Vilkut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja MosseKuski, 28.4.2019.

  1. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Eyeballin kaavio on varsin toimiva kun tekee konversion tavan vilkkukatkaisijalle.
    Vaatii tosiaan omat vilkkureleet V/O ja diodit jos vain yksi merkkivalo.
    Joskus nuoruudessa luettu myös Ruotsin Wheelsistä.

    US mallin vilkkukatkaisijassa muistaakseni 6 napaa, eli takajarru/vilkku menee sen kautta, ja ne maadoitetaan lampun kannasta, kuten todettu.
     
  2. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Juuh eipä tuonne oltu heitelty diodeita väliin mihinkään suuntaan niin nyt niitä on joka suunnassa ni saas nähä alkaako skulaamaan pikkuhiljaao_O
     
  3. MosseKuski

    MosseKuski 2nd gear

    Jees.. Diodeista oli kiinni..... Noh oppia ikä kaikki. Ensimmäinen näin iso projekti itsellä ja kaverilla joka tekee mukana niin hänenkin sähkökursseista taitaa olla yli 20 vuotta ;)
     
    Kalu tykkää tästä.
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Sähköstä en muuta tiedä, kuin sen, että poppaa ja räiskii, mutta hajahuomiona omista 60 luvun Chevroleteistä ja Mopareista, kun virrat on pois ja painaa jarrua, syttyvät jarruvalot, ja kun kääntää vilkun vasempaan, sammuu vasen jarruvalo, ja oikealle sama ;)
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Noin sen kuuluukin toimia. Kun jarruvalo on jatkuvassa sähkössä ja vilkku vasta ku virrat päällä.
     
    hantta tykkää tästä.
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Juu, kirjoitin tuon, jotta on helppo havainnoida tuota perin yksinkertaista toimintaa, ja se, miksei esim. peräkoukun sähköjä niinvain oteta takavaloista ;)
     
  7. CevyAntti

    CevyAntti 2nd gear

    Säädin omaanikin nuo jarruvilkku systeemit tuolla kaaviolla.(Syystä että parantelin johtosarjaa ja nyt jouduin tekeen tuolleen) Nyt sitten katosi hätvilkut. Cevyssähän ne on siinä rattiputkessa se nuppi joka tönätään. Syöttää releeltä virtaa katkasijan kautta vilkuille. Nythän nuo vilkkureleet vaihtu yhdestä originaalista ennen katkasijaa kahteen jälkeen ketkaisijan. Tässä varmaan vika. Vilkkukatkaisijalta tulee neljä johtoa vilkuille (2 kpl/puoli). Aattelin noista "ryöstää" puolet (nyt kytketty kaks plus kaks))ja syötellä virtaa diodien kautta tuonne releitten jälkeisiin johtoihin. Voiko olla ihan näin helppoa???
     
  8. karhu01

    karhu01 2nd gear

    Laita hätäkatkaisijalta yhdistämään viiksestä lähtevä oikean ja vasemman vilkun johto nii eikähä se sillä ala hätävilkut pelaamaan.
     
  9. CevyAntti

    CevyAntti 2nd gear

    Kokeilin tota omaa ideaani. Ei toiminut. Tai rele rikki. Luultavimmin en ole tajunnut jotain. Tuohon edelliseen vinkkiin en oikeen saa ajatusta mukaan.
    Pohdinta ja tutkinta jatkuu.
     

Kerro tästä muillekin!