chevy astro V8 swap.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Ruma_juzzi, 7.5.2019.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mäkin tykkään, mutta ohjaus mun makuun aika kiikkerä. Ei tunnoton.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    En tunne konetta, mutta veikkaisin, että tehoa liikaa?
    Ite joskus ajatusleikin Bemun 4 litrasen V8:n laittamista astroon, mutta 286 heppaa on liikaa.

    Tosin Bemun 3L V8 on 218 hevosta, ja on kai saman näköinen, kun 4L?
     
    Muokattu: 11.5.2019
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Tuo mainitsemasi kiikkeryys johtuu mun mielestä just siitä löysästä etupäästä, ja kovasta takapäästä. Tai ainakin näin oletan.
     
  4. Roc

    Roc Gearhead

    4.8 litraset on rautalohkolla, mutta alukannet ja komposiitti imusarja tiputtaa painoa kyllä varmasti umpirautaseen 4.3:seen. Vuoden -99 4.8 LR4 tuotti vaivaiset 255hv mutta myöhemmät 285hv. Taitaa olla 255hv:kin liikaa jotta pääsis helpolla muutoskatsastuksesta.
     
  5. max

    max Double Gearhead

    En kyllä sen enempää vaivaisi itseäni motin tilavuuksilla.Asiallinen siisti asennus mukaanlukien muu auton hyvä kunto,niin se on siinä.
     
    mukko, xarper, Jussi289 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Noi aiemmin mainitsemani Bemarin V8:t on alumiinia.
     
  7. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Hyi helkkari :odconfused: :wc:

    Miksi joka paikkaan pitäisi tunkea nykyään jotain "peniksen" romua ? :odeek:

    Muutenhan tuo 4.3 -> 305 Swap on varmaan yksi helpoimpia toteuttaa, etenkin jos on molemmat on TBI-koneita, eikä niin että toinen on vaikka Vortec...no kaasari tietysti joidenkin mielestä, mutta paljon enempi siinä on työtä kun 4.3 tbi -> 305/350 tbi :odwink:
     
    PauliR ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Paljon enempi joo... Bensapumpulle säädettävä regu, kaasari ja alipaine-hei jakaja.


    Toki jos valmiita tbi 305 paketteja sais, mutta yleensä jotain puuttuu. Käykö edes astron ecm vaikka calpakin/prommin mikälie vaihtaiskin?
     
  9. plagu

    plagu Gearhead

    Nykysin onnistuu tehojen kuristuskin joten turha märehtiä niitä ylimeneviä tehoja.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onko se konttorilla ok? Muistaisin ettei mitään 500hv konetta voi kuristaa 200heppaseksi dynossa ja hakea leimaa?
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kuulostaa aika työläältä toi sun kaasarointisi :rotfl:

    4.3 TBI -> 305/5.0 TBI

    Muutama kymmenen senttiä tumman vihreää johtoa ja reilu metri tumman sinistä johtoa lämpömittarin ja Knock-nakuanturin siirtoja varten, V8:ssa kun ne on vähän eri kohdissa.
    ECM boxin vaihto tai PROM:n vaihto boxiin...CALPACK ei tarvitse tehdä mitään.

    Astrossa voi olla 1227747 boxi jo valmiina, myös muun numeroisia on juurikin Astroissa...boxit vaihtokelpoisia.
    Eri numeroisten boxien PROM:a ei tietenkään voi vaihtaa ristiin.

    Jos käyttää henkilöauton esim joku Caprice 305 tbi-konetta ja 1227746 ECM boxia, niin johdottaa sen IAT-anturin boxille, koska Astron johtosarjassa ei ole sitä johtoa...vaihtoehto jättää IAT:n pois ja 1227747 ECM + sopiva 305 PROM.

    Helpoin jos kone tulee saman ikäpolven C/K truck:sta, niin vaihtaa vaan boxin sellaisenaan...

    Huolehtii lisäksi että ESC-moduuli (nakuboxi) koneeseen tulee mallia V8/305 eikä 4.3 V6.

    Apulaitteet käy Astro:sta, ruisku tullee 305 koneen mukana tai vaihtaa sen tai suuttimet siihen, erohan on vain suuttimien koossa... vuosimallien välillä voi TPS-anturi olla eri yms pientä eroa jolla ei ole käytännön merkitystä, liittimiä saa vaikka Nippelit Tepolta.

    Käytännössä siis pari pientä johdon jatkamista, ECM tai PROM vaihto, ESC numeron varmistus että tulee oikea...henkilöauton koneen ja ECM:n kanssa lisäksi IAT:n johdon veto.

    Muutenhan tuo on mutterin vääntämistä ja koneen korvien pikku siirto sopivalla lattaraudalla.
     
    Sierra, atobee ja PauliR tykkäävät tästä.
  12. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    M.O.T.

    Mulla oli samannumeroiset boxit kutosessa ja kasissa.
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Näinhän se useimmiten onkin, sisällä on vain eri PROM:t.

    Ongelma on lähinnä silloin jos luovuttaja autosta ei tule ECM-boxia moottorin mukana, niin pitää etsiä sopiva ECM-boxi/PROM tai pelkkä PROM boxiin riippuen taas ECM:n numerosta.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Sulla unohtu vaan käytännössä tollaseen kopperoon koneen vaihdon työ, ei se sieltä nouse yhtä helpolla kuin pikapissa. Siinä hommassa yks kärpäsen paska vaihtaa imari ja jakaja + pultata kaasari sen irrallisen koneen päälle.
     
    xarper tykkää tästä.
  15. hantta

    hantta Double Gearhead

    Noinko kutosesta tulee kasi?
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Soosoo ethän sinä voi noin neuvoa ketään tekemään! Koska niin ja näin ja tuota ja joo noin.

    Samaa sanoin joskus itekkin jossain ketjussa, varsinkin jos vaihtaa 8 sylinterisin tilalle toisen 8 sylinterisin, sen tekee hyvin ja asiallisesti niin kyllä se on siinä sit.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No ei, mutta isoin työ on ottaa vanha kutonen pois astrosta ja laittaa kasi tilalle. Siinä ei yksi kaasarin vaihto paljon paina.
     
  18. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Entinen duunikaveri kertoi kasvattaneen toyotansa 1,6->2,0 kantta vaihtamalla, toimiskohan tässäkin jos vaan vaihtaa 8 virranjakajan?
     
    Gary Grand, Karpov ja hantta tykkäävät tästä.
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    On se kaasarinkin kanssa vaihdettava se kone ja lisätyönä vielä mm se imusarjan vaihto.
    Eri asia sitten jos se Astro on jo paskottu kaasarilla, sittenhän sinne voi laittaa minkä tahansa kaasari koneen tai vaikka samantein Sniper EFI:n :pinup:
     
    Gary Grand, caprice305 ja hantta tykkäävät tästä.
  20. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kaveri asensi Toyota Carinan 1,8 koneeseen Yamahan kannen, tähän projektiin jouduin vain kiilloittamalla kaikki näkyviin jääneet alumiiniosat ;)
     
    caprice305 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!