Mopar lehtijousien välimuovit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Big_Rocker, 3.7.2019.

  1. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Löytyykö jostain uutena lehtijousiin välimuovit ja keskitappi vai löytyykö jostain mallista sinnepäin josta muokkaamalla saa käypäset??Netistä en löytänyt kuin uudet pakat ja Vallilan takomosta en ole kysynyt.Potilas on 1976 farmari Coronet.
     
  2. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Punk... Vallilan takomossa niillä on moisia muoveja. Asentavat vain pyynnöstä. Henkilöauton jousissa kuuluu olla, muuten on meteli. Oon teettänyt moiseen Coronettiin jousirempan siellä joskus 80-90 lukujen taitteessa ja Darttiini vuosituhannen vaihteen tienoilla.
     
  3. xarper

    xarper Gearhead

    Mikä meteli siellä ilman on? En oo huomannu ite ainaskaa.
     
  4. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Pakkasella napsuu ja kun on kuivaa pitkään, narisee. Ryssät osasi tehdä paljon myöhemmin pussissa olevia jousia, jossa voiteet pysyi vaikka ajoi kurakelissä hiekkatietä.
     
  5. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kolmannekseen jos jousien päissä ei ole liukupaloja, niin ylemmät jouset kuluu pykälille ja sitten homma ei toimi senkään vertaa. Punk... Vallilan takomon tekemät pakat mun Dartissa täyttää ihan kohta 20 vuotta. Mä pyysin tekemään semmoiset, ettei tartte tulla takuuremppaan. Kovat on ja perä ylhäällä. Mut ei o katsurille löytynyt katkennutta jousta. Eikä pompi suditellessa kun on pyynnöstä tehty pakkojen etupäät vähän eri tavalla kuin vakio oli.
     
  6. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Muistelisin Korja-Kumilla myös olevan noita valikoima.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Ehkä mulla on nii paljo muuta meteliä autossa etten oo moisia oireita koskaan huomannu.
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tein reenjalasmuovista paloja sinne väliin ja lämmitin sen verran puhaltimella, et se muovi tursaantu siihen orkkisasennusreikään ja sivuista yli.
     
  9. Jora78

    Jora78 Gearhead

    Minkälaiset nuo liukupalat on takapäässä? Omasta puuttuu ja toinen on syönyt vähän uraa ylempään jouseen. Ikh on joitakin liukupaloja mutta onko sopivia? Jos jollain olis kuvaa pistää miltä ne näyttää paikoillaan.
     
  10. 3964

    3964 3rd gear

    Sopiva nailon tanko ja sorvin katkaisuterällä lähes poikki ja sulla on kiinnitys nasta valmiina.
     
  11. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Tai jalostaa itse raakaöljystä ja valaa sopivaan muottiin.
     

Kerro tästä muillekin!