275/60/15 mahtuuko Capriceen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja CapriceClassic, 28.5.2006.

  1. max

    max Double Gearhead

    Olen mennyt sillä kaavalla,että vanteen kokonaisleveys olisi sama kuin kulutuspinnan leveys.
    Näin siis katuvouhotuksiin ja drag hommat sit erikseen.
    Yllä olevassa kuvassa tilanne on just näin.
     
  2. Nämä rengasjutut on sen lisäksi, että on säädösjuttuja, niin myös makujuttuja. Tuosta samasta linkistä, kuin otin toin toisen kuvan, niin toteaa Dennis H:

    8" rim gives the caricature look that I prefer.

    [​IMG]
     
  3. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ja mulla on käppyrässä 275/60/15" 7" leveällä vanteella... Ihan vaan koska jopa tommoseen ysäri ss sportsideen on ollut ko. Rengaskoko tehdasoptio niin uskalsin tilata. Kuvaa ei ole kun eihän kukaan tommosta possumunkkia halunnut nähdä? Ensi kesälle meinasin kyllä levityttää pari vannetta ulospäin 8tuumaseks ni näyttää muutenkin paremmalta.
     
    Aake-cc tykkää tästä.
  4. A.J.

    A.J. Gearhead

    Mulla oli ennen 7-tuumaisella 275/60/15. On se melko pallo. [​IMG]
     
    Aake-cc tykkää tästä.
  5. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Mitenkäs tuommoi Jack Wheeler Rocky AT 10x15 jako: 5x127 ET: -44
    istuis vanhempii 70 luvun gm full size sedaneihin? Kokemuksia tai kuvia jollain? Tossa ylempänä olikin kuva 80-90luvun taitteen farkusta ja sinne meni ilman kumia kivasti, miten kävi kun laitoit kumit päälle?
     
  6. Aake-cc

    Aake-cc 1st gear

    Jos tota mun kikotinta meinaat, niin en oo vieläkään saanu kumeja päälle ku parsinu muuta osaa autosta kasaan :D

    Luulis että menee nuo vanteet sullekkin, samat siis kun mulla tossa kuvassa. Vanne tulee ihan kaaren tasalle, siks laitoin taakse ilmakepit että saa sit nostettua jos meinaa raapia kumit kiinni. Sillon kun noita tohon ihmettelin niin tein pahvista sapluunan, vanteen levysen ja ”kokosen” johon mittasin ton et:n kohilleen ja tussilla viiva. Sai vähän hahmoteltua ettei mee iha metsään.
     
    p0ks tykkää tästä.
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Eikös sulla oo sedanissa 5x4,75" jako ensinnäkin? Ja 275nen kumi kyllä menee ainakin 70luvun alkupuolen impalaan hienosti mutta tuo 10" vanne voi kyllä olla aika hilkulla, farkkuun kyllä menee että hölisee kun on lehtijouset. Sit taas esim. 71seen olssin 98siin ei mee kirveelläkään. Sinne ei tahdo saada edes 235sta kumia mahtumaan. Elikkäs vähän tarkempia tietoja tarvis autosta.
     
  8. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Luulin kans et ois 5x4.75 mut mittailtiin niin oli 5x5 jako:odroll:
    Niin joo 73 impala 4d..
    275 meni helposti kapeemmalla vanteella ja et liki nollassa.
    Tehtävä niinku aakke-cc oli tehny et pahviset muotit ja niillä sovittelemaan :odsmile:
     
    Camino'79 ja Aake-cc tykkäävät tästä.
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Onkos edessäkin muka 5sen jako? :eek: aika jännä JOS on o_O
     
  10. tedi

    tedi Gearhead

    5pulttisen jakoahan ei sitte mitata pultinkeskeltä pultinkeskelle niinkuin parillisissa määrissä, sillä ainakin saa 4.75sen muuttumaan 5sen jaoks
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  11. Juurikin näin.

    [​IMG]
    5-reikäinen vanne

    A) Pulttijako. Pulttikehän halkaisija B) Vierekkäisten reikien väli
    98,0 mm 57,6 mm
    100,0 mm 58,8 mm
    108,0 mm 63,5 mm
    110,0 mm 64,4 mm
    112,0 mm 65,8 mm
    114,3 mm 67,2 mm
    120,0 mm 70,5 mm
    127,0 mm 74,0 mm
     
  12. tammercity

    tammercity Gearhead

  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ennemmin toisin päin että pienenis 5” jako 4,75” jaoks.
     
  14. tedi

    tedi Gearhead

    Totta, mutta kannattaa kumminki tarkastaa mittaus tyyli ennen vanne tilausta
     
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  15. p0ks

    p0ks 2nd gear

    Aake-cc tykkää tästä.
  16. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    71-76 sedaneissakin poikkeuksellisesti Chevyllä 5" jako. Yleensä 4,75"
     
  17. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Sen viispulttisen jaon voi kyllä mitata melko yksinkertaisestikkin, eli tollei --->

    [​IMG]
     
    Gary Grand ja sleepercooler tykkäävät tästä.
  18. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ite oon mitannut aina "mauserilla", tai ihan rullamitallakin.

    Ja juuri tuolla Kalun lähettämän kuvan tavalla.
     
  19. GBS

    GBS 2nd gear

    Nois renkaiski on eroi. Missähän merkis ois 10" vanteel kosketuspinta ees lähelle 275mm? Nois mikkä mul on tos niin tais olla 220mm. Oliko kuupperi tai Bf pinnaltaan levee? Joo joo se leveys mitataan sielt reunoilt.
     
  20. Tweety-81

    Tweety-81 Gearhead

    Ainakin kapeammissa renkaissa BF on leveämpi kuin Cooper, itse mitattuna 235 BF oli yhtä leveä kulutuspinnaltaan kuin 245 Cooper.
     

Kerro tästä muillekin!