Ilmastoinnin flekti chevrolet 2500 95 454.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja monster, 19.5.2019.

  1. monster

    monster Gearhead

    Pickupin keulalla ilmastoinnin lauhduttajan päällä sähkö ropelli ei pyöri ei. Puhaltimen hiilet loppu eli sökö ,uusi puhallin paikoilleen ja testiä mutta ei lähe pyörimään .lauhduttajassa on anturi en tiedä liittyykö puhaltimeen mutta navat yhdistämällä ei kuitenkaan tapahdu mitään.on sulake ja rele.releen kun korvaa hyppy johdolla niin pyörii lefta.eli mikähän tän pyörimistä ohjaa ja milloinkahan tän pitäs pyörii.kompurassa on ylipaine kytkin mutta pysäyttää vaan kompuran.ilmastointi kyllä toimii ok ,kiinnostais vaan toi ropelli saan toimii josko siinä ees vikaa on.
     
  2. Kahvipoika95

    Kahvipoika95 2nd gear

    Tarkistasin releen ja maadotukset. Flekti pyörii kun lauhduttajan kennosto lämpenee tarpeeksi, ajoviima ei aina riitä jäähdytykseen. Lieneekö jossain malleissa ac flekti menevä päälle kun kompura kytkeytyy..
     
  3. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Ei oo kyl alkujaan ollu semmoista noissa. Vain mekaaninen flekti on.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Näin minäkin olettaisin.
    Henkilömalleissa, joissa on sähköflektit, niin ohjaus kiertää antureilta ECM:lle ja se käskee flektit käyntiin.
    Jos siinä on omatekosuutta, niin paluuveden lämmön lisäksi flekti on taiottava käyntiin heti ku ilmastointi on päällä. Jos se on unohtunut tehdä, niin ainakaan kompura ei ole tykännyt.
     
  5. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Voi olla myös ilmastoinnin sähköflekti yhteydessä moottorin lämpöanturiin, esim. irroittamalla lämpöanturin töpselin, flekti huutaa koko ajan.
     
  6. J.J

    J.J Gearhead

  7. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Menevät nähtävästi samalla logiikalla kuin fordillakin. Jos on bensiini niin herkästi on sähköflekti avittamas ilmastointia. Toki myöhemmissä kiisseleissä myös.
    Itsekkin piti oikein tuo kaavio kaivaa opuksesta mutta JeiJei ehti ensin.
     
  8. sibe70

    sibe70 Gearhead

    Kun lauhduttimen paine nousee riittävän korkealle niin painekytkin antaa käsky flektin releelle ja taas Rele antaa virran flektille. Relettä voi ohjata myös moottorin lämpöanturi. Monesti maapuolen ohjaus....
     
  9. monster

    monster Gearhead

    Tää oli se vastaus mitä odotin kyllä jo ensimmäiseksi.:(
     
  10. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Nyt kun ajatuksen kans luki ni tää ei ollukkaan dieseli vaan Bensa ni taitaa olla siinä vänkärin puolella muistaakseni olla alkujaan joku sähkö flekti.
     
  11. monster

    monster Gearhead

    Ei tää ollutkaan niin helppo nakki.toho painekytkimen toiseen johtoon tulee heikkojännite vaikka flektin rele irti niin kuin sen perässä ois joku muu ohjain,johdon kun maadoittaa niin sisäkierron läppä menee kiinni
    .mutta ei ole löytynny vielä yhteyttä leftan releelle.
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jos se on orkkis sähköflektillä, niin anturit menee tietskalle ja tietska hoitaa flektit. Ei ole enää vain suoraan flektille omia antureita.
     
  13. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Toimiiko sen rele niinkuin kuuluu ?
    Alkuperäisestä kuvannosta olet testannut sen flektin suoralla virralla tai siten sen ymmärrän.
    Testaa releen toimivuus ja muutenkin mittaa, että sinne asti tulee kaikki ok.

    Helpompi lähteä sieltä suunnasta kun jos kuvaa hätäseen oikein tulkitsin niin flektin pitäis lähtee kolmen eri ohjauksen avulla päälle. Joko joku lämpöanturi, ilmastoinnin kytkin tai boksi päättää maadoittaa kelan.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Totta, jos kuva on oikee. Näyttäs lavamallissa vielä olevan suoratkin ohjaukset jätettynä.
     
  15. monster

    monster Gearhead

    Joo kyllä rele toimii vaihdoin pensa pumpun releen kanssa päittäin. Ei vaan tuu sitä heräte maadotusta.
     
  16. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Ja kelalle tulee varmasti se jännite kaikenaikaa kun virta on päällä ?

    Näytti oleva 10a:n takana jos kuvaa on uskominen.

    Voi kuulostaa tyhmiltä kysymyksiltä, mutta olen vain itsessäni monesti huomannut, että olisin ollut ihan tyytyväinen kun joku olisi minulta kaikki "itsestään selvät" kysymykset kysynyt niin päässyt huomattavasti helpommalla monesti :D
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  17. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ilmastointi on yksi käskyttäjä,samoin toinen koneen lämpöanturi joka käynnistää korkeammassa lämpötilassa kuin eka flektin anturi.
     
  18. monster

    monster Gearhead

    Ihmettelin miks moottorissa kaksi lämpö anturia.on toi johtojen penkaaminen vähä haasteellista .tossa jarrutehostimen alla toi painekytkimen johto haarautuu kun tietäs mihin .releen herätin johto kummiskin eri värinen.
     
  19. monster

    monster Gearhead

    Toikin potkuri heräs henkiin kun ilmat lämpes .ainaskin motin lämmöt kun nousee tarpeeks ylös niin oikean puolen kannen anturi käskyttää tota.
     

Kerro tästä muillekin!