Pelastustarinoita -haaste

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja riviera56, 5.6.2019.

  1. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Mikää tosiharrastaja täs olla ja tää kiriootuskin on sellaasta sekalaasta virhelyäntien sulo säveltä. Touhuan vaan jotaki pikkuusta ihimisten iloksi ja oman ajan kuluksi.


    Marko Perkeles

    Heittää ny haastetta jutskaamisesta tällääselle hiliaaselle pohojalaas miähelle joka justihin ja justihin saa pirettyä emännän Neonin liikkees .

    No jos ny ei alooteta ihan siältä syntyjä syvältä eli mopoaikojen pelastukset on ollehet muutama jaawa ja MotoGutsi jne.

    Oikiasti jos ajatteloo niin Goliath express 1100 on ollu se eka ns pelastus ku OD:lla oli ilimootus notta olis löytyny tuallaanen vanaha paku joka pitääs hävittää. Kattelin Goliathin kuvaa ja tuumaalin ittekseni notta kukahan hullu tuanki pelastaas. Voi ristus ku erehryyn näyttämähän kuvaa akalle niin se tuumas vaan notta Goliathillaon nätti hymy eli se tuloo meille. Siitä sitte soittelemahan ilimootuksen tekijälle että otamma yhyren Goliath merkkisen pakettiauton ja piste. Auto oli Nurmijärvellä ja mä Lapualla..... Soitto kaverille että hakoo auton omahan pihaan ku oli kiirus saara raato pois sillooselta paikalta. No mulla käsi just operootu olokapäästä joten aikaa hakureissulle löytyy mutta milläs haet. Buikin farkun perähän laina traileri ja kohti syvää etelää. Jalasjärvellä vaihdoin Buikin kaverin Hiluxiin ku Buikki ei jaksanu vetää eres tyhyjää traileria. Hetki ajoa Goliath Trailerille ja kotia kohti. Motarilla joku ohittava nosti peukunpystyyn!

    Muutama ilta tallis (n1500tuntia) ja auto leimas. Operaation aikan opin että KLB on perseestä (käski paalata kyseisen 5€ paskan ku ei teherä mr autoa ja mä oon täys kusipää jos en löyrä auton kantakorttia jne) mutta toisaalta löytyy hyviäkin mobiiliukkoja jotka auttaa. Ai niin ja kyseisen kantakortin löyti yks OD harrastaja Mobiliasta. Kiitos vielä hänelle.

    Ku tää piäni Neandertaalilaanen keräilijäsolu heräs aivoosta niin hommahan jatkuu!

    Seuraavaksi löytyy mielenkiintoonen paku keskisuomesta. Oli talvi ku soittelin Ford Thames Frighterista ilmoituksen tekijälle. Kyseinen luxus paku oli toiminu hyvänä kuljetus välineenä useammalla ihmisellä kunnes oli ollu menossa savimonttuun mutta onneksi omistussuhde oli muuttunut viime hetkellä ja takaisin vanhalle omistajalle. No talavi kului ja unohdin koko asian mutta sitten yhtä äkkiä kesällä tuli mieleen SE THAMES! Yhteistietojen ettintää ja soitto. Olis kuulemma menos ens viikolla paaliin ku ketään ei kiinnosta. Taas traileria kehiin ja niin Thames haettiin Lakeurelle. Hakupäivän iltana oli Lapualla Ruisinki ja sinne siis Thames lavalla.....

    Vajaan Kolmen viikkon illat hitsausta, sähköjen uusintaa, jarrujen kunnostusta, kärkien putsausta sisustus ja ei ku puuhakilvillä Vaasaan Vani miittiin. Auto oli seissy 28v pihallatuules ja tuiskus ja kärjet ku putsas niin tulille.....

    Eihän toi Vaasan reissu ny niin helppoollu ku roikuin pomin pääsosan matkaa mennen tullen! Mutta käytiin. Tapahtuman jälekehen pikkuusen lisää kunnostusta ja auto kilipihin.

    Sitte piti lähtiä kaverille hakemahan G30 vania.

    No sillä reissulla tuli ostettua Camionette eli Aaltopelli sitikka.

    Kaveri tajus hetken päästä ettei siitä oo auton koriaajaksi ja se G30 Vanikin siirtyi mulle! Siihen tuli tehtyä pellit ja koneeksi valikootuu tallin hyllystä Olds 403cid kones jota ”hieman” piristettihin. Ei oo viälä kilivitetty ku meni tua kones liika raaksi...... Yks laatikko sillä tuli tuhottua eka kokeelulla. Kerrasta kaasu pohojahan niin se siitäTH350 loorasta.

    Sitte tuli tää Markon Löyrös. Pikkuusen ku hullua yllyttää (kakskohan viästiä kerkes latolöytöpalstalla olla ku asia oli selevä) Markon avustuksella auto siirtyi Sipoosta Tampereelle josta se haettiin Caprise Classis farkulla Lakeurelle. Oli muute sasinmäki Piiiiitkä ku loikottelin alamäkehen trailerilla keula taaksepäin aisapaino nekatiivinen yhristelmällä. Kotia päästihi ja alkoo operaatio RAF977. Ai niin tos välis tuli hommattua Lapuan vanha paloauto International Loadstar 1600 ja tais se UAZ;kin osua ennen RAFfia. Ei jaksa tarkistaa kotosivuulta!

    RAF977 olis kasaantunu äkkiäki ku oli sellaanen ”heleppo” rojekti n10neliöä pelliä uusiksi jne muttaku hajotin oikian kären kämmenen autonoven välis niin rupes kokorojekti ottamahan kaalihin. Ovi ei ollu eres RAF977 ovi. Kaks vuatta meni notten eres voinu ajatella tekeväniautolle mitään mutta sitte onnex tuli taas virtapiikki ja 2018 RAF977 valamistui yht äkkiä. Kilivet ku saatihin niin Latolöytöpalstalla joku.... heitti kehihin notta Mulla vois olla tylysää ja tartten uuren rojektin ja se uus rojektihan sitte löytyy vaikka ei kolahtanu muhun mutta akka tuumas taas että MÄ HALUUN. Miksiköhän jos mä tuumaan notta mä haluun niin ei tapahru mitään mutta toisin päin kyllä. Elettihin syksyä ja alakoo hirviä kulietuskaluston mettästys. Ei löyry sopivia vehkehiä mistään. Tuli talavi ku yhtäkkiä lamppu syttyy Artolla on pikku kuorkki. Auto tietenkin talvitiloolla. Rojektin myyjä on onneksi ymmärtäväänen harrastaja ja sovitahan notta keväällä ku lumet on sulanehet niin rojekti haetahan pohojanmaalle.

    Tampereen hotrotis oltihin RAF977 autolla VTCF/ManseVans osastolla

    Lopulta ne lumet suli ja Humber Hawk 1957 siirtyi Merssulla Lapualle. Akkahan siitä innostuu pukkaamahan kuvia ja juttua Vasepuukkihi niin olikahan seuraavana päivänä ku tuli yhteyrenotto eräältä herrasmiäheltä notta MUN pitää hakia yks auto ku on menossa halli myntihin. Mistä helekatista näitä oikeen tuloo....... Autua ei haluta paalata eikä oo myynnis mutta omistus suhde siiretähän mulle ku mä oon kuulemma pelastanu noita raatoja!

    Voi Ristus. Mistä siirtokalusto????? Traileri löytyy paikalliselta autokorjaamolta jamilläsvedät ku ei oo oikeen mitään veturia leimas. ONNEX on UAZ olemas! Seurravana viikonloppuna UAZ liikenenkäyttöön ja kohti Kurua. Jo menomatkalla tuntuu notta tuloo piiiitkä reissu. Kun sain parin raksamiehen avustuksella ”RILEYN” trailerille niin UAZ noukka kohti Lakeutta. Tuli siinä läheteltyä kuvia kaveriille ja paras viästi takaasin oli notta Juhapih oli parikymmentä vuotta sitten käyny kattomas samaa autoa ja torennu liian häjyksi rojektiksi ja silloin. No kotia päästiin lopulta japikaisen tutkinnan jäläkehe alaakoo epäälys herätä auton merkistä. Ei saakeli enhän mä mitään RILEYTÄ oo hakenu. Autohan onkin Wolseley. No haittaaks?? Ei haittaa. Ny ollahan kuitenki täspäiväs ja Humber Hawk on täysin kesken ku nua tyä sun muut jutut häirittöö hommia ja jostakin ihimeen syystä on tullu miälehen notta jos ny kerrankin tekis kerralla aluusta loppuhun kunnolla yhyren rojektin. ONNEK en laittanu minkä vuaren juhannukseksi ajohon mutta tarkootus olis saara 2019 leimalle jos ei ny mitään aivan ylitte pääsemätööntä tapahru.

    Ai niin tulihan tossa jossain välis pelastettua yks Caprice Classic pitkäkattokin malliin hain MUN Capricella sikaaria paikalliselta ABC:lta tuli kaveri juttuuhin ja sanoo notta sillä on yks pitkäkatto joka pitää hävittää. Eli pitihän sekin hakia vaikka niitä pitkäkattoja oli jo 2kpl pihas :cool:

    Täs tuli tälläänen pikaane pintaraapaasu mun touhuusta eli eipä tässä muuta ku hyviä pelastusretkiä kaikille!

    Ja jos joku ei oo vieraallu mun kotosivuulla niin tos on osootes
    http://kanadanvani.fi/
    Nua netin päivitykset ei oikeen enää huvita mutta jollain aikataululla yritän pitää teidät ajantasalla HUmber rojektis.

    Helekatin ISOO kiitos teille OD:laasille jokka ootta auttanehet näis jutuus niin tuala maakunnas ku neuvoolla täälä voorumilla.

    Heitetähän haaste jollekkin ku mä en tunne ketään mutta jostain syystä kaikki tuntoo meikälääsen.........
     
    Muokattu: 8.6.2019
    Sierra, esmi, FuryIII '71 ja 14 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Heitetään haaste nimimerkille Holley
     
  3. Holley

    Holley Gearhead

    En ole mitään erityistä pelastanut. Chevy kakkoseen halusin lukkoperän ja Vantaalla oli myynnissä rullaava vaaleansininen Acadian. Autohan oli hyvä ja vähän ihmettelin, miksi se on myytävänä niin halvalla ja miksi siinä on kilvet, mutta ei ihan loppuun asti papereita. Selvisi, ettei välillä autoa oltu otettu omiin nimiin lainkaan ja siksi kaikki maksut olisivat olleet varsin jäätäviä, jos oltaisiin toimittu autoa myyvän kanssa suoraan. Joten minäpä soitin Pohjois-Pohjanmaalle ja kaveri oli varsin ilahtunut, kun lupasin lähettää auton kilvet hänelle luovaria vastaan. Jätettiin siis ikään kuin kokonaan pois auton kierros Etelä-Suomessa. Auto siis oli rekisteröitävissä. Enkä lopulta ottanut siitä sitä taka-akseliakaan. Hukkasin halvalla lopulta molemmat aihiot, sekä Chevy kakkosen, että Acadianin.
     
    mikkis83, Norri ja miguelo tykkäävät tästä.
  4. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Just kotiuduin uusimmalta pelastus reissulta. Tuolla pohjoisemmassa on jo viitisen vuotta seissyt kylmässä hallissa 90- luvun puolivälin Eldo. Omistaja on sitä minulle tarjoillut vuosien varrella. Omat Northstar muistoni ovat siksi lähellä, että en ole innostunut. Ja täällä kirjoittelee eräs "asiantuntija", joka kerran oli Northstarista sitä mieltä, että "se on kuin vastaatuuleen kusisi" . Tämä upea kommentti siis ilman että on koskaan edes omistanut norttia. Kaveri, jolle Eldo noudettiin, on sitä mieltä, että norteissa ei ole mitään vikaa- niihin kun hieman paneutuu, asiat pysyy hallinnassa ja autot kunnossa. Helppo uskoa, hemmolla on neljä norttia ajossa ja pari varalla, ei mitään ongelmia. No, viiden vuoden seisonnan voisi ajatella johtavan siihen, ettei tuollaisella tietokone Cadillacilla tee enää mitään. Totuus on mielenkiintoinen. Läh dettiin pelastusreissulle 95 Eldolla vakaana tarkoituksena ajaa seissyt auto tosta vaan kotiin, matkaa 500km. Eldon paksi ihan täynnä, akku, nesteitä, jarruletkut, jarruputkea kieppi, puolat, tulpat, suodattimia, sytytysmoduuli, työkaluja ym. Saavuttiin paikalle, Eldo makaa renkaat lytyssä hirmuinen pölykerros päällään. Joltisenkin toivoton näky. Moni olisi jättänyt auton siihen jatkamaan uniaan. Akku kiinni, tunkki alle, renkaisiin ilmaa, vot, siitähän se jo nousi. Paisariin nestettä, samoin jarrunesteet. Tulille, ekalla! Renkaat pitää ilman, pyörät pyörii! Hieman epäuskoista ihmettelyä..ei tän pitäny näin mennä, eihän ennenkään oo menny..ei perhana eihän tässä oo muuta ku radalle. Jarrujen ilmaus, hallista ulos. Testailua, kyllä vaan, kaikki toimii. Luulis nyt edes tietojärjestelmien herjaavan tai olevan tiltissä, ei. Pikku pesu ja pelastajat parin kaljan kautta yöpuulle
    Tänä aamuna haettiin tarrat ja eikun kotia kohti. Koko 500km matkalla ei pienintäkään häiriötä missään kohtaa, Cadillac toimi ihan kuten pitää! Nyt Northilla on yksi North lisää. Olisipa kaikki aina näin helppoa!!

    Pertti K, olisiko sulla mitään sopivaa stooria?
     
    Vellu71, Pertti K, wilburi ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Ai niin, ilmastointi oli hukannut kylmäaineensa, ehkä ymmärrettävää kuitenkin.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    No, olisi ollutkin kuin tuhannen ja yhden yön tarinoista :D
     
    Norri, isalmela, mikkis83 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mää sitä stooria mitä arvatenkin meinaat, niin jo vähän alottelin tuonne: https://www.overdrive.fi/forum/threads/1993-gmc-typhoon-1274.310253/
    Jatketaan kun jaksetaan.
     
  8. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Ok. No haasta joku muu niin saadaan jatkoa
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    @Pauli Purhonen
     
    Powerstroke, Jussi289, Gary Grand ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  10. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Hei, ei se oo harrasteauto jos sitä ei tarttee aina korjata.
    Ja jos/kun se hajoaa tien päälle niin se vain kasvattaa luonnetta
     
  11. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Oisin jättänyt ostamatta tuon vian takia.
    Kuka nyt ajais näillä helteillä ilman ilmastointia ?
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  12. north

    north Gearhead

    Avan tos taanoin kävin hakemassa yhden tax free eldon no matkaa noin 250km ja eikun tarralaput ja ajoon,no laturihan siittä hajos noin 100km jälkeen.
    Oli siinä porukoilla ihmettelemistä kun ladattiin toisella eldolla akkua täyteen.
     
  13. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    ”Tää on kato tämmönen ladattava hybridi.”
     
    Norri, Jussi289, miguelo ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. north

    north Gearhead

    No se haaste Dart-66
    Sul löytyy varmaan jotain?
     

Kerro tästä muillekin!