Enskahommaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kaksipyöräiset', aloittaja black label, 28.2.2010.

  1. kalikkapalikka

    kalikkapalikka 3rd gear

    Tuolla kuin oli aiemmin mainittu että crossilla enduron ajaminen on hankalaa... Millaisia eroja crossi- ja enduroversioissa on ja mikä crossiversioissa aiheuttaa ongelmia enduroajossa?
     
  2. zuinula

    zuinula Gearhead

    Suurin tekijä on alusta, crossialusta on usein turhan jämäkkä suomienduroon. Toinen ero on moottorin luonne, crossi keskittyy ylärekisteriin ja enska on luonteeltaan vähän tasaisempi. Sitten on nippu pienempiä eroja mutta niillä ei ole suurempaa merkitystä.
    Omat ajot olen ajanut punakilvellä, joka on alunperin ollut crossipyörä.
    Mutta jos into on kohdillaan eikä kysymys ole muusta kuin kuntoilusta niin crossilla voi hyvin vetää mettässä ja enskalla radalla. Muu on selittelyä;)
     
    Sierra, Rotten ja peto tykkäävät tästä.
  3. peto

    peto Gearhead

    Aikanaan ajoin enduroa kilpaa, "kisapyörä" oli aito enska ja varapyöränä
    oli
    saman merkin crossi. Treenipaikkana oli kivikkoinen metsäpätkä. Yhden kerran kisapyörä oli remontissa ja jouduin ajamaan crossilla pätkän. Ai että oli hieno peli vetää kunnon kivikko polkua. Kierrosajat parani heittämällä. Tämän jälkeen "kisapyörä" muutettiin lähemmäksi crossin säätöjä. Kuntoa ja agressiivisemman ajotyylin jäykempi ja terävämpi pyörä vaan vaati ;)
     
    Rotten tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!