Mikähän GM Perä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Bazzeus, 2.7.2019.

  1. Bazzeus

    Bazzeus 1st gear

    Juuh, ostin tuommosen ´78 z28 camaro projektin. Edellinen omistaja vaihellu kaikenlaista Esim. Th700 loota, mut nyt ois hakusessa mikä perä siinä on? Taka akseli on levy jarrullinen, ja akselista löysin koodin
    2 PJ G81862
    Perässä merkinnät
    - GM 24
    - 1254333
    - F208
    Jos ois tieto miehiä kertomaan mikä perä/akseli tuo on, ni oispa mukavaa. Itse etsinyt internetin kolkista, muttei tule noilla numeroilla vastaan. Sen verran tiedän että lukko se on.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ota banjokopasta kuva niin voi jopa selvitä.
     
  3. rodhot

    rodhot Gearhead

  4. 350cid

    350cid Gearhead

    Onko alkuperäinen levyjarruperä? Villi veikkaus F-Body :odroll:
     
  5. Bazzeus

    Bazzeus 1st gear

    Mun mielestä nämä oli orkkiksena rummuilla. (en mene vannomaan). Pieni hauskuus myös löytyy, kun kuskin puolen jarru satula on levyn takana, ja vänkärin levyn edessä?? muistaakseni, tai toisin päin.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Onko tuo Camaro aito Z/28 malli?
     
  7. Camembert

    Camembert 1st gear

    http://www.teufert.net/camaro/1978.htm

    Rear Axle Codes
    PA 2.73:1 PP 3.23:1 Locking
    PC 3.08:1 PS 2.41:1 Locking
    PE 3.42:1 PU 2.73:1 Locking
    PF 2.73:1 PW 3.08:1 Locking
    PJ 2.41:1 PY 3.42:1 Locking
    PM 3.23:1 PZ 3.73:1 Locking

    1978 Factory Options
    G80 Positraction, rear axle
    G92 Rear Axle, performance ratio

    RPO-lista pitäisi löytyä hanskalokerosta.

    PJ näyttäis viittaavan RPO GU1:een. (2.41:1)

    https://www.crawlpedia.com/rpo_axle_codes.htm
     
  8. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Alkuperäinen Z28 perä...2.41 välityksellä.Tuli v- 78 Z28 Camaroon ja WS6 Trans Amiin .....2.41 ja 2.73 välitys oli saatavilla.Levyjarrut ja kallistuksen vakaaja sway bar tankoineen kuului optioon.
     
  9. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    2.41 välitys, ei ihme että TH700 on vaihtunut laatikoksi.
    Vakio turbiini ja pitkä perä TH350:n kanssa tappaa kyllä kaiken mahdollisen ilon.

    Ilmeisesti lukko on kuitenkin laitettu jälkikäteen, tuo 2.41 ja olikohan 2.56 ovat omalla carrierilla (2) ja sitä tiheämmät välitykset carrierilla 3.

    Kysenalaistaisin kuitenkin tuon välityksenkin 2.41, koska perään on ilmisimmin laitettu lukkokin. Voi olla, että välityskin on vaihtunut jossain välissä tiheämpään.

    Harva ratkaisu näissä on enää tehtaan jäljiltä neljän vuosikymmenen jälkeen.

    IS
     
  10. max

    max Double Gearhead

    Silloin kun tämä kyseinen Camaro oli mun omistuksessa,niin siinä oli 4.11:1 välitys ja TH-400.
    Autohan ei ole Z/28 vaan base Camaro,johon vaihdoin Z/28 keulapellit.Sillä mä kysyinkin,että onko se myyty sulle Z/28 Camarona?(Oli lievä keulamälli,siksi muutos etupäähän kun sattu kaikki Z/28 pellit ja kumikeula löytymään).
    Jos siis kyseessä tämä nickin kuvassa oleva auto.
    Siinä oli alunperin TH700,mutta siinä oli pakki paskana,ja vaihdoin sit TH400 askin.
    Mulle ei myöskään auennut mikä perä siinä on.

    Jälkeenpäin harmitti sen myynti,koska on harvinaisen kovapeltinen tapaus.

    Edit.Mun nickissä häränkallossa roikkuva rekisterikilpi on sen California vuosilta.
     
    Muokattu: 5.7.2019
    Selli tykkää tästä.
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Olis aika maukas toi 2.41 välitys sen th700 loikkarin kanssa.. voin takaa ettei se aavistuksen tiuhempi ykkönen paljoa lohduta kun nelosella menee hunttia tuhannella kierroksella. Tai siis menis jos jaksais. Mul oli 2.56 välläri ja sama ylivaihde lootas ja se oli ihan hirvee.
     
    Gary Grand ja Selli tykkäävät tästä.
  12. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Guuglasin hetken:

    1254333 = GM 10 bolt corporate akselin valunumero

    F208 = kesäkuu 20, 1978

    2PJ = 2.41 välitys, mutta pitäisi olla lukoton (?). Peräisin Camaro/Firebirdistä.

    G81862
    G = Detroit gear
    8 = 1978
    186 = vuoden 186. päivä, osunee heinäkuun alkupuolelle
    2 = toinen (yö?) vuoro

    GM24 ei osunut silmiin mitään, muuten numeroista päätellen vois olla originaali osa.

    -JJ-
     
    Sierra tykkää tästä.
  13. Bazzeus

    Bazzeus 1st gear

    MAX : joo, se jolta auton ostin sano myös että, 4.11 perä välitykset. Eli ilmeisesti oma taka akseli, johon vaihdettu levy jarrut, perään lukko ja välitykset. Hauskinta tieten jos sama auto (csx-76), kun papereissakin lukee z28. Ilmeisesti mälli tapahtunut kuskin puolelle kun siellä ei ihan kaikki mene linjaan keulassa? Juuh, ja kova korinen on, massa varisee pohjasta, alta paljastuu vain maalattua pintaa.
     
  14. Selli

    Selli Gearhead

    Mullahan on tuossa Firebirdissä tuo 2.56 lukottomana +th350 en paljoa laiskempaa komboa ole testannut . Ahvenistolla vain kakkosella ja silloinkin kiekat pysy lähes kokoajan max3K. Eihän tuo paljoa maantiellä kuluta mut se onkin ainut sellainen OK juttu hahah. Talvella revin tuon perän pukille ja vähän modaan.
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  15. max

    max Double Gearhead

    OK,Tämä ”Z/28” ei ollut koskaan mulla rekisteröitynä Suomeen.
    Asia ei sinänsä mulle enää kuulu,mutta rekisteriote ja malli eivät täsmää.
    No tärkeintä jos oot tyytyväinen.Vieläkö siinä on rosteritankki ja Porschen nahkapenkit?

    Juu,osuma tuli kuskinpuolelle kulmaan.Tämä tapahtui Californiassa.Edesmennyt kaverini osti tämän auton Californiasta joltain peräkammari ikämies pojalta.
    Kauppaa tehdessä myyjä oli kommentoinut mälliä näin”That fucking China man ruined my front end!”
    Kiinalainen oli peruuttanut kaupan pihalla nokkaan.

    Kumikeula on peräisin mun -79 Berlinetta Camarosta ja lokasuojat,scooppi ja konepelti Amerikasta romikselta Z/28 Camarosta mukaan napattu.
     
    Muokattu: 9.7.2019
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Joku 3.54 ja lukko vois olla hyvä muutos!
     
    Selli tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!