727 käännetystä manuaalista automaatti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Skigu, 27.6.2019.

  1. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Mitäs tohon tarvis vaihtaa, että sais hyvän katulaatikon kevyeen repimiseen?
    Tää koneisto on sitä mallia missä ei ykkösellä oo takapanta käytössä.
    Noi ei ilmeisesti oikeen tykkää ykkösellä kumin poltoista ja sivuluisuista? Oma kevyt repiminen kumminkin on tota kevyttä luisua ja sit kakkosta.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En hokannu että haluatko sen koneiston automaattiseksi? Se ei onnistu millään ilveellä mutta normi koneiston voi tietenkin vaihtaa tilalle.
     
  3. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

    Manuaalikoneisto on varmaan turboaction tai TCI? Jos keskipakosäätimeen on jätetty painot paikoilleen niin ei vaadi muuta kuin tomaatin koneiston ja kickdown- himmelit että toimii. Accumulaattori kannattaa samalla käyttää irti ja tarkastaa että siellä on molemmat tiivisterinkulat paikoillaan.
     
  4. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Voisin manuaalinakin ajaa ihan hyvin, jos sen vaan saa kestämään kuminpolttoa ja luisussa ajamista? Vai onko ainut keino vaihtaa valve body takasin automaatiksi ja siihen shift kitti?

    En tiedä minkä puljun koneisto lootassa on, kunnen ole viä öljyjä vaihtanut.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Käännetyn kaavion koneistoa ei pysty muuttamaan automaatiksi. Suurin ongelma tossa on se että jos ykkösellä tulee yhtäkkiä pitoa niin vapaakytkin saattaa kajahtaa paskax. Sen pystyy vahvistamaan mutta vaatii lootan aavaamisen. Kakkosella kumia saa polttaa niin paljon kuin huvittaa ja jos on woimaa niin sillä voi aloittaa sen polton myös, vapaakytkin ei ole enää kakkosella käytössä.
     
    Skigu tykkää tästä.
  6. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Mikä hyöty tosta käännetystä manuaalista on jos sen käyttöö tarvii erilailla varoo, kun normi askii, ettei kajahda?
    Taitaa siis olla paras vaihtoehto hommata toinen venttiilikoneisto. Sattuisko jollain oleen ylimääräistä myytäväksi?
     
  7. Herje

    Herje Double Gearhead

    Pystyy vetämään vaikka 7000rpm ja tökkäämään isompaa pesään.
    Eikä ole vaaraa että tökkää vapaalle tai pakille.
     
  8. xarper

    xarper Gearhead

    Kyllä tuo vapaalle tai pakille tökkiminen o shifteristä kiinni, ei venakoneistosta.
     
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    On niitä mennyt räikkä shiftereilläkin pakille asti.:odroll:
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä käännetyllä on pikkasen vaikeampaa heittää kakkoselta vapaalle tai pakille:rotfl: .
     
  11. Herje

    Herje Double Gearhead

    Joo. Tarkotin normikaaviota :poff:
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Juu ja mää vastasin tolle ksarpperille:poff: .
     
    Herje tykkää tästä.
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Kaikissa tuntus olevan reverse lockout ni miten? Eihä se voi pakille mennä vahingossa ihan sama mikä kaavio ku jotai muuta joutuu yleensä aina tekee ku tökkimää pelkästään että menee pakille.
     
  14. Herje

    Herje Double Gearhead

    Sitä määkin oon ihmetelly:poff:
     
    Solvent ja xarper tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!