-54 windsor

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja sleepercooler, 30.5.2019.

  1. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    [​IMG] Tuli hommattua Floridasta tälläänen helmi Chrysler Windsor deluxe, lättäpää 265 moottorilla!

    Autolla veivattu 96000 mailia seissyt -60 luvulta tähän paivään ja jenkkilässä 2 omistajaa.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 1.6.2019
    teehoovee, ImpJay, PetriN ja 21 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. esmi

    esmi Gearhead

    Joskus mummolan pihassa seisoi 53 tai 54 Chrysler oli äidin veljen ja muistaakseni sen kavereiden kimppa auto, mikä sitten oli loota vikaisena jäänyt seisomaan joskus 60 luvulla, ei ole enää ketään jolta autosta saisi tietoa, esim. Koneesta ja mallista. Komea musta edustusleikkipaikka pienelle lapselle!, muistaakseni 72 tuli romu-ukko ja otti sen lavalle ja Skoda sen päälle!, se on viimeinen muistikuva siitä!, harmi että ei 6v poikaa uskottu ettei sitä saa viedä mihinkään! :(
     
    Buick55, mikaa7146, palontie ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Möyhee. Onko tossa vielä fluid-drive laatikko? Oli aika veikee tapaus kun rakentelin yhtä '48 Yorkkeria.
     
  4. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Niin nätti patina että toivottavasti ei ole tarkoitus maalata..? :cool:
     
    palontie tykkää tästä.
  5. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Mielestäni on PowerFlite automaatti
     
  6. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    En todellakaan meinaa maalata, korkeintaan jonkinlainen lakka päälle...tai sit mennään tollasenaan:)
     
    Rotten, palontie, Pertti K ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kuulostaa hyvältä.
     
  8. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Rysleri on suunilleen niillä sijoilla mihin hinuri kuski sen jätti, siirettiin poikien kanssa muutama metri etiäpäin...

    Ensiviikolla kerkii paneutumaan tähän projektiin kunnolla, tarkoitus on saada mahd.pian ajokuntoon ja rekisteriin..tai ainakin toivon niin:D...

    Motti on jumissa, toivon hartaasti että lähtisi kevyellä elvytyksellä pyörimään;) ja tietysti jarrujen läpikäynti.

    Ja varmaan jotain hitsattavaakin löytyy, mutta pikaisella silmäyksellä näytti ihan ok:lta....
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    On kyllä nätti peli! :cool: Näyttää päällisin puolin osiltaan melko täydelliseltä ja suoraltakin? ..vai onko toinen kylki perunapeltoa?:confused:
    Hieno laite joka tapauksessa!:p
     
    sleepercooler tykkää tästä.
  10. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    KIITOS!!! Itse tykästyin tähän malliin heti, vaikka on 4d tolppa, mutta tyylikäs sellainen, kauaa ei tarvinnut miettiä ostoa.

    Vois sanoa että on osiltaan täydellinen ja pelleiltään suorat..JJ (jenkki joe) paklannut vasenta etuloksua, mutta se täytyy oikoa.

    Maskin kromilista ottanut hittiä, takaoven verhoilun kromilista vääntynyt ja konepellin keulamerkki uupuu sekä hanskalokero puuttuu...siinäpä ne mitä kolmessavartissa kerkes vilkasee:odbiggrin::odbiggrin:.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  11. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Tänään keritty muutamaksi tunniksi tallille ropaamaan. Mielenkiinosta otin jenkkikilvet pois ja kappas kolmet kilvet päällekkäin ja ylin alimmaisena..
    [​IMG]

    Kannen otin samalla pois, kun kiinnosti miksi motti on jumissa..

    [​IMG]

    Yllättävän siistiltä näytti......laitoin männät diisseliin likoomaan...jos vaikka lähtis liikkumaan!
     
    12345678910, isalmela, Vuppe ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Loppuviikosta kerkesin pyörähtää tallilla ja kolmesta pytystä dieselit liuenneet, mutta vikasta ei! Eli siinä mäntä jumissa???
    Kampuran pulttiin ei ollut sopivaa n44mm hylsyä, joten ei pääsyt siitäkää kokeilemaan mäntien liikkuvuutta..

    Jäähdytin ja vesipumppu purettu pois tieltä .. vesipumppu jumissa ja ruosteessa, mutta näyttäis löytyvän korjausarjaa siihen..

    https://m.oldmoparts.com/parts-front-axle-list.aspx
    onko tietoa kyseisestä firmasta, miten toimii , on ollut ongelmia tavaran kanssa??
    Näyttäis löytyvän hyvin osia...
     
    Muokattu: 20.7.2019
  13. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Ei lähtenyt männät liikkumaan vaikka melko kovaa paukutin.. ja ja kampuran päästä hylsyllä ja pitkällä varrella väänsin..:mad::mad:

    Ei auttanut muutakuin ruveta purkamaan konetta pois keulilta..piti melko monta pulttia avata ennen kuin jäähdyttäjän kehikko lähti pois tieltä.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Muokattu: 18.6.2019
    Pertti K tykkää tästä.
  14. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Tuumailen nyt tota kone prokkista, onko joku tehnyt/ kunnostanut vastaavan koneen??

    265: ssa ei pitäis olla mitaan ihmeellistä, koska osia löytyy edelleen. No jos leikitään ajatuksella, "virittäminen" ei taida löytyä mitään performance nokkia/muutakaan palikkaa.

    Offenhauserilta löytyy tupla imusarjaa ja joltakin osatoimittajalta näytti olevan tupla pakosarjaa, siinä taitaa olla visiin ainoot muutokset vakioon.

    Tarkoitus olis kuitenkin kunnostaa nykyinen spitfire kone...

    Kattellaan lisää kun saan koneen pois keulilta ja pukkiin..
     
  15. f34

    f34 Double Gearhead

    Just oli juttua Koneet lehdessä juipista joka liuotti juuttuneen koneen männät kiehuvalla polttoöljyllä onnistuneesti.
     
    isalmela ja sleepercooler tykkäävät tästä.
  16. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Minulla tuli 58 DeSoto Diplomatin matkassa kauan ulkona ilman suojaa seissyt ryppyreuna. 6 mäntää lähti aika pienellä väsyttämisellä = polttoöljyä ja tunkeuma nestettä. Viimeiset 2 vastusti, kunnes kaadoin keitettyä kiehuvaa moottoriöljyä pyttyihin muutaman kerran. Männät irtosivat täysin ehjinä.
    Huom Kun keität öljyä esim primuskeittimellä sammuta keitin ennen öljyn liikuttelua öljy huurut ottavat tulen varsin äkkiä.
     
    Pertti K, Gary Grand, Jussi289 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Olisko Isky tehnyt suurten rottasotien aikaan nokka-akselia? Ehkä joku muukin? Voisko sen nykyisen nokan hioa hiukan kireemmäksi?

    No tuossahan on noin 3 vaihtoehtoa:

    1. Pussihousukoulukunta, joka ei tee mitään muutoksia.

    2. Vanha koulu, joka yrittää virittää vanhoilla osiilla.

    3. Apukoulu, joka rakentaa siihen ruiskun.
     
    PetriN ja Pertti K tykkäävät tästä.
  18. maxvo2, Gary Grand, palontie ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

  20. karhu01

    karhu01 2nd gear



    Turbottaa nii tulis aika mellevä työkone.
     
    Gary Grand, sleepercooler ja mikaa7146 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!