Kokemuksia Chrysler 300C

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mikkoP, 9.6.2012.

  1. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Hei,

    Olisko kenelläkään tietoa mistä saisi Oulun seudulla de aktivoitua EGR-venttiilin auton ECUsta, niin ettei moottorin vikavalo jää palamaan ja herjaa koodilla?
    Taas oikuttelee, vaikka vuosi sitten vaihdoin uuteen. Ajan 90% ajoista Etanolilla, joten pakokaasujen takaisinsyöttöä ei typen oksidien takia edes tarvita.

    Kyselin aika monesta "tunning" firmasta ja kaikki sanoivat ettei onnistu. En tiedä onko syy tekninen vai lakitekninen. Auto on 2005 300c 5.7L Hemi

    J-P
     
  2. veekasino

    veekasino 1st gear

    Kiitos (OK, VANKKURI, toyota) neuvoista lähden näitä tutkimaan :)
     
  3. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

  4. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Toi happianturi taitaa olla etummainen vasen, ellen väärin muista.
     
  5. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    sun tarttee hankkia joltakulta niin vanha predator-ohjelmointikapula, jossa on vielä egr-valikko auki tai hommata uudempi kapula ja netin yli amerikan joelta pyytää ottamaan sulta softasta pois egr, koska et ajele ajoneuvolla, mutta haluat kuitenkin ominaisuuden pois. joe laskuttaa cmr-softasta ehkä sata bucksia tai jotain.
     
  6. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    sinuna uusisin sekä kattien etu- että takapuolella olevat lambdat. briteissä oli joskus hyvä firma, josta sai hyviä ntk:n antureita.
     
  7. HEM1

    HEM1 2nd gear

    Mulla on autossa Diablosport intune 1000 ja 91 octane tune asennettuna.
    Täytyypäs kysellä tuohon Jenkeistä customtunea ERG:n osalta.

    Kiitos vinkeistä!
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  8. toyota...

    toyota... Gearhead

    Tuli tänään ruuvattua putkisto autoon. Ei ole enään kuiskaavan hiljainen herrasmies biili :D
    Lepuutuksen laitoin kanssa pois päältä, kun rupee röpöttään tyhmästi(kuuluu ihan vähän) Noi farkku korit on siinä mielessä perseestä et perästä rupee kuulumaan herkästi pakoputken jumuutus sisään...
     
    Muokattu: 24.4.2019
    päivystäjä tykkää tästä.
  9. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Jos ei halua kauhean kakofonista ääntä, niin Magnaflown rosteriputkisto on matalan-hiljainen. Ainakin omaan korvaan miellyttävä.
     
  10. Mäkin alan vissiin olemaan liian vanha kun parisen vuotta ajanut noilla Borlan putkilla niin melkein voisin harkita vaihtaa jonkun kanssa päittäin alkuperäisiin... Tulivat auton kanssa niin...
     
  11. toyota...

    toyota... Gearhead

    Samaa mietin että vanhuus iskenyt, kun vähän toi mörisee pikkukierroksilla omaan korvaan... Mulla on kyllä erittäin tarkka kuulo, et kaikki rengas äänet yms kuuluu aina... kiinnostaakoketään alle viikon ajettu flowmaster?:D
     
  12. toyota...

    toyota... Gearhead

    Pitääkö uusi xenon ballasti opettaa jotenkin? Nyt liikahtaa alas, ja nousee liian ylös.
     
  13. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Jos kiinnostaa, niin olis 4kpl priimaa SRT8 takovannetta 8,5x20'' offset 25mm tarjolla.
    [​IMG]
     
  14. toyota...

    toyota... Gearhead

    Auto sammuksissa lamppu jää alemmaksi, ja kun käynnistää, niin liikahtaa ylä asentoon.
     
  15. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Ainakin Witechissä on joku kalibrointi, joka tulee tehdä jos sen mustan sikaripurkin vaihtaa. Sitä en tiedä tulisiko kalibrointi tehdä ballastia vaihdettaessa.
     
    toyota... tykkää tästä.
  16. toyota...

    toyota... Gearhead

    Muokattu: 29.4.2019
  17. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Appcarista en tiedä kun ei sitä ole, mutta jotenkin kääntyisin sen puoleen ja jos oma hankinta olisi edessä, niin kyseisen softan ja palikan hankkisin.

    Mitä tulee valon korkeudensäätömoottoriin, niin veikkaan, ettei kalibrointi auta siinä. Minulla oli samanlainen ongelma ja se poistui sillä kun johtoja sekä liittimiä hieroin. Taisi se ajovalojen korkeudensäätömoottoreiden viestinmuunnin samalla vaihtua.
     
    toyota... tykkää tästä.
  18. jusi99

    jusi99 Gearhead

    Appcarin tilasin: https://appcar-diagfca.com/en/
    Piuhaksi tämän kun ne sitä omalla foorumilla suositteli: https://www.scantool.net/obdlink-sx/
    Oli tarinaa ettei tolla ELM 327 saisi kaikkia ominaisuuksia käyttöön.
    Win 10.ssä toimii hyvin.
     
    toyota... tykkää tästä.
  19. toyota...

    toyota... Gearhead

    Mikä viestin muunnin? :odcool:
    Moottorin päässä on se liitin sen näköinen, että onnistun kumminkin rikkomaan sen nopeemmin kuin avaamaan :rotfl:
     
    Muokattu: 29.4.2019
  20. VANKKURI

    VANKKURI Gearhead

    Head light level translator modul. Se musta sikaripurkin kokoinen laatikko siinä pissapojan täytön luona.

    Korkeudensäätö on toteutettu jollain vanhalla systeemillä, nimellä K-linja. Ja tuo musta purkki muuntaa K-linjan tiedon CAN-väylään, jota auto käyttää. Näin auto tietää muuntimen kautta ajovalojen korkeudensäädön tilanteen.

    Tuota purkkia ei tarvita kuin viestin välittämiseen. Ilman sitä korkeudensäädön pitäisi toimia itsenäisesti, mutta se antaa vikakoodia CAN-väylässä, kun ei se ole kiinni siinä.

    Kyseinen musta purkki aiheuttaa vikaantuessaan monia mystisiä ongelmia!
     

Kerro tästä muillekin!