5.0 TBI ei saa soppaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 21.4.2019.

  1. xarper

    xarper Gearhead

    Tilattu vielä huvin ja urheilun vuoks kaikki sytkäosat uutta mukaanlukien ICM jos se nyt jollain tapaa tohon liittyy.
    Noilla jos ei toimi ni kaaaaaaaaaaasutiiiiiiiiiiin.

    Saapahan helposti E85 sit.

    On sit #tbikarpoville myynnissä iso kasa uutta TBI osaa :rotfl:
     
    Muokattu: 23.4.2019
    Karpov tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Se on hyvä noilla usan laatuosilla ettiä vikaa kun voi valmiiks sökö tulla ja sitten taas ihmetellään :D
     
    xarper tykkää tästä.
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Jep case buick tulossa uudet anturit kans kampuralle ja nokalle, saa nähä...

    Enkä tähänkää ottanu mitään "economy" osia ni saa nähä :D
     
    Karpov tykkää tästä.
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja jotkut vielä nauraa ranskalaisten sähköille/osille :D ....
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Vaihtaa kaikki mahdolliset osat TBIhin.

    Vika ei poistunut. Pari uutta käyntivikaa ilmestyi.
     
    xarper tykkää tästä.
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ne ei oo halpistarvikkeita, joille niissä nauretaan...
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  7. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tuli vielä mieleen, että maat on kunnossa, ja tbi:ssä bensantulo lakkaa, jos starttaa kaasu pohjassa. Eli onko meillä tps kunnossa? Voinee kokeilla ihan irrottamalla johdon ja starttaamalla, taikka mittaamalla.
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Maat oli ihan paskat autossa mitkä akulta lähti, huomas ja arvas heti ku ed omistaja sano et sai käyntiin vasta kun oli apuvirtaa antanu vaikka täys akku ollu.
    Eli akulta uus piuha runkoon ja koneeseen ja uudet kengät, rupes starttaa pikkasen ilosemmin niillä.

    Mut ei valitettavasti vaikutusta ongelmaan.
     
  9. HV

    HV Gearhead

    Kestääkö kumiosat? Varmaan tässäkin on tankin päällä liitos metalliputkeen toteutettu kumiputkella. Mitenkä lie bensanpaineen säätimen kalvo kestääkö se E85? Ja onhan sielä tankin sisällä yhdysputki pumpun ja metalliputken välillä kumia. Onko kokemuksia porukalla mitenkä E85 kanssa käy, tuleeko kumiosien kanssa ongelmia? Itselläkin käynyt mielessä tuo E85, vaikka käyttää seassa sitä.
     
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Kokeilitko "manuaalisesti" avata suuttimia, ja tps? Vai olisko taas vaan paskaa linjoissa/ruiskussa?
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Entäs termarikopan viereinen maa ja olikohan imusarjan liki muuallakin?
     
    caprice305 tykkää tästä.
  12. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Joo ne "pikkumaat" vaikuttaa suuttimien toimintaan
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Luonnollisesti koska suuttimet maadoittuvat sinne kuten koko ECM boxi ja koko moottorinohjausjärjestelmä lambda mukaan lukien...boxilta tulee useampia maajohtoja sinne.
     
  14. xarper

    xarper Gearhead

    Ei se mitään tee, ja reguhan lentää roskiin jos toi kaasaroidaan, en kyl muiden osien kestävyyttä epäile kun oo muissakaan vehkeissä ollu mitään ongelmaa, mulla on Satellite ollu viinalla kohta 2 vuotta ja muuta oo tehny ku säätäny kaasarin sitä varten.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    aikoinaan E10 paniikin aikana muistaakseni jostain selvisi että bensa on kumiosille "pahempaa" kuin etanoli.

    Joku profeetta voi vahvistaa mutta näin muistelisin.
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    E10 pehmensi vanhat bensaletkut nopeasti ja jostain syystä pelkkä e85 taas vähemmän, johtuiko sitten siitä että harvempi uskalsi kokeilla sitä ?

    Tankissa oleva pumpun ja bensaputken välinen letku on syytä olla sellaista letkua joka kestää E85:a molemmin puolin, tavallinen e85-letku kestää vain sisäpuolelta.

    Vakio TBI-järjestelmän osat kestänevät sitä varsin hyvin, onhan niin monella ajettu etanolilla paljonkin vain lastua muuttamalla.

    Liitosten O-renkaat saattavat pehmitä jos niitä on vaihdettu jossakin vaiheessa, parhaiten kestänevät alkuperäiset oranssit tai sitten etanolia varten tehdyt.
    Sama juttu suuttimien ja throttle bodyn O-renkaat ja tiivisteet, kaikki tarvike tiivisteet eivät välttämättä kestä.
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tuntui tuo e10 hysteria siltä että autoon on vaihdettu joku pensasuodatin ja sitten on alkanu vuotamaan koppura letku. joo e10 vika.
     
  18. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Vaihtelevia kokemuksia. Fordin bensapumpun kalvo mureni het e10 bensalla, eikä ollu vanha. Osassa ei mitään.
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Ruikkaa tasan kerran nyt ky rupee starttaa. Pumppu, suodatin ja regu uusia nyt.

    Mikähän vielä mättää
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Icm, tps ym.


    Tää on tätä tbi:n autuutta. Harvoin vika löytyy ilman osalottoa.

    Katoitko sen pulssin?
     

Kerro tästä muillekin!