Virranjakajan asento LA pikkulohkossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kemer, 29.6.2019.

  1. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Tarttee kysyä "tyhmä"(vai onko sellaisia?)kysymys virranjakajan asennosta eli 273-360 pikkulohkoissahan sen saa tasan kahteen asentoon loveen mutta onko siitä käytännössä,mikäli sopii kääntelemään , haittaa esim käyntiin jos se on lovessaan 180 astetta väärin "viralliseen"asentoon nähden jossa pyörijä pitäisi osoittaa auton edestä katsoen pykälän vasemmalle keskikohdasta alhaalla mutta nyt se on pykälän keskikohdasta oikelle ylhäällältäpäin mutta tietty kohdistettu sylinteri 1 silmälläpitäen.
    Pikkasen hankala selittää mutta sanotaanko suora viiva viivottimella viistoon alavasemmalta yläoikeaan...
    Mikäli se kumminkin halutaan kääntää oikeinpäin "viralliseen"asentoon niin tapahtuuko se yksinkertaisesti virranjakajaa pikkasen ylösnosten ja akselia pyöräyttäen niin että pyörijän nokka osoittaa yläoikean sijaan alavasempaan koska pyörijää ei lie onnistu kääntää tms vippaskonsteja?
     
  2. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Ei ole mitään haittaa ja juuri noin sen voi pyöräyttää ja sit tulpanjohdot ristiin eli päinvastaisiin jakajankannessa.
     
  3. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Kiitoksia paljon,niin minä kyllä aattelinkin mutta ilman mitään faktatietoa ns teorettisesti.
    Tuumin josko se vaikuttaa kumminkin jotenkin esim käyntiin vaikka jakajankääntely onnistuisi tilanpuolesta.
    Joo,luonnollisesti tulpanjohtojen uusi järjesteleminen sitten edessä jos pyöräyttää ympäri.
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei kai tommosessa kaksvaihtoehtoisessa voi olla muuta kuin onnistumisia, mut kun slantissa pystyy rattaan hammasluvun takia valitsemaan pyörijälle sijainnin, jossa se on ”kahden vaiheilla” silloin kun sytyttää, niin sillä kyllä saa huononkin aikaiseksi. Miten mulla muisti pettää, että olisin SBM koneellakin tehnyt poratun jakajan kannen, jolla olisin strobon kanssa katsonut, missä pyörijä kipinän aikaan tosiasiassa on.
     
  5. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    En nyt ymmärtänyt, kuitenkin jakajan akselilla molemmat eli katkojan nokka tai sakaranapa tms, kuten myös pyörijä, joten ne kulkee samaa vaikka jakajan kääntää miten.
     
  6. kuutio

    kuutio Gearhead

    Kun Kimmelin vinkistä tilasin nuo tehtaan manuaalit niin niissä oli et useimmissa tapauksissa pätee se kai perinteinen SB moppe- ohje että se öölipumpun ratas pitäs tiputtaa sellaseen asentoon et se hahlo osottaa ykkösen pyttyyn.
    En tiedä miks korimalli vaikuttaa mutta esim tossa cortongissa hahlon pitäs osottaa suoraan eteenpäin.
     

Kerro tästä muillekin!