärin ja mikä oikein. Eiköhän jokainen tee omalla tyylillään näitä romuja ja lentokonemiehet tekee säännösten ja ohjeiden mukaan.

    Kalu juo kaljaa ja antaa viisaita ohjeita, tai sitten viettää myöskin sen 5-7h pvä tallissa surraamassa tai surrailemassa.
     
  14. max

    max Double Gearhead

    Juu,kukin tyylillään.
    Mä olen hamstrannut monenlaista pulttia ja mutteria,titaanista ja tavallista lentokonemallia.
    En varmaan niitä tartte,joten jos käyttöä niin ilmoittele.
    Eivät tietenkään mitään maksa ja taitaa mulla jossain olla myös lentäjän vyöt joita ajattelin mun kilpuriin mutta ehkäpä paremmat johonkin rodiin.
     
    Muokattu: 16.10.2020
  15. OL 533

    OL 533 1st gear

    Terve.
    Laitetaas ny oikeen tännekkin tiedoksi, että www.vainio-racing.fi - sivut ovatten siirtyneet tälle vuosituhannelle- onneksi kaikki muu säilyy ennallaan, koska ennen oli muut asiat paremmin... t. Tero
     
    Roberto tykkää tästä.
  16. Jotain Buick GS kuvia, Roadster P-51 kuvia ja kohta lisäilen 5w coupe projektin kuvia.

    www.auliz.fi
     
  17. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Hienoa käsityötä.
    Sääli että tässäkin maassa arvostetaan enemmän Iskussa sohvia myyvää ”keskiverto merkonomia” kuin kovan ammattitaidon omaavaa muuraria.
    Olemme kadottaneet mestari - oppipoika järjestelmän lähes kokonaan. Hukattu monelta alalta hiljainen tieto.
    Tällaisia sivuja on kiva lueskella ja katsella.
     
    three hundred tykkää tästä.
  18. Tänkjuu Söör.

    Jos jollain luppoaikaa niin siellä pikkuhiljaa kuukauden tauon jälkeen tullut kuvia. Eilen vähän ja tässä myöhemmin tänään lisään. Coupster valmistui joulua ennen, sen viimeiset kuvat lisätty joulun aikoihin. Uudet kuvat omasta P-51 Roadsterista jonka tekeminen alkoi Jouluna.

    Moottoriprojektikuvat sekä 296cid Big Bore & Big Stroke että toinen 59A flathead lisäilen kun pääsen niitä tekemään. Huomenna aloitan 59A:n 4n pytyn putkittamisella.

    www.auliz.fi

    AULIS
     
  19. rl

    rl Gearhead

    Mainostetaanpas nyt taalakin, kun kerran on vihdoin satu uudet kiiltavat sivut valmiiksi.
    https://www.searoadtech.fi/

    Tarjontaa enimmakseen LS-moottoreihin liittyen, myohemmin ehka jotain muutakin.
     
  20. Pistin aamutuimaan 30-50kuvaa lisää 1932 P-51 projektista.
    Illalla lisää.

    Jos tekemisen puutetta, käy selaamassa läpi.

    www.auliz.fi

    Ah
     

Kerro tästä muillekin!