Ravistaa vauhdissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja LordMrFord, 26.5.2019.

  1. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Missähän mahtaa olla vika kun 170cid Fordin kutonen ja kolmilovinen laatikko ravistaa tuossa seitsemässäkympissä?
    Ravistus loppuu kun painaa kytkimen pohjaan ja kone ei kuitenkaan itsessään ravista vaikka antaa jenkaa tyhjänä.
    Ravistus ehkä pienenee hieman kun laskee kytkimen oikein varovasti eikä tiputa vain sitä alas.
    Kytkinpaketti on uusi, pinionilaakeri saattaa olla vähän väljä kun joutui hoonaamaan poralla mutta sama vika oli ennen vaihtoakin kun siinä oli väljää yli puolisenttiä.
    Myöskin laatikko on ilmeisesti uudempaa mallia ja patentoitu kytkinkoppaan kiinni.
     
  2. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    siis joku Cologne vai mikä? tota noin onko se vaihdelaatikko suorassa siellä? jos on moottori vaihdelaatikko yhdistelmä vinossa se muuttaa kartaania ja ravistaa.
     
  3. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    1962 170 cid Lima.
    En ole suoruuksia katsonut mutta alkuperäisellä paikallaan ja eikös sen pitäisi ravistaa silloin myös ilman vetoa kun karnaani pyörii kuitenkin vai muuttaako tuo pykälä silmässä asiaa?
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Heitellää ny lottonumeroita, mitä ite tsekkaisin. Väljät ristikot, no ei ehkä välttämättä? Kartaanin kulmat ketuillaan just niin hilkulla et vapaana ei hirveesti studaa, mut veto päällä pinioni nostaa nokkaansa sen verra et tutisee kun lehtijouset ja puslat antaa periks...?
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. grantorino

    grantorino Gearhead

    Vaihteiston kannatin kumityyny saattaa olla irtipoikki kulunut, silloin pääsee voimansiirtolinja hytkymään maantienopeuksilla. Viime kesänä yhteen aspeniin uusin tuon kumityynyn ja auto alkoi kulkea yli satasta ravistamatta.
     
  6. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Silmälaakerissa oli millejä väljää samoin kuin laatikon hännässä. Vaihtui sitten koko tekniikka.
     

Kerro tästä muillekin!