Volvon käyntiongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kauko, 10.5.2019.

  1. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Oletko jo tuolta kysynyt ?

    https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?board=104.0

    Maajohdot varmasti kunnossa, ettei moottorin ja akun/korin välissä huono kosketus ?

    Onko autossa yksi vai kaksi bensapumppua, jos kaksi niin toimiiko ne molemmat ?
    Pääpumppu on kuskin penkin kohdilla auton alla suodattimen kanssa ja apupumppu tankissa.

    Onko siinä muuten ne suuttimien etuvastukset ?

    Tuon näköinen paketti vas. etulokarin päällä/iskari tolpan läheisyydessä.
    [​IMG]
     
  2. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    mikäli ei alunperin ole tankin ulkopuolista painepumppua & varaajaa/filtteriä niin ruiskuna ei silloin ole lh vaan regina tms. shitti, josta en ymmärrä mitään. tankkilaitteilla on putkineen tapana syöpyä näissä eikä ole tavatonta, että se paperifiltterikin tukkeentuu. tukkeentuneita olen korvannut metalliverkoilla, jotka olen nitonut rakenteeseen kiinni. kannattaa tehdä työkalu sen tankkilaitteen avaamiseen.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Apupumppu jos ei skulaa yleensä ottaa vaan pidemmän startin, mutta muuten pelaa.
     
  4. Jooli

    Jooli Gearhead

    siinä hanttarin iskarintolpan läheisyydessä on jonkunnäkönen rele mikä hajotessaan vaikuttaa ruiskun toimintaan, muutaman tapauksen tiiän ettei starttaamalla lähtenyt käymään mutta hinaamalla/työntämällä heti, se vois kannattaa avata ja tutkia ettei ole murtuneita juotoksia tms

    https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=945.0
     
    Muokattu: 12.5.2019
  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kysyjähän sanoo jo vaihtaneensa suuttimien releen sekä myös bensapumpun releen...

    Mikäköhän kone tässä autossa yleensäkin on...B20XXX jotain ???
     
  6. 350cid

    350cid Gearhead

  7. Kauko

    Kauko Gearhead

    Suuttimien etuvastuksia ei ole, kute ei myöskään ajonestoa. Sen verran on selvinnyt, että poika on tuohon vaihtanut pienemmän akun jossakin vaiheessa, syynä kuulemma se, että Motonetissä ei juuri silloin ollut oikeanlaista tarjolla. Akku on sekä ulkomitoiltaan, että myöskin kapasiteetiltaan pienempi. Nyt kun ladattiin autossa alunperin ollut akku ja nostettiin se paikalleen, saatiin auto omalla akulla käyntiin kertaalleen. Käynti tosin hiukan epätasaista ja onnahtelevaa, ja toista kertaahan se ei sit enää lähtenytkään. Eli tämä viittaisi ainakin osittain siihen suuntaan, että virta ei riitä, mut toki kaiketi tuon pitäisi käydä kunnollista tyhjäkäyntiä käynnistyttyään jos ongelma olisi pelkästään akun kapasiteetissa. Ihmettely jatkuu siis edelleen.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei nuo sellasia virtasyöppöjä oo et ison akun vaatis mut pitäähän sen akun toki kunnossa olla.
     
  9. Kauko

    Kauko Gearhead

    En mä sellaista itsekään usko. Mut onpahan taas askelta pitemmällä, kun saatiin ilman apuvirtoja käymään. Nyt ihmetystä herättääkin se, että sillä pienemmälläkin akulla startti kuulostaa pyörittävän ihan yhtä hyvin.
     
  10. mopperi1970

    mopperi1970 3rd gear

    Lyö siihen toimiva kaasari kiinni :D
     
    Karpov tykkää tästä.
  11. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Siis ei Hall-anturia? Mikä se sitten on mikä on niitattuna jakajaan, vaihto vaatii jakajan irroittamisen. On niin paljon aikaa etten muista enää, oireili yleensä siten että sammui lennosta eikä lähtenyt heti käyntiin. Muutaman tunnin päästä jäähdyttyään yleensä lähti mutta loppujen lopuksi se vaati tuon anturin vaihtamisen. Volvo 740 ruiskulla oli, vuosimallia en nyt muista.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä se f sarjan ruiskuissa munkin mielestä kaikissa oli mutten ala vääntämään kun en volvoa tällähetkellä omista :D

    E sarjan ruiskuissa taas ei tommosia osia ole mitä alottaja on vaihtanut ..
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Starttivirta kait sen määrää, eikä fyysinen taikka ah luku. Mutta tuskin akusta on, jos pyörittää samalla tavalla?
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    En ole sen paremmin perehtyny noihin vanhoihin volvon ruiskuihin mutta eihän niissä nyt oo sit samaa kun vanhemmissa nissaneissa että jos laturi kyykkää/ei pyöri ni auto ei myöskään käy? Koska myös tuo akkuhomma vähän viitteellisesti vois vaikuttaa siihen? o_O
     
  15. Jooli

    Jooli Gearhead

    E, eli kjetissä on joku vr tai hall anturi virranjakajan sisällä, näissä sähköruisku F koneissa on vr anturi kytkinkopassa lukemassa vauhtipyörää, osottaa ylöspäin kytkinkopasta siinä heti moottorin takana.
    vanhemmassa motronikin sähköruiskussa (ainakin 80-luvun turbot) antureita on 2kpl siellä samassa paikassa
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Konehan tuossa on todennäköisesti B200F, vaikkei alukuperäinen kysyjä sitä kerrokaan ja järjestelmä LH 2.4...virranjakaja näissä on vain pelkkä jakaja, ei muuta ja sijaitsee nokka-akselin päässä.

    Kannattanee lukea aluksi ne vikakoodit sieltä, konehuoneessa pitäisi olla se lukulaite vasemmassa nurkassa...

    https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0
     
    kerma tykkää tästä.
  17. kerma

    kerma 1st gear

    Juurikin näin, jos on lh2.4 niin vikakoodit melkeen ensimmäisenä lukuun.

    F koneissa ykk anturi/kampuran anturi on sielä kytkinkopalla.
    Muistaakseni jos kierrosluku mittari on startatessa mykkä eikä pompi niin sillon ois tuo anturi rikki. 10mm yks pultti pois, todella helppo vaihtaa.

    Lambda ja imm ei pitäs haitata käynnistystä noin paljon, ainakaan omissa ei ole. Ruiskun lämpöanturi kyllä tekee ainaki pitkiä startteja niin kuin lauluun menossa oleva siirtopumppu.
    Harvinaista mutta mahdollista että vikaa olisi Lh.n purkissa tai Ezk.n boxissa.
    Nuo F koneet kyllä yleensä pelaa aika varmasti, edes jollain lailla. Lh asettaa ittensä "nilkuta kotiin" moodiin kun antureita putoo pelistä, sillon mennään rikkaalla ja monesti syttyy lambdan kuva mittaristoon (ei pidä erehtyä että labda olisi aina rikki).

    Imuvuodot on myös yleisiä vinokoneissa!
     
  18. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ja kampuran takastefarempan jälkeen jos ei lähde käyntiin/käy huonosti ni vauhtis suurella todennäkösyydellä väärässä asennossa :D
     
    wilburi tykkää tästä.
  19. Kauko

    Kauko Gearhead

    Tämä on nyt vähän jäänyt taka-alalle muiden kiireiden tähden, hyvässä lykyssä ensi viikolla saattaa ehtiä taas tehdä tälle edes jotakin. Vikakoodeja ei ollut, ne on kyllä katsottu. Tai siis on siellä koodeja ollut moniakin, mut nyt viimeksi ei mitään. Ykk anturi/kampuran anturi on tosiaan vaihdettu uuteen ilman mitään vaikutusta.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oliko uus anturi ehjä?
     

Kerro tästä muillekin!