454seen puhtia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Chevrolet454ss, 23.8.2018.

  1. Weijari

    Weijari Gearhead

    Tuota jos "ylimiettii" niin hulluksi tulee. Kaveri sanoi hyvin:

    "Kadulla tärkeämpi on se että kierrosalue natsaa, kuin se viimeinen 20 heppaa. Nokassa mielellään vähän alle ja jos jää harmittamaan, niin vipusuhteella loput. Ei oo kauheasti iloa lisähevosista ja väännöstä, jos pito loppuu. Isompi vaikutus kulkuun on hyvällä turbiinilla kuin vaikka 262sen ja 268:sin erolla "
     
    TimoT tykkää tästä.
  2. max

    max Double Gearhead

    Pääsee viikonlopulla kasaamaan E-Street 454:sen yläkerran ja viimeistelemään motin.Aivan parasta hommaa tässä maailmassa SM seksin jälkeen!
    Mielenkiintoinen juttu kun ei ole tosiaankaan kyseessä mitkään AFR CNC kannet,vaan täällä Suomessa hiukan hierottu.
    Nyt ei tartte dynoon lähteä aivan äkkipoikana kaasarin (750 dp Race Holley)suhteen,sillä uskoisin sen olevan aika lähellä optimia.
    Tottakai aina on ollut erilaisia huolia kuritushuoneella,mutta sormet kyllä syyhyää kun ei oikein osaa sanoa kuinka paljon se mahtaa tuottaa.
     
    Herje, Skigu ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  3. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Tuliko tähän nokaksi se 305 magnum, vai saiko artsi ylipuhuttuun jonkun toisen kepin?
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Juu,305 Magnumilla mennään ja Victoria jr. on imusarjana joten 30 vuotta vanhaa systeemiä on käytössä.Tässäkin ne kamppeet mitä hyllystä löytyi.
    Keräilyerä.
     
    Skigu ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  5. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Ihanan usein kuultu lause,joka on mittarit kiinni osoittautunu ihan eri suuntaan.
    Kymmeniä ja kymmeniä kertoja on tuotu auto pihaan tuolla lauseella,jota seuraa "ei varmaan tartte hirveesti sun säätää niin se on siinä,on nimittäin aika hyvä ajaa".
    Parin tunnin jälkeen ja useiden suutin,neula,pumppu ruuvausten jälkeen, SEN jälkeen ajettuna mielipide onkin toinen.
    Mutta ihmeitä sattuu ja toivotaan sun mäntien tähden että olet oikeassa.
    On 2 eri asiaa se että sillä kaasarilla voi ajaa tai kun se on optimi.
    Laatikosta päin niillä voi ajaa,mutta lähelläkään optimia ne ei ole.
    Ei edes edellisestä kombinaatiosta.
    Mutta pääasia että saat projektin päätökseen,pääset nauttimaan pian talven hedelmistä.


    Esimerkki viime kesänä speksaamani 383 letukka,Vanissa.Hydy roller,alsa-kannet...Perus mieto paketti.
    Siinä oli vakio pakosarjat,vakio turbiini kun se oli säädettävänä mulla.
    Kaikki meni ok,tyhjäkäynnit 15 pintaan,tasakaasu ajot 50-80-100kmh samalle 14,5-15,2 alueelle ja WOT 12,2-12,6 alueelle.

    Nyt siihen vaihdettiin turbiini 2200 ja peltisarjat ja putkisto X-putkella,lyhyet ja loppuu ennen taka-aksilaa.
    Meni Edelin kaasarista neulat,suuttimet toisiopuolelle ja vakuumi jouset vaihtoon.Ja sytkä ennakkoakin sai muuttaa.
    Eli niin lähellä oli...vaikka oli laajakaistalla säädetty spot-on edellis kesänä...
    Ja oli sika laihalla täyskaasulla edellis säädöillä.AFR huiteli 13,3-13,6 alueella,se ei sulata mäntiä mutta ei tee voimaa ellei ole tätä otettu huomioon konetta tehdessä.

    Suosittelen kuitenkin viemään sellaiselle joka sen laittaa ajamalla tai rullilla varmasti kohdalleen.
    Ne muutamat sataset siihen hommaan tuon työn jälkeen voi pelastaa sun koneen.
    Mutta sun motti,sinä teet päätökset.
    Kaasarin koko mun mielestä hyvä,tulee kirpeä, nopeasti reagoiva paketti.Varaudu vaihtamaan 50cc pumppu,voi tehdä aika ison vaikutuksen ;)
     
    Skigu tykkää tästä.
  6. max

    max Double Gearhead

    Juu,tarkoitin lähinnä sitä,että tämä em.Holley kun oli aikaisemman 454:sen päällä dynossa,niin se oli niin paksulla että hädin tuskin pysyi käynnissä ja hankaloitti nokan sisäänajoa.
    Jos en nyt muista väärin,niin siellä on 72/76 suuttimet ja tuntuvat kyllä tosi pieniltä,kun motti kuitenkin oli lähellä 600 hp lukemaa.
    No,Santala kyllä hommansa osaa,joten tehdään niinkuin herra määräilee.
     
  7. rb

    rb Double Gearhead

    Sä olet valitettavasti vähän kaukana, mut onks tässä pääkaupunkiseudulla joku, joka säätäisi rullilla tarvikeruiskun kohdalleen?
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    En alkanu Maxia enempää taivuttelemaan, kun saatiin tuollekin nokalle rutut kohdalleen. Eihän nuo vanhat magnumit mitään huonoja neniä ole, hydraulinen laahurihan se tosin on.

    Vaihtuu ne projektiin varatut paksut ja isolle poraukselle tarkoitetut kansipahvit ohuisiin shimmitiivisteisiin, niillä pienenee puristustila reilut 7cc.
     
    Skigu, Camino'79 ja max tykkäävät tästä.
  9. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Mitä tähän tuli staattista ja dynaamista?
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    ^ Olikohan staattista jotain 11.4 ja dynaamista vähän päälle kasin.
     
    Skigu ja max tykkäävät tästä.
  11. janihei

    janihei Gearhead

    Kateeks käy autopuolen sällejä ku saatte käyttää ronskeja nokkia. Marine vehkeissä täytyy aina pitää overlap maltillisena tai muuten vetää vettä pyttyyn ja staattista puristusta kun on 10:1 niin nousee dynaaminen ruttu miedoilla nokilla taivaaseen. Tonne karvan päälle 8 staattiseen koitan itsekin tähdätä mut ne vaan pakkaa 8.5-9 haarukkaan kun nokan speksit olis muuten kohdallaa, ei kai se auta ku ruveta mäntiä sorvailee. miten paljon tako männän lakeen täytyy jättää tavaraa?
     
  12. max

    max Double Gearhead

    Olisihan mulla ollut myös Cranen ja Compin roller nokat tähän,jotka ovat isoja verrattuna tähän Compin 305H nostalgianokkaan verrattuna.
    Nykyajan turhuutta ovat,ja lisäksi roller nostajat jotka ovat muovipakkauksessa ilman mitään tietoa valmistajasta herättää epäilykset kiinalaisuudesta.
    Ei viitsi aiheuttaa konetuhoa tietämättä alkuperää ja onneksi ahneus nokan kanssa oli tällä kertaa aisoissa.
    Olisko sitten tällaisesta roller nokasta aivan ratkaisevaa etua tällaisessa vaatimattomassa yhdistelmässä?
    Uskoisin että ei.
     
  13. Weijari

    Weijari Gearhead

    No rullanokkaan saa samoilla Asteilla aika paljon enemmän Nostoa.
     
    xarper tykkää tästä.
  14. Dicktaattori

    Dicktaattori 2nd gear

    Maxi, sun pitäs kyllä jo hommata kunnon istuin siihen pikkariin.
     
  15. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Jep,nyt tuli pannu valmiiksi.500 heppaa ja 750 vääntöä ja kaikki hyvällä käyttöalueella.Kannet tuli TrickFlowlta,nokka Lunatilta ja männät Iconilta.Eihän tohon loppuksi jäänyt vanhaa ku lohko ja kampiakseli ja nekin tehtiin uusiksi koneistamolla yhden pytyn kunnon takia.Polttoaineen annostelee Fitechin 600hp ruutta ja puristukset jäi alle kympin.Jätin moottorin koontihommat ammattilaiselle,kun itsellä olisi tietotaito ja aika loppunut varmasti kesken.Tavoitteeksihan asetettiin hyvin vääntävä ja käyttöalueella toimiva katumoottori,jolla voi joskus vähän aiheuttaa pahennustakin ja sitä myös saatiin.Kiitoksia ketjun ukoille hyvistä vinkeistä ja muustakin tarinoinnista aiheesta ja aiheen vierestä.....
     
    J.J., T781, janihei ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. max

    max Double Gearhead

    Minkä kokonen on tuo Lunati.
     
  17. max

    max Double Gearhead

    [​IMG]

    Tuollainen siitä nyt tuli.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  18. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Moro.Nokka on tämmöinen ku Lunati 10110618lk efi compatible.
     
  19. janihei

    janihei Gearhead

    Mitkä noi trick flown kannet oli.
     
  20. Chevrolet454ss

    Chevrolet454ss 1st gear

    Moro.Kannet on BBC powersportit TFS-413100001-M13
     

Kerro tästä muillekin!