Jaguarin xk moottoriin nokka-akselia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jopas_jotakin, 4.5.2019.

  1. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Niin, minkähänlainen nokka specseiltään olisi hyvä, Jaguarin 4.2litraiseen suoraan kutoseen.
    Tavoitteena saada vääntöä keskialueelle ja hieman yläkierrostehoakin.

    Konehan on älyttömän pitkäiskuinen, 105mm vs sylinterin halkaisija 92mm. Kannessa on hemi palotilat ja suhteellisen isot venttiilit, mitä palotilaan mahtuu.

    Olisiko joku 285/292 ja 235/240 0.050 kohdalla ja nostoa saisi olla se 11-12mm, sopiva.

    Tehoalue saa ylettyä sinne 6500rpm asti.

    Koneessa on uudet männät ja tavoitepuristussuhde olisi se 10.0
     
  2. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

  3. Ei mitään vittuilua, mutta onko se Volvo proggis unohtunut ja nyt on joku Jaguar?
     
  4. urho3

    urho3 Gearhead

    Ei ku se tuli valmiiksi.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  5. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Eikäku Volvoproggista en käsittele täällä.

    Kaverin jaguar on, ei mun.
     
  6. Rane 66

    Rane 66 Gearhead

    Eikös näissä ole kaks nokka akselia?
     
  7. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

  8. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    missä xk ssa on matkalaukkumoottori
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei ole silinterit sattuneet ihan samalla jaolla kannen kanssa. Mutta ei se haitannut menoa kamalasti. Wikipediassa näytti olevan tähänkin selitys. Neljäkymmenluvun laitokseksi varsin edistyksellinen moottori.
     
    Custom_Rod tykkää tästä.
  10. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Luojan lykky 80 vuodessa on ainakin englannin ulkopuolella astuttu muutama askel eteenpäin.
     
  11. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ei oo muuten Fiatin Twincamissakaan sylinterit ja palotilat linjassa, kun suurensivat 1976 tilavuutta ja siirsivät sylintereitä kauemmas toisistaan, mutta kansi jäi ennalleen. Korjattiin vasta vinokoneessa 1985.

    Ei tuollaiset pikkujutut nyt menoa haittaa..

    *end OT*
     
    KajS tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!